Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg eller er det andre som leser og leser og ikke klarer å se sammenhengen? Det er jammen nokså slitsomt å være så treg, det vil jeg bare ha sagt. Man leser og leser og det er minimalt som faktisk sitter igjen.

Hva skjer når eksamen kommer og oppgaven ligger der og lyser "vanskelig". Jeg kommer til å sitte med tomt blikk og tenke at jeg klarer aldri i verden å si noe fornuftig om dette.

Er jeg alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene:-) Jeg blir også sånn når jeg har lest for lenge i strekk. Da er det ikke annet å gjøre enn å ta en god, lang pause. Får du i deg nok å spise? Lett å bli ukonsentrert når blodsukkeret er for lavt.

Det løsner nok. Når har du eksamen?

TorneROSA1365380904
Skrevet

Du er så absolutt ikke alene! Jeg har prøvd å lese i dag, men føler ikke at noe av det jeg har lest sitter!! Føler meg skikkelig treglært! Godt å høre at jeg ikke er unormal da :) LYKKE TIL VIDERE MED LESING!

Skrevet

Finnes ikke alene! Det pleier å gå bra likevel, lykke til med lesing!

Skrevet

Du er ikke alene:-) Jeg blir også sånn når jeg har lest for lenge i strekk. Da er det ikke annet å gjøre enn å ta en god, lang pause. Får du i deg nok å spise? Lett å bli ukonsentrert når blodsukkeret er for lavt.

Det løsner nok. Når har du eksamen?

I starten av juni.

Det er jo en stund til, så det kan jo gå bra enda. Men panikken griper meg hardt når jeg leser gamle eksamensoppgaver og jeg ikke kan svare på dem.

Nå har jeg sittet siden klokken fire, men en spisepause. Etter en lang dag på jobb.

Jeg "glemmer" liksom å reflektere over det jeg leser. Det er vel derfor det ikke sitter heller. Har vel holdt på for lenge - både idag og dagene bakover - eller bare glemt å tenke.

Du da? Skal du ha eksamen?

Skrevet

Du er så absolutt ikke alene! Jeg har prøvd å lese i dag, men føler ikke at noe av det jeg har lest sitter!! Føler meg skikkelig treglært! Godt å høre at jeg ikke er unormal da :) LYKKE TIL VIDERE MED LESING!

Takk! Skal du ha eksamen også?

Godt å høre at man ikke er alene :)

Vi kan jo forsåvidt fremdeles være unormale.

Skrevet

Finnes ikke alene! Det pleier å gå bra likevel, lykke til med lesing!

:) Takk! Men man føler seg litt alene allikevel, og tror at alle de andre kan alt mye bedre...

Skrevet

:) Takk! Men man føler seg litt alene allikevel, og tror at alle de andre kan alt mye bedre...

Man kan trøste seg med at alle tror det samme, da :-). Men jeg skal juble om jeg bare klarer å stå dette semesteret, puh!

Skrevet

I starten av juni.

Det er jo en stund til, så det kan jo gå bra enda. Men panikken griper meg hardt når jeg leser gamle eksamensoppgaver og jeg ikke kan svare på dem.

Nå har jeg sittet siden klokken fire, men en spisepause. Etter en lang dag på jobb.

Jeg "glemmer" liksom å reflektere over det jeg leser. Det er vel derfor det ikke sitter heller. Har vel holdt på for lenge - både idag og dagene bakover - eller bare glemt å tenke.

Du da? Skal du ha eksamen?

Skulle egentlig ikke studere mer nå, men så meldte jeg meg nå opp i et fag i år også. Bare en eksamen igjen, og det er en hjemmeeksamen heldigvis. Nå _er_ det nok for meg, kors på halsen. Hvis du ser meg svamle om videre studier til høsten må du love å slå meg i hodet med noe hardt;-)

Vet veldig godt hvordan du har det. Det er tøft å studere når du har jobb eller unger ved siden av. Hodet er ganske fylt og kroppen sliten når du endelig får anledning til å sette deg ned med bøkene, og da blir det lett til at hjernen kobler ut. Du har heldigvis enda en del tid på deg, da. Prøv å ikke gape over for mye hver dag, og hvis et kapittel du leser i dag ikke helt vil feste seg kan det være lurt å lese på noe annet. Dagen etter kan det gå mye lettere.

