Gå til innhold

...en ting til om eksamen:

Anbefalte innlegg

Gjest knoteknotepåmaskin
Skrevet

Jeg får bruke PC. Hvor mange sider er normalt å skrive ved en eksamen? Det er mulig det er individuelt etter hva slags eksamen man tar på universitetet. Det sies et sted mellom 12 - 20 sider, hva kan dette tilsvare på maskin. Ikke at jeg skal stoppe når jeg har oppnådd nok i antall sider, men det er en trygg indikasjon på at jeg i det minste skriver like mye som forventa.

Skrevet

Skal vi tenke litt høyt her...

La oss si at med håndskrift skriver du ca 5 ord per linje. Og på våre eksamensark (går ut fra at det er ganske likt) er det 30 linjer. Det vil si at på en håndskrevet a4-side er det ca 5 *30 ord = 150 ord.

Mellom 12 og 20 sider? 12 sider blir ca (12*150) 1800 ord og 20 sider blir ca (20*150) 3000 ord.

Og ordtellingsfunksjonen vet du sikkert av.

Lykke til!

Gjest knoteknotepåmaskin
Skrevet

Skal vi tenke litt høyt her...

La oss si at med håndskrift skriver du ca 5 ord per linje. Og på våre eksamensark (går ut fra at det er ganske likt) er det 30 linjer. Det vil si at på en håndskrevet a4-side er det ca 5 *30 ord = 150 ord.

Mellom 12 og 20 sider? 12 sider blir ca (12*150) 1800 ord og 20 sider blir ca (20*150) 3000 ord.

Og ordtellingsfunksjonen vet du sikkert av.

Lykke til!

Tusen takk. Har aldri sett disse arkene man skriver på jeg...

Svært glad for svar!

Og tellefunksjonen brukes flittig, den!

*ferdig snart?*

Skrevet

Tusen takk. Har aldri sett disse arkene man skriver på jeg...

Svært glad for svar!

Og tellefunksjonen brukes flittig, den!

*ferdig snart?*

He-he! Har selv fire norskeksamener, så detta blir gøy!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...