Gå til innhold

Bredbånd telefoni

Gjest lurer på hva jeg skal gjøre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å bestille bredbånd telefoni fra Telenor i forb med bestilling av ADSL.

Har noen erfaring med dette? Er produktet like bra kvalutetsmessig som vanlig telefoni? (lydkvalitet, tilgjengelighet etc)

Videoannonse
Annonse
Gjest Morsk
Skrevet

Har ikke erfaring med Telenor men IP24, og svarene er nei på dine spørsmål.

Mye fra og til hele tiden.

Skrevet

Har ikke erfaring med Telenor men IP24, og svarene er nei på dine spørsmål.

Mye fra og til hele tiden.

Mener du at linja er mye borte slik at du ikke får telefonert?

Isåfall er vel linja nede for internettbruk også?

Gjest Morsk
Skrevet

Mener du at linja er mye borte slik at du ikke får telefonert?

Isåfall er vel linja nede for internettbruk også?

Nei, ikke nødvendigvis. Telefonien gjør ei egen "løkke" som det kan bli feil på, i dette tilfelel hos min telefonileverandør.

Har vært etpar helger helt uten telefon det siste året og perioder med hakking\skurring med ujevne mellomrom av ulik varighet.

Men bevares..stort sett fungerer det bra.

For privat bruk er det greit nok. Som en reserve kan man jo f.eks bruke Skype-out, i verste fall mobiltelefon, men en bedrift må ikke finne på å satse på denne teknologien enda.

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Jeg har bredbåndstelefoni hos et lokalt selskap.

Er ikke fornøyd.noen ganger fungerer ikke tlf i det hele tatt.Og ofte dårlig forbindelse.

Så jeg hadde venta til kvaliteten blir bedre viss jeg var deg.

Gjest lurer på hva jeg skal gjøre/datasinke
Skrevet

Nei, ikke nødvendigvis. Telefonien gjør ei egen "løkke" som det kan bli feil på, i dette tilfelel hos min telefonileverandør.

Har vært etpar helger helt uten telefon det siste året og perioder med hakking\skurring med ujevne mellomrom av ulik varighet.

Men bevares..stort sett fungerer det bra.

For privat bruk er det greit nok. Som en reserve kan man jo f.eks bruke Skype-out, i verste fall mobiltelefon, men en bedrift må ikke finne på å satse på denne teknologien enda.

OK, takk for svar. :)

Men kommer uansett til å bestille ADSL. Fortsatt litt i tenkeboksen på om jeg også skal ta med bredbåndstelefoni.

Skrevet

Jeg har bredbåndstelefoni hos et lokalt selskap.

Er ikke fornøyd.noen ganger fungerer ikke tlf i det hele tatt.Og ofte dårlig forbindelse.

Så jeg hadde venta til kvaliteten blir bedre viss jeg var deg.

Takk for svar! Veldig nyttig info.

Gjest Morsk
Skrevet

OK, takk for svar. :)

Men kommer uansett til å bestille ADSL. Fortsatt litt i tenkeboksen på om jeg også skal ta med bredbåndstelefoni.

Ja, det må bli en vurderingssak av hvor avhengig man er av å ha en 100% funkjonell fasttelefon hele tiden.

Er man ikke det, kan man godt hoppe på IP-løsningen..for det er jo en god del å spare.

Skrevet

Ja, det må bli en vurderingssak av hvor avhengig man er av å ha en 100% funkjonell fasttelefon hele tiden.

Er man ikke det, kan man godt hoppe på IP-løsningen..for det er jo en god del å spare.

Tviler egentlig på at så mange av dem jeg ringer til har bredbåndstelefoni, så da blir det først og fremst abonnementsprisen pr mnd man sparer.

Er ikke helt sikker på hva en besparelse vil bli basert på telenors hjemmeside, men den blir enten kr 110 pr mnd eller 159 pr mnd, og besparelsen ved bredbåndstelefoni blir da enten kr 1320/år eller 1908 kr/år, og det er penger jeg har råd til å betale for å fortsette med en bra telefonlinje.:)

Takk nok en gang.

Skrevet

Jeg har hatt bredbåndstelefon fra Telenor i seks måneder nå og er veldig fornøyd. Den har alltid virket så langt, i hvert fall.

Gjest Morsk
Skrevet

Tviler egentlig på at så mange av dem jeg ringer til har bredbåndstelefoni, så da blir det først og fremst abonnementsprisen pr mnd man sparer.

