Gå til innhold

Utvikling av diabetes type 2

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste 4 årene hatt diagnosen PCOS. Denne tilstanden har jeg antakeligvis hatt i flere år før jeg fikk diagnosen. Jeg er kraftig overvektig (BMI ca. 40). Jeg har tidligere hatt en alvorlig spiseforstyrrelse, og er derfor redd for å gå inn i en slankekur for å redusere vekten selv om jeg vet at dette hadde vært bra.

Jeg har i hele vinter vært svært sliten, slapp, svimmel og generelt i dårlig form. Jeg har ganske kraftige humørsvingninger i løpet av kort tid, og drikker også en del vann. Jeg har vært sykemeldt i 6 måneder, men har ikke fått noen form for behandling eller undersøkelser. Jeg tror legen min mener jeg har en depresjon, men det tror jeg ikke selv.

Jeg vet det er en viss økt risiko for diabetes type 2 når man har PCOS. Kan du ut fra mine symptomer si noe om dette høres ut som diabetes type 2? Bør jeg be om å bli undersøkt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22975-utvikling-av-diabetes-type-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...