Gjest Ja, hva skal jeg si da? Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Du er over 25 år, gift og får fortsatt 1000 kr i mnd av foreldrene dine? Ja, det er noen som har det... Og du klager over at du får lite? Er jo takknemlig for de 500 kr i mnd, men det er det han burde ha betalt da jeg vokste opp! Fikk ingenting av min far da, min mor som betalte alt. Synes kanskje at han denne gangen kunne trådt litt til med en større sum. 0 Siter
Signaturelle Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Er jo takknemlig for de 500 kr i mnd, men det er det han burde ha betalt da jeg vokste opp! Fikk ingenting av min far da, min mor som betalte alt. Synes kanskje at han denne gangen kunne trådt litt til med en større sum. Jo, men fortiden kan ingen endre på. Jeg ville satt pris på det jeg får jeg.. Det er veldig mange som ikke får noe i det hele tatt. 500 kr i mnd betyr jo at han bryr seg. 0 Siter
Elis31 Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Vi fikk 10.000,- av hvert foreldrepar, altså 20.000,- tilsammen. Dæggern da skal jeg gifte meg. Må man invitere de også da? *glis* 0 Siter
flisa Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Man gir vel det man syns passer -trodde ikke det var vanlig å gi tusenvis av kroner sånn. 0 Siter
flisa Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Var det alt du fikk? Han hjalp ikke til med selve brullypet? I såfall var det lite. Men om han er gnien avhenger jo av hvor god råd han har. Jøss . . vi betalte alt selv vi. Voksne folk i dag trenger vel ikke å få bryllupet sitt av foreldre - som kanskje har fler unger. Jeg syns foreldre skal kose seg med pengene sine jeg - kjøpe seg hytte, reise el. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Synes da det er en bra gave! Til vårt bryllup fikk vi av foreldrene våre: Fra moren min: Middagen + en tegning av ei venninne av meg som er kunstner. Det ble jo noen kroner pga middagen, men selve gaven kom vel på en 1000,- tenker jeg. Fra faren min fikk vi vinen i bryllupet + 6 sølvgafler og 6 sølvkniver. Bra gave det!!! Fra svigerforeldrene mine (som fremdeles er gift) fikk vi 5000,- til å kjøpe oppvaskmaskin for. Uansett så synes jeg man skal gi etter evne og mottager skal være glad for det han/hun får! 0 Siter
Gjest FrøkenNN Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Det er vel tanken som teller. Og det kommer jo veldig an på økonomien til foreldrene. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Jeg får pengehjelp fordi jeg er student. Får 1000 kr i mnd av mor og far. Jeg er over 25. Jeg synes du høres ganske trumpete ut, jeg - som får tusen kroner i _månedslønn_ av foreldre i voksen alder og syter over at de er gjerrige. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Nei, i utgangspunkt skulle jeg egentlig få et servis sett som han ikke "hadde plass til" i leiligheten. Et servis sett jeg ikke har sett eller bryr meg om. Det var min mor som overtalte han til å betale penger. Min far ga etter for min søsters ønske om "stort bryllup" og måtte ta opp lån på huset for å greie det. Det lånet sleit han med i mange år. Jeg må si at jeg tenker mitt når jeg leser om mange av bryllupsplanene her på Dol. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Dæggern da skal jeg gifte meg. Må man invitere de også da? *glis* *Hehe* Det er nok en forutsetning at de er inviterte i bryllupet ja. ;o) 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Vi fikk 5000 kr for 25 år siden så jeg synes det var i minste laget. Men det kommer jo an på økonomien hans da. Mine hadde god råd i motsetning til meg. Ungene mine kommer ikke til å få penger av meg i det hele tatt. Derimot har jeg nok sølvtøy til at de kan få til 6 alle sammen så jeg har allerede planlagt hva jeg skal gi. 0 Siter
Gjest Ja, hva skal jeg si da? Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Jeg synes du høres ganske trumpete ut, jeg - som får tusen kroner i _månedslønn_ av foreldre i voksen alder og syter over at de er gjerrige. Ja du synes vel det. Ettersom du ikke vet hvordan min oppvekst var, hvor mye min mor slet med to jobber for min bror og jeg. Og hvor patetisk lite min far bidro med, når han levde ekstremt godt for lønnen sin - så forstår jeg at du ikke har noen bakgrunn for å kunne si noe annet. Jeg er rimelig bitter på min far for nettopp disse tingene, og dermed syntes at han burde ha strukket seg litt lengre enn som så. 0 Siter
