Gå til innhold

Sydentur for tenåringer

Anbefalte innlegg

Gjest moren hennes
Skrevet

Datteren min på 18 år har bestemt seg for sydentur med venninner i sommer til 8000 kr. Faren hennes har lovet henne 4000 kr, og nå forventer hun at jeg skal gi noe lignende. Jeg var ikke med i planene og vet ikke hva jeg skal gjøre. Synes dette er for dyrt og liker ikke dette i det hele tatt. Hvis far hadde nektet henne penger hadde hun ikke kunnet dra. Nå sparer hun alt hun jobber for og siden hun er myndig er det ene jeg kan gjøre er å nekte henne penger.

Hun bor hos meg.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

14

• Dorthe

7

• Mary Poppins

6

• Mari25

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Madde og oss
Skrevet

Du har din fulle rett til å nekte henne penger og ikke være gira på denne turen.Men som du sier så drar hun nok uansett.Hva annet kan du gjøre enn å prate med henne om reisen og ønske henne en GOD tur?

Gjest primus
Skrevet

Hun er myndig og bør ikke spørre deg om lov, men siden hun er myndig har hun også ansvar for å skaffe penger til eget forbruk. Det er både fordeler og ulemper med å bestemme over seg selv!

Skal hun ha penger av foreldrene, blir det selvfølgelig til ting dere mener det er bra å støtte. Du velger hva du vil støtte og om du i det hele tatt har råd til annet enn det nødvendige hun trenger.

Gjest sandex
Skrevet

Ehhh... klarer hun ikke å betale det selv, da? Aldri om mine foreldre hadde betalt en sydentur for meg da jeg var 18!

Gjest stå på ditt du
Skrevet

Joda hun er myndig, men så lenge hun bor hos deg så har du faktisk noe du skulle ha sagt.

Helt enig med deg, skal hun til Syden får hun betale hele morroa selv.

Jeg hadde ALDRI sendt min 18 åring til Syden kun med venninner.

Har ei venninne som sendte sin 18 åring avgårde for en måneds tid siden ...... der hadde det visstnok vært fuktig og vilt ....

Denne 18 åringen bor også hjemme hos sine foreldre, men måtte betale hele turen og oppholdet selv.

Skrevet

Det er vel ikke naturlig å forvente at foreldrene skal betale for ferien når man er 18 og skal dra alene???? Det hadde i hvertfall aldri jeg gjort. (Hadde vel kanskje gitt noen lommepenger i siste liten)

Min stesønn skal på skoletur i år, og han kommer til å få penger til den som bursdagspresang.

Skrevet

Hvorfor skal du nekte henne det`? - Jeg blir med selv jeg når mine jenter skal - så sitter jeg i skyggen med en bok, mens de gjør morsommere ting. Har du tenkt på det? .)

De kan ikke forlange at du bidrar med like mye om du ikke har - det skjønner ho. det får holde at far sponser 4000,- og så jobber hun for resten.

Skrevet

Joda hun er myndig, men så lenge hun bor hos deg så har du faktisk noe du skulle ha sagt.

Helt enig med deg, skal hun til Syden får hun betale hele morroa selv.

Jeg hadde ALDRI sendt min 18 åring til Syden kun med venninner.

Har ei venninne som sendte sin 18 åring avgårde for en måneds tid siden ...... der hadde det visstnok vært fuktig og vilt ....

Denne 18 åringen bor også hjemme hos sine foreldre, men måtte betale hele turen og oppholdet selv.

Og jeg reiste til syden som 18-åring sammen med en venninne, uten at det tok helt av. Joda, vi festet absolutt, men det var ikke snakk om grøftefyll eller at noe kom ut av kontroll. Og det til tross for at vi reiste med datidens ungdomskonsept, Club33, hvor en del av våre medreisende tok helt av. Noen få var vel knapt edrue i løpet av 14 dager, det gikk døgnet rundt. Men for de fleste så var det en livlig ferie, men dog uten at ting gikk helt av skaftet.

Skrevet

Hvorfor skal du nekte henne det`? - Jeg blir med selv jeg når mine jenter skal - så sitter jeg i skyggen med en bok, mens de gjør morsommere ting. Har du tenkt på det? .)

