Gå til innhold

Noen spm. om det å slutte

Anbefalte innlegg

Gjest trener kanskje mer motivasjon

Heia!

Hjelper det ikke å trene kondisjon så lene man røyker?

Vil man få bedre kondisjon når man slutter å røyke, uten å trene mer? Hvor lenge etter røykestopp vil evt. denne effekten inntre?

Hjelper det å redusere antall sigaretter om dagen?

Hva er smarteste måte å slutte på når man ikke er mest avhengig av nikotinet, men av vanen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229709-noen-spm-om-det-%C3%A5-slutte/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest been there - done that!

Hjelper å trene kondisjon uansett om man røyker eller ikke, men evt fremgang vil gå saktere. I tillegg vil kondisen din aldri bli så bra som den kunne ha vært uten røyk. Røyken hemmer oksygenopptaket i blodet, og er nettopp dette som gjør at kondisen blir bedre.

Når jeg slutta og røyka begynte jeg med en gang å jogge mer. Merket bare etter noen dager at ting ble lettere, men så var jeg rimelig motivert og, så om det ble lettere pga at jeg trodde det ble lettere, eller om det faktisk ble det - anen jeg ikke :)

Det ang ant sig daglig er ikke godt å si. Alle mener noe forskjellig. Men så klart 40 er mye verre enn 1, men røyker man en om dager er man fortsatt en røyker og kroppen din vil fortsatt være "herpa" (når det kommer til kreftfaren er det visstnok ikke noe forskjell om 1 og 40 har jeg lest).

Jeg merket ikke noe abstineser når jeg slutta, men det med vanen var helt jævlig. HAdde plutselig SÅÅÅ mye mer tid, bussen kom tregere, var ikke noe gøy å prate i tlf lengre osv. bare sørg for at du har noe å gjøre, masse mentolpastiller og godt mot og gled deg til kroppen blir lettere, luktesansen kommer igjen og aldri mer kalde føtter :)

• 4 måneder senere...
Gjest Vil slutte også!

Hjelper å trene kondisjon uansett om man røyker eller ikke, men evt fremgang vil gå saktere. I tillegg vil kondisen din aldri bli så bra som den kunne ha vært uten røyk. Røyken hemmer oksygenopptaket i blodet, og er nettopp dette som gjør at kondisen blir bedre.

Når jeg slutta og røyka begynte jeg med en gang å jogge mer. Merket bare etter noen dager at ting ble lettere, men så var jeg rimelig motivert og, så om det ble lettere pga at jeg trodde det ble lettere, eller om det faktisk ble det - anen jeg ikke :)

Det ang ant sig daglig er ikke godt å si. Alle mener noe forskjellig. Men så klart 40 er mye verre enn 1, men røyker man en om dager er man fortsatt en røyker og kroppen din vil fortsatt være "herpa" (når det kommer til kreftfaren er det visstnok ikke noe forskjell om 1 og 40 har jeg lest).

Jeg merket ikke noe abstineser når jeg slutta, men det med vanen var helt jævlig. HAdde plutselig SÅÅÅ mye mer tid, bussen kom tregere, var ikke noe gøy å prate i tlf lengre osv. bare sørg for at du har noe å gjøre, masse mentolpastiller og godt mot og gled deg til kroppen blir lettere, luktesansen kommer igjen og aldri mer kalde føtter :)

Sluttet du uten noen form for nikotinerstatning?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...