serendipity Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Hm... I min navivitet trodde jeg de betalte for festen, og at DET var gaven ;-) Men det er heller kanskje sånn at man betaler for festen selv og får gave. 0 Siter
Åsemor Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Han kan jo ikke ta opp lån eller leve som en fattigmann bare fordi barnet skal gifte seg, så om man ikke har mer enn 2000 kr å avse så syns jeg dere bør være storfornøyde med å bli sponset. Jeg syns egentlig ikke man bør ta det som en selvfølge å få penger av foreldrene til bryllupet. 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Han er pensjonist, har ei hytte til 3 ++++ millioner. Var skipsmegler og får en fin pensjon. Men så drikker han og damen da og masse penger går rett i sluket. Når han sender meg gaver, får jeg sånne pingle ting som jeg absolutt ikke liker. Jeg får forresten 500 kr i mnd av han da. Men hele familien VET han har masse penger. Problemet er at han alltid har vært grådig når det kommer til andre. Til min mor sa han faktisk: det er bedre at de får de 2000 kr enn at jeg drikker dem opp på puben! Det er min mor som har fødd barna, min far har knapt betalt barnebidraget opp igjennom årene. Hmm... Høres jo ikke akkurat ut som om relasjonen er den beste i utgangspunktet, da... Sånn sett høres det kanskje ut som om den gaven mer er symptomet enn årsaken, for å si det sånn. Antakelig var det ikke noen bedre gest å vente fra den kanten? Trist når det blir sånn mellom foreldre og barn. Men jeg tror det er viktig å ikke la seg skuffe gang på gang. Men heller innse at ens foreldre er som de er. Og hente den støtten og oppmuntringen en trenger andre steder. 0 Siter
Gjest I rest my case..... Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Ja du synes vel det. Ettersom du ikke vet hvordan min oppvekst var, hvor mye min mor slet med to jobber for min bror og jeg. Og hvor patetisk lite min far bidro med, når han levde ekstremt godt for lønnen sin - så forstår jeg at du ikke har noen bakgrunn for å kunne si noe annet. Jeg er rimelig bitter på min far for nettopp disse tingene, og dermed syntes at han burde ha strukket seg litt lengre enn som så. At han liksom skal "kjøpe seg fri" nå? Det er det du skriver her... 0 Siter
asterix Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Ja du synes vel det. Ettersom du ikke vet hvordan min oppvekst var, hvor mye min mor slet med to jobber for min bror og jeg. Og hvor patetisk lite min far bidro med, når han levde ekstremt godt for lønnen sin - så forstår jeg at du ikke har noen bakgrunn for å kunne si noe annet. Jeg er rimelig bitter på min far for nettopp disse tingene, og dermed syntes at han burde ha strukket seg litt lengre enn som så. Den han burde gi penger til nå er jo da moren din, ikke deg. Du ble jo forsørget i oppveksten, hvor pengene kom fra var jo ikke ditt problem, men moren din sitt siden hun måtte slite for dem. 0 Siter
Mari25 Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Er jo takknemlig for de 500 kr i mnd, men det er det han burde ha betalt da jeg vokste opp! Fikk ingenting av min far da, min mor som betalte alt. Synes kanskje at han denne gangen kunne trådt litt til med en større sum. Det er jo moren din som skal ha pengene i så fall, ikke du. Synes du er vanvittig bortskjemt, jeg har ikke fått en krone av foreldrene mine etter jeg flyttet hjemmefra som 19-åring, og det vil jeg heller ikke ha. Er du så voksen at du kan gifte deg, får du klare deg økonomisk selv 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Av mine foreldre (som ikke lever sammen) - absolutt ingenting. Ikke gave, ikke selskap, ikke noe. Av svigerforeldrene: 10 000,-. Vær takknemlig for at din far gir dere noe, han har helt sikkert sine grunner til å velge akkurat det beløpet. 0 Siter
petter smart Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Jøss . . vi betalte alt selv vi. Voksne folk i dag trenger vel ikke å få bryllupet sitt av foreldre - som kanskje har fler unger. Jeg syns foreldre skal kose seg med pengene sine jeg - kjøpe seg hytte, reise el. Enkelte foreldre synes vel det er koselig å kunne spandere i alle fall noe av brullypet på barna sine. Eller i det minste gi en skikkelig gave. Og de aller fleste har råd til dette og samtidig kose seg med hytter, reise osv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.