Gå til innhold

Hva lukter egentlig aceton som?

Anbefalte innlegg

Gjest aceton
Skrevet

I forbindelse med sukkersyke sier jo alle at det lukter som aceton. Hva er for det første aceton, og hva lukter det som?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neglelakkfjerner.

Sikkert veldig informativt for unge menn.

:-)

Ugga Bugga
Skrevet

Men hvordan skal man ellers beskrive lukta?

Gjest Batseba
Skrevet

Neglelakkfjerner.

Aceton er ikke neglelakkfjerner, men det er et stoff som blir brukt som neglelakkfjerner.

Skrevet

Men hvordan skal man ellers beskrive lukta?

Det lukter litt gammeldags sykehus. Veldig vanskelig å plassere.

Skrevet

Det lukter litt gammeldags sykehus. Veldig vanskelig å plassere.

Aceton er jo god gammeldags neglelakkfjerner, slik all neglelakkfjerner var før en del produsenter begynte å putte oppi ting for å døyve lukta og andre ting som skulle være bra for neglene etc.

Men i hovedsak lukter jo likevel mesteparten av neglelakkfjernerne fortsatt aceton da...

Skrevet

Du merker en lukt du ikke er vant med om noen er for høye i blodsukker, jeg klarer ikke helt å beskrive lukten, men du kjenner en uvant lukt. De fleste må bli veldig høye før man lukter noe, svetten lukter helt spesielt og ikke "vanlig" svettelukt. Og de fleste diabetikere merker selv fort at de er for høye. Nå var det kanskje ikke dette svaret du var ute etter, men..

Skrevet

Det lukter litt "gammelt", emmen lukt. Dårlig ånde.

Skrevet

Aceton er ikke neglelakkfjerner, men det er et stoff som blir brukt som neglelakkfjerner.

Jeg svarte på spørsmålet i overskriften. Det lukter som neglelakkfjerner.

Skrevet

Ikke alle mennesker har evnen til å kjenne lukten av aceton, det er genetisk betinget:-)

De son kan lukte det - sier det lukter neglelakkfjerner. Dette kan man lukte på pusten til diabetikere som har utviklet veldig høyt blodukker over en periode (f.eks droppet insulinen sin) og får en farlig tilstand som heter ketoacidose. ("sukkerslag")

Det kan også lukte dette av pusten din om du sulter deg, fordi lukten kommer av at kroppen forbrenner proteiner istedet for sukker og fett, og da dannes dette som avfallsstoff.

Skrevet

Ååå, du ass... Selv macho-Beckham lakker da neglene sine! Jeez, vi lever da i 2006! *himler megetsigende*

Skrevet

Ååå, du ass... Selv macho-Beckham lakker da neglene sine! Jeez, vi lever da i 2006! *himler megetsigende*

Jeg brukte neglelakk i ulike farger inne i instrumenter for å forsegle skruer. Da kunne jeg se når de ble forseglet eller brutt ut fra fargen. Hard Candy Tantrum var 1981, tror jeg.

Skrevet

Jeg brukte neglelakk i ulike farger inne i instrumenter for å forsegle skruer. Da kunne jeg se når de ble forseglet eller brutt ut fra fargen. Hard Candy Tantrum var 1981, tror jeg.

Å, du eksperimenterte sikkert litt med tåneglene dine også;-)

Skrevet

Å, du eksperimenterte sikkert litt med tåneglene dine også;-)

Damer på besøk, som så flaskene, sa at det var fint vi hadde jenter som teknikere også. Knegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...