Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg ENDELIG fått brillene mine, på tredje forsøk. Denne gangen var de gratis og. Nå sitter jeg her og føler meg veldig rar når jeg har dem på. Det er syv år siden sist jeg skifta briller, og det er som om jeg skulle hatt briller for første gang: alt er skjevt, jeg føler meg som en dverg og jeg er kvalm. Jeg husker jeg hadde det slik når jeg først begynte med briller, men syntes det var litt rart å få det nå. ER det noen av dere som har opplevd lignende?

Når det er sagt...Jeg kommer aldri, aldri aldri til å bruke Specsavers igjen. Det er en grunn til at de er billige.

Signaturelle
Skrevet

Skal jo ikke føles sånn å ha på brillene, selv ikke når de er nye. Det kan være at du har fått "perfekte" briller, altså at de er helt riktig din styrke, de sier at man skal ha litt dårligere briller enn man -egentlig- skal ha, sånn at øynene får brukt seg litt. Hvis ikke kan man oppleve "båtgulv" og kvalme. Hvis man egentlig trenger styrke på -1,25 så får man gjerne briller på -1.00 f.eks.

Kan også være brytningsfeil i forbindelse med skjeve hornhinner hvis brillene er feil konstruert i forhold til dine hornhinner.

Det skal jo uansett føles som en lettelse med nye briller, så jeg ville nok tatt en tur til optiker og klaget - det blir ikke bedre.

Skrevet

Skal jo ikke føles sånn å ha på brillene, selv ikke når de er nye. Det kan være at du har fått "perfekte" briller, altså at de er helt riktig din styrke, de sier at man skal ha litt dårligere briller enn man -egentlig- skal ha, sånn at øynene får brukt seg litt. Hvis ikke kan man oppleve "båtgulv" og kvalme. Hvis man egentlig trenger styrke på -1,25 så får man gjerne briller på -1.00 f.eks.

Kan også være brytningsfeil i forbindelse med skjeve hornhinner hvis brillene er feil konstruert i forhold til dine hornhinner.

Det skal jo uansett føles som en lettelse med nye briller, så jeg ville nok tatt en tur til optiker og klaget - det blir ikke bedre.

urk. jeg har allerede klaget to ganger :/ jeg vet ikke om jeg orker mer..... det som har skjedd at første gangen fikk jeg feil innramming, så fikk jeg ikke brillene (de ble sendt et annet sted). og nå dette? er du helt sikker? usj.

jeg har skjeve hornhinner ja

Signaturelle
Skrevet

urk. jeg har allerede klaget to ganger :/ jeg vet ikke om jeg orker mer..... det som har skjedd at første gangen fikk jeg feil innramming, så fikk jeg ikke brillene (de ble sendt et annet sted). og nå dette? er du helt sikker? usj.

jeg har skjeve hornhinner ja

Ja, det var sånn for både bror og meg selv.

Skrevet

Ja, det var sånn for både bror og meg selv.

Uff. JEg vet ikke om jeg takler å klage enda mer. Da må jeg nesten ha med meg noen. Dette begynner å bli så drøyt. JEg er redd de skal bare ta meg for å være en ekstremt kresen kunde. De kan jo ikke se med mine øyne gjennom mine briller. Urk.

Signaturelle
Skrevet

Uff. JEg vet ikke om jeg takler å klage enda mer. Da må jeg nesten ha med meg noen. Dette begynner å bli så drøyt. JEg er redd de skal bare ta meg for å være en ekstremt kresen kunde. De kan jo ikke se med mine øyne gjennom mine briller. Urk.

Nei, men du har krav på skikkelige briller uansett. Er ikke dumt å klage, du kan evt kreve å heve kjøpet hvis de ikke gir seg

Skrevet

Nei, men du har krav på skikkelige briller uansett. Er ikke dumt å klage, du kan evt kreve å heve kjøpet hvis de ikke gir seg

Kjøpet? Greia er at jeg fikk dem gratis, på grunn av alt styret jeg har hatt med dem før. Så ... jeg vet ikke om det kan kalles et kjøp.

Gjest da er det kjøp
Skrevet

Kjøpet? Greia er at jeg fikk dem gratis, på grunn av alt styret jeg har hatt med dem før. Så ... jeg vet ikke om det kan kalles et kjøp.

Jo, hvis f eks kjøpte brillepar A og på grunn av masse trøbbel med dette paret til slutt fikk nytt brillepar B som erstatning.

