rengel Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg har 2 røde flekker på øverste del av brystkassen. Den ene er litt større enn den andre og har av og til skorpe på seg. De hverken klør eller svir men er til stor sjenanse. Var til fastlegen, og han sa det var sopp. Fikk Kenacutan salve å smøre på. Dette dempet flekken en stund, men kom tilbake. Den største flekken har jeg hatt i mange år. Den har bredt seg litt mer utover,men ikke så mye. Den andre har også blitt litt større etterhvert. På den største, når den er hissig blir det sår, men går over etter en stund. Det er lenge imellom at det blir sår, og da er flekken bare rød. Har du noen formening om hva det kan være?. Et annet spørsmål som kanskje kan være det samme. Jeg har siden 83/84 hatt flere røde flekker på overkroppen spesielt på armer,skuldre og rundt halsen. Litt flekkvis på legger og lår. Spesielt på armer,hals og rundt skuldre blir de røde etter at jeg har dusjet, men etter at jeg har tørket meg forsvinner rødfargen, men jeg ser og kjenner at de er tørre. De flasser ikke, men er bare tørre. I starten i 83/84 var overkroppen veldig rød spesielt etter at jeg hadde tatt badstu. Da var jeg helt rødflammet, med kløing og sviing. Har tatt badstu senere,men det har ikke blitt så voldsomt som da, bare disse flekkvise på kroppen har vært litt rød.Hva kan det være. Har det noen sammenheng med de andre to røde flekkene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229641-utslett/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Hei, det er ikke så lett å si hva røde flekker er, det meste av utslett er rødt. Kjenner heller ikke alderen din, men siden du har hatt utslett siden 83/84 er du vel i alle fall voksen. Hvis de røde flekkene har sittet på samme sted i flere år, er det all grunn til å gå tilbake til legen, og be om en vevsprøve. Gjør han det ikke selv, vil han henvise hudlege eller en kirurg. Det er nemlig ikke så sjeldent at såkalt "snill hudkreft" feildiagnostiseres som eksem eller sopp. En liten vevsprøve i lokalbedøvelse vil avklare dette. Det er vel dette som er viktigst å få avklart. Denne type hudkreft ser vi nå allerede i 20 års alder hos enkelte, men langt vanligere blir det med økende alder. Denne type hudkreft kan ikke spre seg, men vil etterhvert gjerne gi sår i huden. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229641-utslett/#findComment-1745749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.