sprelline1365380900 Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Jeg skal til tannlegen snart og må kanskje rotfylle ei tann. Gjør det veldig vondt, og er det vondt i dagevis etterpå? Skal til syden og vil jo helst ikke gå med smerter når jeg er der da... 0 Siter
Gjest rota Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Nei, det gjør ikke vondt i det hele tatt. Du får bedøvelse, og etterpå er jo tanna død, og vil derfor ikke gjøre vondt. 0 Siter
Speak Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Jeg har hørt mange skrekkhistorier før jeg skulle rotfylle. Fikk ikke bedøvelse ettersom tannlegen sa at jeg ikke trengte det. Ho brukte hånd-borr. Dvs. ikke slike elektriske som de vanligvis brukte. Det gjorde nesten ikke vondt i det hele tatt. Og ikke noe vondt etterpå heller. Så jeg tror rotfylling kan være fra nesten smertefritt til veldig vondt. 0 Siter
Gyda Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Mannen min har nettopp rotfylt ei tann, og sa at han ikke kjente smerte i det hele tatt. 0 Siter
morsan Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Trikset er å få NOK bedøvelse. Jeg måtte rotfylle en tann og da jeg ikke var skikkelig bedøvet selv etter et par bedøvelsessprøyter rundt tanna, satte tannlegen en sprøyte i selve hovednerven til den siden av kjeven. Etter det kjente jeg ingenting før bedøvelsen forsvant, for da fant jeg ut at jeg hadde bitt meg selv på innsiden av munnen mens jeg var bedøvd.... 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Neida! Rotfylte for halvannet år siden (tror jeg det var) og det var ikke vondt. Slitsomt å sitte med kjeften åpen i en og en halv time, men ikke vondt i etterkant, heller ikke der og da, tannen er jo død. Men det tar gjerne 2-3 behandlinger så det er bare å gå i gang. 0 Siter
Åsemor Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Kjenner 5-6 stk som har rotfylt det siste halvåret, og alle sier at det ikke var noe vondt. 0 Siter
Excelsion Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Jeg rotfylla før jul, har vondt enda. Tør ikke klage.. 0 Siter
nick Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Jeg var hos tannlegen i dag. Han så på røntgen at hullet var veeeldig nært nerven, og at rotfylling, det var saken. Han rensket ut det rasket den forrige tannlegen hadde gjort (rævva jobb, og det er årsaken til problemet) og greide å unngå å borre ned til selve nerven. Så jeg slapp. Han bygde opp tanna igjen med kompositt, og det ble veldig bra. Nå skal jeg bare renske ut resten av møkkakjeramikken, det kommer på en del ££$$. Egentlig var jeg litt spent på hva slags bedøvelse han hadde å tilby (han er colombianer), men jeg fikk bare en vanlig sprøyte. Kjeramikk folkens, det suger! 0 Siter
org Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Jeg har rotfylt flere tenner. Det har ikke gjort vondt etterpå. Og underveis kan du be om bedøvelse. Hvis ikke det er alt for betent, vil den ta smertene veldig effektivt. Og kanskje er tanna død - da kjenner du iallefall ingenting. Men med den foreløpige fyllinga må du være forsiktig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.