De kan ikke forlange at du bidrar med like mye om du ikke har - det skjønner ho. det får holde at far sponser 4000,- og så jobber hun for resten.

En 18-åring som skal på tur med venninner, vil ikke under noen omstendigheter ha med seg mora...

Skrevet

En 18-åring som skal på tur med venninner, vil ikke under noen omstendigheter ha med seg mora...

Det kommer an på hva slags mor - meg vil de ha med - både jentene og venninner....:)

Skrevet

Det kommer an på hva slags mor - meg vil de ha med - både jentene og venninner....:)

Det tilhører i så fall sjeldenhetene. Hvorfor skulle man ville ha med mora si på en sånn tur?

Skrevet

Det tilhører i så fall sjeldenhetene. Hvorfor skulle man ville ha med mora si på en sånn tur?

For at mora vil! :)

Skrevet

For at mora vil! :)

Det er nå så, men jeg kan ikke skjønne hvilken interesse datteren og venninnene har av å ha med mora. Må i så fall være at de ikke får lov til å reise uten...

Skrevet

Det er nå så, men jeg kan ikke skjønne hvilken interesse datteren og venninnene har av å ha med mora. Må i så fall være at de ikke får lov til å reise uten...

Hva er så feil med mora? Blir man kastrert som dame, jente el. fordi man er moren?

Jeg liker også jenteturer med skravling, shopping, soling, mat og drikke - og når de danser/fester så kan jeg lese bok.

Vi har aldri delt mellom generasjonene vi - jeg har alltid hatt med moren min på sånt - og sånn er det med mine jenter også :) Vi har alltid huset fullt av ungdom, barn og voksne.

Skrevet

Hva er så feil med mora? Blir man kastrert som dame, jente el. fordi man er moren?

Jeg liker også jenteturer med skravling, shopping, soling, mat og drikke - og når de danser/fester så kan jeg lese bok.

Vi har aldri delt mellom generasjonene vi - jeg har alltid hatt med moren min på sånt - og sånn er det med mine jenter også :) Vi har alltid huset fullt av ungdom, barn og voksne.

Misunner dere det flotte forholdet, jeg. Har aldri hatt noe i nærheten av et slikt forhold i min familie, men jeg ser jo at det i noen andre familier funker kjempefint. :-)

Skrevet

Misunner dere det flotte forholdet, jeg. Har aldri hatt noe i nærheten av et slikt forhold i min familie, men jeg ser jo at det i noen andre familier funker kjempefint. :-)

Ja, men for meg var det rart at folk ikke ville ha med mora si etc. :) - jeg har også blitt litt ertet for det, hehe.

Gubben og jeg ble forleden spurt om hvilken omganskrets vi hadde og vi fant ut at vi ikke har noen venne-PAR som vi omgåes -han har sine kamerater, jeg har mine venninner - og så er vi resten av tiden bare sammen med familien min. _ Noe vi begge ELSKER.

Men det var litt rart å tenke på.

Skrevet

Selv om du har det sånn, betyr ikke det at innleggsposteren og datteren har et slikt forhold. Det tilhører sjeldenhetene. Ingen jeg kjenner har et slikt forhold til foreldrene sine, og det mener jeg er sunt og naturlig. En mor skal være en mor og ikke venninne.

Skrevet

Selv om du har det sånn, betyr ikke det at innleggsposteren og datteren har et slikt forhold. Det tilhører sjeldenhetene. Ingen jeg kjenner har et slikt forhold til foreldrene sine, og det mener jeg er sunt og naturlig. En mor skal være en mor og ikke venninne.

ok

Gjest pamelar
Skrevet

Jeg ville mye heller blitt hjemme enn å ha med kjipe mor som barnevakt. Synes det er slemt gjort jeg, la barna more seg, du kan ikke passe på dem hele tiden.

Skrevet

Jeg ville mye heller blitt hjemme enn å ha med kjipe mor som barnevakt. Synes det er slemt gjort jeg, la barna more seg, du kan ikke passe på dem hele tiden.

jeg passer ikke på dem, de vil sikkert ikke ha meg med på disco, og ikke vil jeg være med heller. men på dagtid er det hyggelig å være sammen. De er jo voksne, 2 av dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...