Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt hodepine eller slitt med migrene (minus fyllesjuk). Det ligger ikke til familien heller.

I det siste har jeg begynt å våkne om natta med hodepine. En jævlig vond hodepine som sitter på høyre side av hodet. Det gjør så vondt at til og med håret verker. Jeg står opp, tar et par Panadol og en time senere gir det seg.

Et par ganger har det hendt om dagen også.

Det verker rundt høyre øye, høyre side av panna, og høyre side av toppen på skallen.

Som evig optimist har jeg funnet på nett at en indikasjon på hjernesvulst gjerne er at man våkner om morgenen med hodepine. Da helst med litt spying og annen morro i tillegg. Det siste har jeg ikke. Så nå regner jeg med at jeg har ca 1 måned igjen.

Jeg fikk akkurat 400000 kr inn på kontoen, og dessuten har jeg kjøpt Harley, så strengt tatt passer det dårlig å dø nå.

Legen har sjekket høyre øye, inkl trykket i øyet (høyt trykk kan tyde på svulst), og tatt røntgen av bihulene. Ingenting. Han mistenker sinusproblemer, men jeg har ingen andre indiksjoner enn smerter i de områdene. Ingen forkjølelsesproblemer, rennende nese, feber, eller noen ting.

I dag har tannlegen tatt et svært hull nede på høyresiden. Jeg håpet at dette skulle fikse sakene, men jeg våknet for en halv time siden med begynnende hodepine. 2 piller og nå har det roet seg. Tannlegen så på røntgen muligens noe surr med ei tann oppe til høyre. Dypt nede i rota, men jeg har ikke tannpine.

Er det noen her som har overlevd med de samme symptomene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Iznowgood_:-j
Skrevet

Jeg overlevde, men så kjører jeg ikke Harley... ;-)

Gjest balansere energi
Skrevet

Du har kanskje en dårlig balanse i energien i galleblære/lever. Såkalt "gallehodepine"

Grunnen kan komme av dårlig energiflyt, og årsaken kan komme enten fra lunge-tykktarm eller nyre-blære. Tenk over eventuelle plager siste måneder.

Skrevet

Du har kanskje en dårlig balanse i energien i galleblære/lever. Såkalt "gallehodepine"

Grunnen kan komme av dårlig energiflyt, og årsaken kan komme enten fra lunge-tykktarm eller nyre-blære. Tenk over eventuelle plager siste måneder.

Det eneste jeg har hatt problem med i det siste, er nakken. Den er røntget, og jeg har noe grums mellom 5. og 6. virvel. Nakkelegen sier dette ikke har noe med hodepinen min å gjøre.

Gjest ja, en gang
Skrevet

Joda, en gang hadde jeg trøbbel på flere områder på engang. Hodet mitt taklet det helt annerledes enn å ha et kjempeproblem på ett eneste sted.

Men nå var altså helvete løs. Vennene på jobben, kjæresten, vennene, sjefen, ... alt. Og så drakk jeg kanskje litt for mange kvelder på rad, og så ble det litt lite søvn ..osv. Til slutt sa hodet AUUU.

Råd?: Ta en pause. Finn ut om noe bør gjøres. Kjenner du en ok lege det går an å snakke med?

Så får du nok flere MC turer.

Skrevet

Jeg overlevde, men så kjører jeg ikke Harley... ;-)

Jeg har bare kjørt den rundt kvartalet, så jeg _tror_ ikke den er årsaken. Hva slags hodepiner den kan forårsake i fremtiden er jeg ikke sikker på.

Skrevet

Joda, en gang hadde jeg trøbbel på flere områder på engang. Hodet mitt taklet det helt annerledes enn å ha et kjempeproblem på ett eneste sted.

Men nå var altså helvete løs. Vennene på jobben, kjæresten, vennene, sjefen, ... alt. Og så drakk jeg kanskje litt for mange kvelder på rad, og så ble det litt lite søvn ..osv. Til slutt sa hodet AUUU.

Råd?: Ta en pause. Finn ut om noe bør gjøres. Kjenner du en ok lege det går an å snakke med?

Så får du nok flere MC turer.

Jeg har snakket med 3 leger. Smertene begynte da jeg hadde ei friuke. Ikke er jeg stressa heller, og jeg har ikke noe særlig å klage over.

Jeg skjønner ingenting. Fortsetter det, blir jeg sendt til nevrolog. Da er jeg sikker på at jeg er dau.

Gjest balansere energi
Skrevet

Det eneste jeg har hatt problem med i det siste, er nakken. Den er røntget, og jeg har noe grums mellom 5. og 6. virvel. Nakkelegen sier dette ikke har noe med hodepinen min å gjøre.

Det sier han nok ja, og det er riktig i vestlig tankegang,. Jeg råder deg til å prøve akupunktur eller liknende. Beinvev styrkes av nyrene. Sjekk nyre-blære energien. Er du ofte eller sjeldent på do å tisser?

Skrevet

Det sier han nok ja, og det er riktig i vestlig tankegang,. Jeg råder deg til å prøve akupunktur eller liknende. Beinvev styrkes av nyrene. Sjekk nyre-blære energien. Er du ofte eller sjeldent på do å tisser?

Presis som normalt, verken mer eller mindre. Ikke har jeg fylla meg noe særlig i det siste heller.

Gjest balansere energi
Skrevet

Presis som normalt, verken mer eller mindre. Ikke har jeg fylla meg noe særlig i det siste heller.

Lykke til med jakten på svaret. Håper det løser seg. Finner ikke nevrologen heller noe, så prøv østens metoder.

Skrevet

Hos meg var det tenna! :)

Jeg skal ta den suspekte tanna i morgen tidlig, så får vi se.

jeg sov godt i natt og våknet med en gryende hodepine igjen. To piller senere var alt bra.

Er det ikke tanna så kjøper jeg meg en CT og/eller MR scan snarest. I det minste så har jeg ikke klaus.

Var det det du skulle skannes for den gangen?

Skrevet

Jeg skal ta den suspekte tanna i morgen tidlig, så får vi se.

jeg sov godt i natt og våknet med en gryende hodepine igjen. To piller senere var alt bra.

Er det ikke tanna så kjøper jeg meg en CT og/eller MR scan snarest. I det minste så har jeg ikke klaus.

Var det det du skulle skannes for den gangen?

nei- de skulle scenne hypofysen min for å se om den hadde en svulst el. på grunn av stoffskiftet.

Gjest migrena
Skrevet

Jeg har migrene på høyre side. Men jeg vpkner ikke om natten, da. Jeg ville sjekket meg for det jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...