Gå til innhold

Møtt veggen..Får ikke legetime før i neste mnd...

Anbefalte innlegg

Gjest Så sliten nå....
Skrevet

Er hjemme fra jobb idag for første gang på laaaang tid.Jeg tror faktisk jeg har møtt veggen skikkelig nå! Jeg klarer ikke gjøre noe, hele livslysten er borte. Humøret svinger hele tiden og jeg er trett men får ikke sove. Har full jobb og 4 barn. Og det verste med det er at det er familien det går utover.

Derfor tok jeg endelig skrittet og ringte legekontoret for å bestille time. Kanskje de kan gi meg noe oppkvikkende og kanskje noe å sove på.. Men det var ingen ledige timer før ut i juni. De hadde bare plass til øyeblikkelig hjelp. Sekretæren spurte hva mitt problem var, men ville ikke begynne å legge ut alt for henne. Det føler jeg at hun ikke har noe med uansett.

Gruer meg veldig til å prate med legen..synes dette er kjempeflaut og vet ikke hvordan jeg skal starte.

Men kanskje det går over innen jeg skal til legen i juni..?

Men det er virkelig ille nå og alt har toppet seg. Men vil ikke tro dette er nok til øyeblikkelig hjelp. Kanskje jeg da tilogmed stjeler tid fra de som virkelig trenger øyeblikkelig lege.

Men hvis det ikke går over, hvordan skal jeg nå takle hverdagen mens jeg venter på legetime..?

Videoannonse
Annonse
Kvinnen med utopiene
Skrevet

Du kan ikke tenke slik at du stjeler timen fra de som virkelig trenger timen. Jeg skjønner at du ikke vil legge ut om problemene til legesekretæren, men i mine ører høres det absolutt ut som du kan trenge å få hjelp så snart som mulig.

Håper det ordner seg for deg :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det du skriver om defineres absolutt som øyeblikkelig hjelp! Bare si til legesekretæren at du ikke føler for å snakke med henne om hva som er galt, men at du må ha en time hos legen omgående.

Lykke til, og stå på!

Skrevet

Du kan ikke tenke slik at du stjeler timen fra de som virkelig trenger timen. Jeg skjønner at du ikke vil legge ut om problemene til legesekretæren, men i mine ører høres det absolutt ut som du kan trenge å få hjelp så snart som mulig.

Håper det ordner seg for deg :)

Du ringer opp igjen og forklarer at du har møtt veggen og ikke aner hva du skal gjøre, at du er fortvilet. Da må de la deg komme inn tidligere.

Been there, done that. Lykke til! :o)

Gjest emalie
Skrevet

Hvis du ikke får time hos fastlegen så kan du eventuelt oppsøke legevakta. Mulig de kan gi deg noe, mens du venter på time hos fastlegen.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Hvis du skal være hjemme fra jobb fram til juni, så må du jo ha sykemelding? Hvor har du tenkt til å få den, hvis ikke hos fastlegen?

I så fall må du gå til legevakta. Men de blir ikke blide hvis du har en fastlege, og mener du bør gå dit.

Si til legesekretæren at du trenger sykmelding fra jobben.

Gjest Persille
Skrevet

Du ringer tilbake og sier at det nå har blitt øyeblikkelig, og at du må ha en time aller helst i dag.

Du er ikke pliktig å oppgi hva det gjelder, du kan bare svare at det tar du med legen når du kommer dit - det er privat.

Gjest medisinstud.
Skrevet

Hei, vi har hatt en del om dette. Ut i fra retningslinjene vi er blitt introdusert for, kan du trygt ringe og bestille time for øyeblikkelig hjelp. Og det uten dårlig samvittighet. God bedring!

Gjest primus
Skrevet

Det der ER øyeblikkelig hjelp. Du har ansvaret for fire barn jo. Si at du er så sliten at du ikke orker ta deg av dem etter å ha vært på jobben.

Gjest Sekretær1
Skrevet

Hei!

Jeg jobber selv som legesekretær, og vil bare si deg at sekretæren spør ikke om problemet ditt fordi hun er nysgjerrig, men for at hun skal kunne gi deg best mulig hjelp. Men uten at du forteller om det i korte trekk, så er det lite hun kan gjøre så lenge de bare har ø-hjelp timer.

jubalong70
Skrevet

Selvfølgelig er dette øyeblikkelig hjelp! Du klarer ikke å gå på jobben, det er ganske alvorlig da - ikke sant!

I morgen tidlig ringer du og sier du trenger en time da. Spør hun så kan du si at det vil du gjerne snakke med legen om. Insisterer legesekretæren på å vite hva det dreier seg om, så forklarer du det - og det er lov til å smøre litt på hvis du føler hun ikke har tenkt å gi deg time.

Men, jeg reagerer litt på hvorfor du vil til legen. Du sier du vil ha noe oppkvikkende og noe å sove på. Jeg får litt Elvis-assosiasjoner. Det er ikke det som er veien å gå. Det du trenger er god søvn, hvile og litt forsiktig bevegelse ute. Med andre ord, en sykemelding.

Skrevet

Kan du ikke få en telefonkonsultasjon hos legen og spørre om det er greit at du blir hjemme fra jobben og at du får sykemelding når du får time.

Ikke gå på jobben hvis du er så dårlig, du blir i hvert fall ikke noe bedre av det.

Jeg har tatt meg pause sjøl, jeg klarer ikke å gjennomføre mitt opplegg heller.

serendipity
Skrevet

Du må vel nesten forklare hva det er om de skal forstå at det haster....!!

Håper du ringer og forklarer hva som er tilfellet slik at du raskere kan få den hjelp du trenger.

Gjest Violsa
Skrevet

jeg sier bare at jeg trenger akutttime fort. og spør de hva det gjelder er jeg som regel ærlig. Men når jeg sier bare kort at det er det psykiske går det greit. ingen flere spørsmål. Men legen min kjenner sykehistorien min med psykiske problemer godt da.

hmm , har ikke noe godt råd til deg jeg. ser de sier legevakta . men tror ikke de kan hjelpe deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...