Skrevet

Skulle egentlig ikke studere mer nå, men så meldte jeg meg nå opp i et fag i år også. Bare en eksamen igjen, og det er en hjemmeeksamen heldigvis. Nå _er_ det nok for meg, kors på halsen. Hvis du ser meg svamle om videre studier til høsten må du love å slå meg i hodet med noe hardt;-)

Vet veldig godt hvordan du har det. Det er tøft å studere når du har jobb eller unger ved siden av. Hodet er ganske fylt og kroppen sliten når du endelig får anledning til å sette deg ned med bøkene, og da blir det lett til at hjernen kobler ut. Du har heldigvis enda en del tid på deg, da. Prøv å ikke gape over for mye hver dag, og hvis et kapittel du leser i dag ikke helt vil feste seg kan det være lurt å lese på noe annet. Dagen etter kan det gå mye lettere.

Det er et godt tips å lese noe annet. Du får ha lykke til med den siste eksamen og vi får håpe jeg ikke trenger å slå deg i hodet med noe hardt. Jeg gleder meg til å bare kunne kose meg uten planer. Husker ikke lenger hvordan det føles :)

Usikker mann i 20-årene
Skrevet

Du er ikke alene nei. Skal ha muntlig i morgen (tirsdag kl. 0830). Og jeg føler at jeg absoulutt ikke har kontroll. Er jo på universitet og. Men overlever jo uansett. Så uansett hvordan det går med eksamen, så husk dette:

"Tenk positivt, det finnes alltid en vei. Nytter aldri å sette seg ned, livet går videre uansett."

Skrevet

Du er ikke alene nei. Skal ha muntlig i morgen (tirsdag kl. 0830). Og jeg føler at jeg absoulutt ikke har kontroll. Er jo på universitet og. Men overlever jo uansett. Så uansett hvordan det går med eksamen, så husk dette:

"Tenk positivt, det finnes alltid en vei. Nytter aldri å sette seg ned, livet går videre uansett."

:) godt å høre. Lykke til i morgen med din muntlig!

Usikker mann i 20-årene
Skrevet

:) godt å høre. Lykke til i morgen med din muntlig!

Takk for det. Du får og ha lykke til med din eksamen. Sitter og pugger som gal nå.

TorneROSA1365380904
Skrevet

Takk! Skal du ha eksamen også?

Godt å høre at man ikke er alene :)

Vi kan jo forsåvidt fremdeles være unormale.

Hehe, bra sagt, vi kan fortsatt være unormale! :)

Jeg har 3 eksamener i vente! Den første er på fredag! Så har jeg en 1.juni, og den siste 8.juni... Skal bli så happy om jeg klarer alle 3 bra :) Men jeg har ingen god følelse!

Lykke til videre med eksamen, du klarer deg nok sikkert bra ;)

Skrevet

Det er et godt tips å lese noe annet. Du får ha lykke til med den siste eksamen og vi får håpe jeg ikke trenger å slå deg i hodet med noe hardt. Jeg gleder meg til å bare kunne kose meg uten planer. Husker ikke lenger hvordan det føles :)

Ja, tenk så deilig det blir å bare kunne nyte sommeren. Hold ut og lykke til:-)

Skrevet

Absolutt ikke alene. For øyeblikket jobbes ræva av med hovedprosjekt da. En uoverkommelig arbeidsmengde.

Fikk forøvrig et råd engang, av rektor på ungdomsskolen jeg gikk på en gang i tiden..."Det er INGEN krise å stryke på xamen. Det er bare en examen."

Skrevet

Jeg -har_ det ikke sånn nå, heldigvis, men jeg har vært der, tro meg... Heldigvis sto jeg.

-og jeg er veldig glad for at jeg er ferdig med det stresset der...

Lykke til på eksamen, som regel kan man mer enn man tror!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...