Gå til innhold

Hvor mye er vanlig å få av foreldre?

Anbefalte innlegg

Gjest ja hva skal jeg si da?
Skrevet

Har en svært gniten far.

Hvor mye er det vanlig å få, pengemessig sett, av en far til et bryllup.

Fikk 2000 kr. Men venner syntes det var svært lite for å være fra en far.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

3

• Lillemus

3

• Mrs. Wallace

3

• petter smart

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Morsk
Skrevet

Spørs vel i grunn på hans økonomiske situasjon det....

Gjest AveM
Skrevet

Til at han er svært gniten synes jeg dere fikk en fin sum.

Jeg tror slike summer varierer veldig. Noen har råd til å gi mye, mens andre har litt dårligere økonomi. Det kan til og med hende din far synes han har vært skikklig raus.

Egentlig litt dumt når venner sier slikt, for da ble dere kanskje litt misfornøyde.

mil1365380270
Skrevet

Du har jo allerede konstatert at faren din er gjerring, så det spiller vel egentlig ingen rolle hva andre får? Aner faktisk ikke hva mine venner har fått, vi er nok ikke like opptatt av penger.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Hvis han er søkkrik, kan jeg selvsagt være enig i at det er lite.

Hvis han har normal/ evt. litt dårlig økonomi, blir det straks et vanskeligere spørsmål å vurdere.

I det hele tatt kan det være vanskelig å gi pengegaver, fordi det blir så synlig hva man gir, og så lett å sammenligne med andre.

Forresten er det mange som ser det som tradisjon at foreldre bidrar til festen. Har faren din bidratt? Hvis han har det, ville jeg I HVERT FALL være forsiktig med å måle og veie størrelsen på gaven.

petter smart
Skrevet

Var det alt du fikk? Han hjalp ikke til med selve brullypet?

I såfall var det lite. Men om han er gnien avhenger jo av hvor god råd han har.

Gjest Ja, hva skal jeg si da?
Skrevet

Hvis han er søkkrik, kan jeg selvsagt være enig i at det er lite.

Hvis han har normal/ evt. litt dårlig økonomi, blir det straks et vanskeligere spørsmål å vurdere.

I det hele tatt kan det være vanskelig å gi pengegaver, fordi det blir så synlig hva man gir, og så lett å sammenligne med andre.

Forresten er det mange som ser det som tradisjon at foreldre bidrar til festen. Har faren din bidratt? Hvis han har det, ville jeg I HVERT FALL være forsiktig med å måle og veie størrelsen på gaven.

Han er pensjonist, har ei hytte til 3 ++++ millioner. Var skipsmegler og får en fin pensjon.

Men så drikker han og damen da og masse penger går rett i sluket.

Når han sender meg gaver, får jeg sånne pingle ting som jeg absolutt ikke liker.

Jeg får forresten 500 kr i mnd av han da.

Men hele familien VET han har masse penger. Problemet er at han alltid har vært grådig når det kommer til andre.

Til min mor sa han faktisk: det er bedre at de får de 2000 kr enn at jeg drikker dem opp på puben!

Det er min mor som har fødd barna, min far har knapt betalt barnebidraget opp igjennom årene.

Skrevet

Var det alt du fikk? Han hjalp ikke til med selve brullypet?

I såfall var det lite. Men om han er gnien avhenger jo av hvor god råd han har.

Nei, i utgangspunkt skulle jeg egentlig få et servis sett som han ikke "hadde plass til" i leiligheten.

Et servis sett jeg ikke har sett eller bryr meg om.

Det var min mor som overtalte han til å betale penger.

Gjest ikke verst
Skrevet

Han er pensjonist, har ei hytte til 3 ++++ millioner. Var skipsmegler og får en fin pensjon.

Når han sender meg gaver, får jeg sånne pingle ting som jeg absolutt ikke liker.

Men hele familien VET han har masse penger. Problemet er at han alltid har vært grådig når det kommer til andre.

Til min mor sa han faktisk: det er bedre at de får de 2000 kr enn at jeg drikker dem opp på puben!

Det er min mor som har fødd barna, min far har knapt betalt barnebidraget opp igjennom årene.

Hvis du får 500 kr mnd er han vel neppe så gnien. Det er da hans penger og ikke dine. Ikke før han dauver hvertfall.

Mrs. Wallace
Skrevet

Du får månedslønn av faren din? Da er du vel neppe i gifteferdig alder...

Skrevet

Vi fikk 10.000,- av hvert foreldrepar, altså 20.000,- tilsammen.

Skrevet

Du får månedslønn av faren din? Da er du vel neppe i gifteferdig alder...

Jeg får pengehjelp fordi jeg er student. Får 1000 kr i mnd av mor og far.

Jeg er over 25.

Skrevet

Hvorfor får du 500,- i mnd av din far? Hvor gammel er du egentlig?

Gjest Bortskjemte drittunger
Skrevet

Forventer du at noen skal ta dette vrøvlet seriøst?

Signaturelle
Skrevet

Det spørs vel hvor mye han har å rutte med og hva som er tradisjon i familien fra før? Jeg synes ikke 2000 kr er lite

Skrevet

Om du får 500 kr i mnd av han så er han vel neppe gnien..?

Synes ikke 2000 var lite å få fra han heller jeg da - synes i det hele tatt det er litt "frekt" å forvente gave for en viss sum fra noen i det hele tatt.

Vi fikk vel gave for 2-3000 til vårt bryllup av mine foreldre, i tillegg ga de oss 10 000 kr til bryllupet/bryllupsfesten. Av mora til mannen min fikk vi gave til 2-3000 der også - hun betalte ikke noe av selskapet, men det forventa vi heller ikke. Og vi var glade for det vi fikk, skulle jammen meg bare mangle.

Skrevet

Jeg får pengehjelp fordi jeg er student. Får 1000 kr i mnd av mor og far.

Jeg er over 25.

Du er over 25 år, gift og får fortsatt 1000 kr i mnd av foreldrene dine? Ja, det er noen som har det...

Og du klager over at du får lite?

Skrevet

Vi fikk 1.000,- i gave fra min far. Var fornøyd med det, jeg!

Gjest celina m
Skrevet

En ufør eneforsørger gir nok litt mindre enn det Trygve Hegnar ville gitt......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...