Skrevet

Jo, hvis f eks kjøpte brillepar A og på grunn av masse trøbbel med dette paret til slutt fikk nytt brillepar B som erstatning.

hm. nei...det fungerte ikke helt på det viset. som sagt...jeg fant et par briller jeg likte, jeg bestilte time og briller, men betalte ingenting. da brillene kom var det feil innfatning, så de bestilte på nytt. denne bestillingen ble borte. så bestilte de på nytt, og det er de jeg har nå, med de rare glassene. de fikk jeg gratis, fordi det hadde vært så mye styr. teller det som et kjøp?

Gjest da er det ikke kjøp likevel
Skrevet

hm. nei...det fungerte ikke helt på det viset. som sagt...jeg fant et par briller jeg likte, jeg bestilte time og briller, men betalte ingenting. da brillene kom var det feil innfatning, så de bestilte på nytt. denne bestillingen ble borte. så bestilte de på nytt, og det er de jeg har nå, med de rare glassene. de fikk jeg gratis, fordi det hadde vært så mye styr. teller det som et kjøp?

OK, tolket bare ditt "denne gangen var de gratis" i første tråd som at du hadde betalt noe tidligere.

Men saken er altså slik at du har fått en (dårlig) vare, men til gjengjeld sluppet å betale for den på grunn av alt trøbbelet du har hatt?

Da ville jeg nok ikke ha fortsatt å klage. Finn deg heller en god optiker og begyntt fra start.

Skrevet

OK, tolket bare ditt "denne gangen var de gratis" i første tråd som at du hadde betalt noe tidligere.

Men saken er altså slik at du har fått en (dårlig) vare, men til gjengjeld sluppet å betale for den på grunn av alt trøbbelet du har hatt?

Da ville jeg nok ikke ha fortsatt å klage. Finn deg heller en god optiker og begyntt fra start.

ja, det er det jeg må. jeg sendte mail til krogh og spurte dem. lurer på om det går an å bare fikse glassene, ikke få helt ny innfatninga. innfatninga er grei. jeg har ikke råd til noe jeg liker like godt hos andre, for det viste seg å være designmerker. det er derfor det ble specsaver. pga innfatningene.

Signaturelle
Skrevet

ja, det er det jeg må. jeg sendte mail til krogh og spurte dem. lurer på om det går an å bare fikse glassene, ikke få helt ny innfatninga. innfatninga er grei. jeg har ikke råd til noe jeg liker like godt hos andre, for det viste seg å være designmerker. det er derfor det ble specsaver. pga innfatningene.

Regner med at det ikke skulle være noe problem å få nye glass i en innfatning hos en annen optiker.

Skrevet

Regner med at det ikke skulle være noe problem å få nye glass i en innfatning hos en annen optiker.

Håper det. De kommer kanskje til å synes jeg er litt idiot bare. Jeg tror jeg velger Krogh. Neste gang jeg kjøper briller, om fem års tid, har jeg kanskje råd til noen hos dem. Min bror er veldig fornøyd med dem. Jeg snakka med dem om linsekontroller og sånt i dag. Virka veldig proft. Men sånt er jo så sabla vanskelig å faktisk vite. Jeg har gjort heftig research på både data og briller i år, for å bomme på valg av begge. Man er virkelig aldri trygg.

Skrevet

Den der "dverg-følelsen" får jeg når jeg går på ski med solbriller -føler at jeg så vidt rekker over skisporet - hihi, rart.

Skrevet

Den der "dverg-følelsen" får jeg når jeg går på ski med solbriller -føler at jeg så vidt rekker over skisporet - hihi, rart.

hehe. artig. føler du deg litt tykkere og? ser trærne underlig skjeve ut ?;)

Skrevet

I dag håper jeg nesten at jeg slipper. Jeg tror kanskje har vent meg litt til brillene. Det er syv år siden jeg skiftet. Så kanskje jeg skal bli sjøsyk. Jeg vet ikke. Jeg lar det ligge litt tror jeg. Jeg har jo linser å støtte meg til. Heldigivis.

Gjest mallet
Skrevet

Gi dem et par dager. Det er *helt normalt* at det føles uvant og "skjevt" i begynnelsen, særlig hvis du har fått en annen korrigering av hornhinneskjevhet nå enn du har hatt før.

Skrevet

hehe. artig. føler du deg litt tykkere og? ser trærne underlig skjeve ut ?;)

Tykkere? nei - skulle tatt seg ut.

Skrevet

Gi dem et par dager. Det er *helt normalt* at det føles uvant og "skjevt" i begynnelsen, særlig hvis du har fått en annen korrigering av hornhinneskjevhet nå enn du har hatt før.

ja, det kan jo være. det er tross alt syv år siden sist.

Skrevet

Tykkere? nei - skulle tatt seg ut.

godt :) jeg liker ikke brillene mine sånn sett..heh. jeg ser både mindre og mer tykkfallen ut. vi håper brillene juger :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...