Gå til innhold

Møtt veggen..Får ikke legetime før i neste mnd...


Gjest Så sliten nå....

Anbefalte innlegg

Gjest Så sliten nå....

Er hjemme fra jobb idag for første gang på laaaang tid.Jeg tror faktisk jeg har møtt veggen skikkelig nå! Jeg klarer ikke gjøre noe, hele livslysten er borte. Humøret svinger hele tiden og jeg er trett men får ikke sove. Har full jobb og 4 barn. Og det verste med det er at det er familien det går utover.

Derfor tok jeg endelig skrittet og ringte legekontoret for å bestille time. Kanskje de kan gi meg noe oppkvikkende og kanskje noe å sove på.. Men det var ingen ledige timer før ut i juni. De hadde bare plass til øyeblikkelig hjelp. Sekretæren spurte hva mitt problem var, men ville ikke begynne å legge ut alt for henne. Det føler jeg at hun ikke har noe med uansett.

Gruer meg veldig til å prate med legen..synes dette er kjempeflaut og vet ikke hvordan jeg skal starte.

Men kanskje det går over innen jeg skal til legen i juni..?

Men det er virkelig ille nå og alt har toppet seg. Men vil ikke tro dette er nok til øyeblikkelig hjelp. Kanskje jeg da tilogmed stjeler tid fra de som virkelig trenger øyeblikkelig lege.

Men hvis det ikke går over, hvordan skal jeg nå takle hverdagen mens jeg venter på legetime..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest privat lege

Kan du ikke bare bestille en time på et privat legekontor. Koster litt mer men du får time på dagen. Det må det da være verdt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skjer dette??

Dette er øyeblikkelig hjelp!

Du skal ikke gå slik som du har det nå frem til juni.

Sekretæren spør for å kunne gjøre en vurdering av om det er nødvendig med øyeblikkelig hjelp eller ikke, ikke fordi hun er nysgjerrig på hva som feiler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Så sliten nå....

Kan du ikke bare bestille en time på et privat legekontor. Koster litt mer men du får time på dagen. Det må det da være verdt?

Det er ingen private leger her i området. Bor på for liten plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest privat lege

Det er ingen private leger her i området. Bor på for liten plass..

Men det er da vel en innenfor rekkevidde?

Hvis ikke får du bare prøve å skjerpe deg litt da. Du vet jo at det er bare noe i hodet ditt ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skjer dette??

Men det er da vel en innenfor rekkevidde?

Hvis ikke får du bare prøve å skjerpe deg litt da. Du vet jo at det er bare noe i hodet ditt ikke sant?

Her må du veie ting opp mot hverandre.

Du sier det er flaut å snakke med legen om dette. Men hvis alternativet er at du går slik som du er nå frem til legetimen i juni, vil det ikke da være bedre å ta mot til seg og ringe og be om en akutt-time?

Det er legens ansvar at de pasientene som trenger hjelp, får det. Du skal ikke tenke at du tar time fra noen som trenger det mer enn deg!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bugge -jenta

Alle leger har åpne timer i løpet av dagen. De som du bestiller time med har ikke lov til å sette noen opp på disse timene før den dagen. Så det du gjør er å ringe ned så snart det er åpent på kontoret, og si at du må få en av de timene, da må du gi en forklaring, og da må dy ha tenkt over det slik at du kan gi en slags forklaring som vil gi deg time. Er timene fylt for den dagen, kan du prøve igjen neste dag.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violsa

hmmm , høres rart ut. synes fastlegeavtalen her hvor jeg bor funker veldig bra. Man får stortsett time på dagen. Tror at hvis din egen lege er på ferie kan noen av de andre legene på legesenteret være pliktig til å la deg få time.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violsa

øyeblikkelig hjelp er ikke så øyeblikkelig hjelp som man kan tro.

Masse folk renner ned legevakta fordi de har en liten forkjølelse. Jeg fikk en akutttime fordi jeg hadde rennenede øyne og nese og det var noe så uskyldig som allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violsa

øyeblikkelig hjelp er ikke så øyeblikkelig hjelp som man kan tro.

Masse folk renner ned legevakta fordi de har en liten forkjølelse. Jeg fikk en akutttime fordi jeg hadde rennenede øyne og nese og det var noe så uskyldig som allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke bedre av seg selv, du må få sjansen til å hente deg inn igjen. Sove godt, slappe av og stelle pent med deg selv. Om det er nok vet jeg ikke, men jeg vet at du ikke får mer krefter av å fortsette for fullt.

Har legen telfontid? Hvis ikke må du faktisk snakke med legesekretæren. Fortell hvordan du har det, at du er helt utkjørt, at du ikke får sove osv. At du ikke kan fortsette på denne måten en måned til. Alle detaljer trenger du selvfølgelig ikke komme med.

Og det er faktisk legen/legesekretæren som vurderer hvem som har behov for øyeblikkelig hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...