Gå til innhold

Bryllupsgave

Anbefalte innlegg

Gjest pittpottnøtt
Skrevet

Vi skal i bryllup i sommer til tante/onkelbarn.

Hvor mye er vanlig å legge i gave?

Noen gavetips?

Vi kjenner dem svært om lite hva de liker ikke liker.

De har nettopp kjøpt seg nytt hus,-men har bodd i flere år sammen.

Dette er vanskelig,-syns jeg!

Gjest et par ting
Skrevet

Tekanne/kaffekanne/kopper/duk/stearinlys/servietter/bok(om f.eks. vin/hage/kokebok)/ullteppe/sengesett/pizza- eller ostebrett.

Skrevet

Spør om hva de ønsker seg, det har brudeparet sikkert allerede notert opp!

Vil tro at 500-600kr er et greit beløp.

Skrevet

Spør brudeparet om det er noe servise el.l de samler på.

Da vi giftet oss la vi ut ønskeliste på tilbords.

Hos tanter og onkler fikk vi glass, servise eller bestikk i de merkene vi samler på. Det ble jeg veldig glad for.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Rundt 500,- bør vel være nok? Det kommer jo selvfølgelig litt an på gavekulturen i din familie.

Vaffeljern er en fin ting, men det har de kanskje fra før..

Gjest glaice
Skrevet

Da vi giftet oss fikk vi gaver fra 500-1000 av tanter og onkler.

Gjest primus
Skrevet

Vi gav 800 til niesa vår som sto til konfirmasjon nå. Ville gitt en tusenlapp til et bryllup, tror jeg. Kanskje mer. Særlig siden du er invitert til middag.

Skrevet

Hva med å gi dem et gavekort da? :) Det får man i hvert fall alltid bruk for.

jubalong70
Skrevet

Til tante/onkelbarn dere ikke kjenner særlig godt hadde jeg gitt for 300-500,-.

Jeg synes det er kjekt å gi hardangerbestikk til folk jeg ikke vet hva har eller ønsker seg. Det er lett å bytte igjen, og butikker som fører det har gjerne ting og tang man kan trenge uansett!

Gjest Gamemaster
Skrevet

Tekanne/kaffekanne/kopper/duk/stearinlys/servietter/bok(om f.eks. vin/hage/kokebok)/ullteppe/sengesett/pizza- eller ostebrett.

Hei

Om det ikke er alt for gammle mennesker vi snakker om her så kjøp et spill. F.eks Store Norske, TP, Risk, osv osv..Da kan de invitere venner og spise restemat etter bryllupet.

Alle jeg kjenner som har fått spill/sosiale leker synes det er veldig gøy mellom alt sølvtøy og porselen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...