Er ikke helt sikker på hva en besparelse vil bli basert på telenors hjemmeside, men den blir enten kr 110 pr mnd eller 159 pr mnd, og besparelsen ved bredbåndstelefoni blir da enten kr 1320/år eller 1908 kr/år, og det er penger jeg har råd til å betale for å fortsette med en bra telefonlinje.:)

Takk nok en gang.

Det regnestykket er nok riktig når det gjelder Telenor. For min del som har IP24 og to telefoner i huset er besparelsen i størrelsesorden 3500.-pr år

Skrevet

Jeg har hatt bredbåndstelefon fra Telenor i seks måneder nå og er veldig fornøyd. Den har alltid virket så langt, i hvert fall.

Takk for svar!

Nå ble jeg jo bare mer forvirret;) Får tenke meg om et par ganger til.

Gjest blame
Skrevet

Jeg har bestilt bredbånd telefoni fra Telenor, godt å høre at noen er fornøyd. Hva slags telefon bruker man? Og er den dyr i såfall?

Gjest Morsk
Skrevet

Jeg har bestilt bredbånd telefoni fra Telenor, godt å høre at noen er fornøyd. Hva slags telefon bruker man? Og er den dyr i såfall?

Man kan bruke en "gammeldags" analog telefon, men ikke ISDN apparater.

Gjest blame
Skrevet

Man kan bruke en "gammeldags" analog telefon, men ikke ISDN apparater.

Okei, de er jo ikke akkurat høye i pris, hvis man ikke skal ha noe fryktelig fancy noe..

Takk for svar :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg var fornøyd med Telenor det første året jeg hadde modem derfra. Men så begynte jeg å ramle ut stadig oftere. Telenor sendte meg da et nytt modem, og det funka greit igjen - helt til nå den siste måneden. Nå har jeg begynt å ramle ut igjen - stadig oftere.

Jeg antar jeg må ringe dem å få nok et nytt modem, og de kommer helt sikkert til å sende meg det. Men det er jævla mye pes hvis det er normal praksis at jeg må skifte modem en gang i året.

Ja! Kundebehandlinga deres er et kapittel for seg selv. Herregud. Det tar jo fem minutter bare å komme gjennom telefonmenyen, før du så må stå i kø for å snakke med noen, ofte er de du snakker med fullstendig inkompetente og ser ut til å gjøre alt de kan for å bli kvitt deg så kjapt som mulig, gjerne ved å gi deg et alt for enkelt svar, og så ender det opp med at du må stå i den jævla køen minst en gang til.

Det er et prosjekt ut av en annen verden.

Gjest midia
Skrevet

Jeg har hatt ip telefon fra telenor i 1 år snart og har hatt bare noen få problemer.

Det som er viktigst er hastigheten på bredbåndet ditt ihvertfall hvis du skal laste musikk for da kan du få forstyrrelser i telefonen (hakker).

Du sparer endel i forhold til vanlig fast abonnement både månedsavgift og tellerskritt pris.

Det er noen øre billigere å ringe til folk uten ip telefon også.

Jeg er meget fornøyd med min iptelefon og det er som å snakke i "vanlig" telefon, merker ingen forskjell.

Det eneste aberet er viderekobling til mobil tlf for da får du ukjent nummer og aner ikke hvem som har ringt deg.

Lykke til!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg var fornøyd med Telenor det første året jeg hadde modem derfra. Men så begynte jeg å ramle ut stadig oftere. Telenor sendte meg da et nytt modem, og det funka greit igjen - helt til nå den siste måneden. Nå har jeg begynt å ramle ut igjen - stadig oftere.

Jeg antar jeg må ringe dem å få nok et nytt modem, og de kommer helt sikkert til å sende meg det. Men det er jævla mye pes hvis det er normal praksis at jeg må skifte modem en gang i året.

Ja! Kundebehandlinga deres er et kapittel for seg selv. Herregud. Det tar jo fem minutter bare å komme gjennom telefonmenyen, før du så må stå i kø for å snakke med noen, ofte er de du snakker med fullstendig inkompetente og ser ut til å gjøre alt de kan for å bli kvitt deg så kjapt som mulig, gjerne ved å gi deg et alt for enkelt svar, og så ender det opp med at du må stå i den jævla køen minst en gang til.

Jeg trodde du snakket om ADSL - internett.

Gjest midia
Skrevet

Hehe du skulle bare ha hørt alt hun får høre når hun snakker med meg denne telefonsvarer dama :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Vi har ip-telefoni og har hatt litt kluss.

Spesielt når andre med ip-telefoni skal ringe inn. Men vi får ringt til dem. Dette har vi ikke funnet ut av enda - irriterende :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...