Gå til innhold

Er dette en bra hastighet? Bredbånd

Anbefalte innlegg

Gjest datasinke
Skrevet

Får følgende beskjed, er det en bra hastighet?

"Tekniske forhold i linjenettet der du bor medfører at vi kan levere maks hastighet 1000/200 til din bolig. "

Videoannonse
Annonse
Gjest Morsk
Skrevet

Spørs hva som menes med bra. I forhold til modem eller ISDN er det jo et kjempehopp, men ikke særlig mye å skryte av i forhold til hva andre kan få i dag.

Gjest datasinke
Skrevet

Spørs hva som menes med bra. I forhold til modem eller ISDN er det jo et kjempehopp, men ikke særlig mye å skryte av i forhold til hva andre kan få i dag.

Takk for svar.

Problemet er bare at dette er det jeg kan få, i følge telenors hjemmeside.

Dette skriver Telenor om hastighetene, altså er det jeg ikke kan gjøre sammenlignet med de to høyeste hastighetene å nedlaste filmer, se web-tv og drive med mer avanserte nettgreier enn jeg har peiling på (men er alle hastigheter "like bra" mht "vanlig" nettbruk, surfing?):

"Hvilken hastighet trenger jeg?"

Online ADSL Basis 1000/200

Denne pakken passer for deg som stiller krav til høy fart i ditt søk etter informasjon og underholdning. I tillegg til vanlig internettbruk laster du ned musikk og spill.

Online ADSL Pluss 2000/300

Denne pakken passer for deg som stiller store krav til høy fart og stor nedlastningshastighet.Du kan utforske mulighetene som ligger i bredbånd, som nedlastning av film, musikk og spill.

Online ADSL Ekstra 4000/400

Denne pakken passer for deg som vil ha det beste i forhold til fart og nedlastningshastighet. Du kan håndtere flere medieoverføringer samtidig, håndtere flere brukere på Internett, foreta raske filoverføringer og se web-tv og film i høy kvalitet.

Gjest Morsk
Skrevet

Takk for svar.

Problemet er bare at dette er det jeg kan få, i følge telenors hjemmeside.

Dette skriver Telenor om hastighetene, altså er det jeg ikke kan gjøre sammenlignet med de to høyeste hastighetene å nedlaste filmer, se web-tv og drive med mer avanserte nettgreier enn jeg har peiling på (men er alle hastigheter "like bra" mht "vanlig" nettbruk, surfing?):

"Hvilken hastighet trenger jeg?"

Online ADSL Basis 1000/200

Denne pakken passer for deg som stiller krav til høy fart i ditt søk etter informasjon og underholdning. I tillegg til vanlig internettbruk laster du ned musikk og spill.

Online ADSL Pluss 2000/300

Denne pakken passer for deg som stiller store krav til høy fart og stor nedlastningshastighet.Du kan utforske mulighetene som ligger i bredbånd, som nedlastning av film, musikk og spill.

Online ADSL Ekstra 4000/400

Denne pakken passer for deg som vil ha det beste i forhold til fart og nedlastningshastighet. Du kan håndtere flere medieoverføringer samtidig, håndtere flere brukere på Internett, foreta raske filoverføringer og se web-tv og film i høy kvalitet.

For å dra en parallel:

Har du IDSN eller 56K modem i dag vil du få ca.15-20 ganger høyere nedlastingshastighet enn i dag med ei 1000 linje.

Og det vil jo merkes bra:-)

Gjest .....datasinke
Skrevet

For å dra en parallel:

Har du IDSN eller 56K modem i dag vil du få ca.15-20 ganger høyere nedlastingshastighet enn i dag med ei 1000 linje.

Og det vil jo merkes bra:-)

Har faktisk bare 28 modem.

Det er flaut, men jeg sa jo at jeg var en ....

Gjest Morsk
Skrevet

Har faktisk bare 28 modem.

Det er flaut, men jeg sa jo at jeg var en ....

He he..selg modemet til et museum du, og gå for dette tilbudet. Forandringen vil bli enorm.

Gjest datasinke
Skrevet

He he..selg modemet til et museum du, og gå for dette tilbudet. Forandringen vil bli enorm.

Ja.

Må innrømme at jeg sjelden bruker internett hjemme pga tregheten. Er vant til jobbens, men grenser for hvor mye jeg kan bruke internett til private søk etc.

Så jeg er vant med god hastighet, men gleder meg til å få tilgang hjemme.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er en bra hastighet. For to år siden var det det beste Telenor kunne levere.

Gjest datasinke
Skrevet

Det er en bra hastighet. For to år siden var det det beste Telenor kunne levere.

Takk. Det setter tingene virkelig i prespektiv:)

Skrevet

Det er mer enn bra nok for oss vanlig dødelige. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...