Gå til innhold

Bondekvinne i byen :-)

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Ja, da er jeg endelig i Oslo! Lenge siden sist nå, med unntak av et par ganger i vinter med kun dagsbasøk. Nå sitter jeg på et hotel mutters alene og har tuslet rundt i "den farlige byen" og ikke sett snurten av alle de "fula gubbarna" jeg hadde regnet med å se!

Deilig sommerstemning, massevis av folk, større lauv på trærne her enn hjemme, bare koselig!

Jeg har tatt en runde, fra Grensen/Pilestredet, opp til Universitetet, ned Karl Johan litt, bort til Rådhusplassen, spist pizza på en liten italiensk restaurant, tuslet bort til Akershus festning (men der var det jo stengt), opp igjen på karl Johan, og tilbake til hotellet.

Har jeg beveget meg i farlige strøk? Er egentlig litt engstelig alene i Oslo, men i kveld var det jo bare deilig.

Det hadde vært moro og sett litt av Østkanten også! Hvor går jeg da? Kurset mitt er på Youngstorget - hvor går jeg derfra da?

Litt herlig å være hjemmefra, om enn bare for noen dager. Dessverre var hotellet en skuffelse. Billig og slitt :-(

Hadet da dere!

Hilsen bondekvinnen prust i den store TIGERSTADEN!

PS: Den løven som lå på ryggen foran Stortinget - har den vært der lenge? Var jo litt morsom da :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest pekka
Skrevet

hehe hei du, har du reist langt vekk fra kRestiansand du ja ;)

Pass godt på deg selv, spør ang GATE-tryggheten på hotellet.....? Ha det topp!!

Gjest prust
Skrevet

hehe hei du, har du reist langt vekk fra kRestiansand du ja ;)

Pass godt på deg selv, spør ang GATE-tryggheten på hotellet.....? Ha det topp!!

Takk for det :-) Moro med litt avveksling. Sitter med vinduet oppe og hører på noe hoisting fra russ eller andre mannlige vesener, kanskje det er fotballkamp på en pub?

Hotellet var såpass lugubert at jeg ikke stoler på noen anbefaling om gatetrygghet.... Skal ikke mer ut i kveld.

ha en fin kveld der sør!

Skrevet

Takk for det :-) Moro med litt avveksling. Sitter med vinduet oppe og hører på noe hoisting fra russ eller andre mannlige vesener, kanskje det er fotballkamp på en pub?

Hotellet var såpass lugubert at jeg ikke stoler på noen anbefaling om gatetrygghet.... Skal ikke mer ut i kveld.

ha en fin kveld der sør!

vær litt forsiktig når du går i strøket mellom karl johan og aker brygge/festningen. ellers bør det gå bra :) kos deg!

Gjest prust
Skrevet

vær litt forsiktig når du går i strøket mellom karl johan og aker brygge/festningen. ellers bør det gå bra :) kos deg!

OK. Takk for tips. Så ingen skumle der - men jeg er litt blind når det gjelder sånt!

Skrevet

OK. Takk for tips. Så ingen skumle der - men jeg er litt blind når det gjelder sånt!

De er vel ikke så synlige alltid. Og det spørs hvor langt ned du går. Det er vel mest kjipt mellom nedre del av karl johan og børsen/ festningen. Der er det gjerne en del prostituerte, og jeg har sett noen samlinger med uteliggere. Når det er sagt så tror jeg kanskje det er mer trist og skummelt enn faktisk farlig.

Skrevet

Gå nedover mot Storgata (der trikken går) fra Youngstorget, kryss trikkeskinnene og gå inn Brugata (til venstre ovenfor Gunerius når du kommer fra Youngstorget - håper jeg husker riktige gatenavn). Gå over brua (you are now leaving the west side!) og følg gata rett fram til du kommer hit:

http://www.gronlandbasar.no

Da kan du skryte av at du har vært på østkanten :)

mariaflyfly
Skrevet

Da har du nok gått forbi der jeg sitter og jobber. *vinker*

;)

fuji1365380447
Skrevet

Hvis du fremdeles har litt tid til å gå rundt, så ville jeg spasert opp til Grünerløkka på kvelden.

Da går du fra Youngstorget, rett frem i Torggata frem til du krysser Akerselva. Rett etter broa tar du til venste opp Markveien og koser deg med litt vindusshopping opp over alle de kule butikkene der, før du tar deg et glass vin ved parken. Og så kan du ta trikken tilbake igjen fra Birkelunden.

Gjest prust
Skrevet

Da har du nok gått forbi der jeg sitter og jobber. *vinker*

;)

*vinke, vinke*

Deilig vær i dag. Nå sitter alle kursdeltakerne med gruppearbeid, så jeg tror jeg tar meg en tur ut :-)

Gjest prust
Skrevet

Gå nedover mot Storgata (der trikken går) fra Youngstorget, kryss trikkeskinnene og gå inn Brugata (til venstre ovenfor Gunerius når du kommer fra Youngstorget - håper jeg husker riktige gatenavn). Gå over brua (you are now leaving the west side!) og følg gata rett fram til du kommer hit:

http://www.gronlandbasar.no

Da kan du skryte av at du har vært på østkanten :)

Høres spennende ut! Vil gå over dit etter kurset i dag! Nå skal jeg ut og lufte meg litt :-)

Gjest prust
Skrevet

Hvis du fremdeles har litt tid til å gå rundt, så ville jeg spasert opp til Grünerløkka på kvelden.

Da går du fra Youngstorget, rett frem i Torggata frem til du krysser Akerselva. Rett etter broa tar du til venste opp Markveien og koser deg med litt vindusshopping opp over alle de kule butikkene der, før du tar deg et glass vin ved parken. Og så kan du ta trikken tilbake igjen fra Birkelunden.

Høres koselig ut! Tenk - jeg tror aldri jeg har vært på den siden av elva - med unntatt langt oppi Groruddalen.

Er faktisk overraskende imponert over hvor fint det er her i Oslo. Synes det er lite trafikk i forhold til det jeg trodde og mange fine plasser og torg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...