Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor mye man får i mnd om man mottar tidsbegrenset uføre i forhold til vanlig uføre?

Har to barn under 18 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får vel det samme som man har fått i rehabpenger og det er jo avhengig av inntekta man hadde før. Jeg tror ingen får det samme jeg bortsett fra de som har ung ufør.

Skrevet

Man får vel det samme som man har fått i rehabpenger og det er jo avhengig av inntekta man hadde før. Jeg tror ingen får det samme jeg bortsett fra de som har ung ufør.

Har ikke hatt inntekt pga utdannelse. Rehab.penger er jo ingenting å leve av....

Jeg går en mørk fremtid i møte altså.

Uff...

Skrevet

Er i tillegg enslig forsørger, men det har vel heller ingenting å si. Dessuten er jeg 42 år også.....

Skrevet

Har ikke hatt inntekt pga utdannelse. Rehab.penger er jo ingenting å leve av....

Jeg går en mørk fremtid i møte altså.

Uff...

Hvis du ikke har jobbet før så kan du prøve deg på ung ufør. Men jeg aner ikke hvor strenge de er på det nå. Det må være alvorlig og varig skade, sykdom eller lyte. Men altså, jeg vet ikke hva de egentlig mener med alvorlig.

Uansett så bør du da søke og det er et eget skjema som du legger ved uføresøknaden eller leverer i ettertid hvis du ikke har søkt tidligere. Da vil du få utbetalt ca 12000 før skatt + barnetillegget.

Skrevet

Er i tillegg enslig forsørger, men det har vel heller ingenting å si. Dessuten er jeg 42 år også.....

Du kan likevel få ung ufør hvis du har vært dårlig hele tida. De har mulighet til å sette uføredatoen tilbake.

Skrevet

Begynte i arbeid 17 år gammel og jobbet fra og til i 13 år. De siste 12 årene har jeg vært plaget av sterke smerter, men ville så gjerne ubbgå nettopp uføretr. så jeg begynte på gymnas og sener på høgskolen. Til ingen nytte.

Takk for at du svarer. Er nybegynner her, men har lest innlegg i flere år. Og dere ser ut til å vite det meste om det meste!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...