laban Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Jeg tror jeg hadde sagt at hun selv måtte jobbe inn de 4000. Så hadde jeg heller gitt litt lommepenger eller noe hun trengte til turen, etter at hun hadde klart å tjene penger til billetten. Jeg synes ikke hun kan forlange at du skal betale en (halv) tur uten at dere har avtalt det på forhånd. 0 Siter
Gjest pamelar Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 jeg passer ikke på dem, de vil sikkert ikke ha meg med på disco, og ikke vil jeg være med heller. men på dagtid er det hyggelig å være sammen. De er jo voksne, 2 av dem. Selv om de er voksne så er du mora dems da. *grøss* Skikkelig selvstendige voksne det der... 0 Siter
flisa Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Selv om de er voksne så er du mora dems da. *grøss* Skikkelig selvstendige voksne det der... De jobber og bor for seg selv.... 0 Siter
Gemini Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Hun kan fint finne seg en rimeligere sydentur. Å betale 8000 for en slik tur er totalt unødvendig. Å sette tæring etter næring er et fint ordtak, som dessverre er i ferd med å dø ut. Du kan jo forsøke å lære tenåringen din betydningen. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Som 18-åring hadde ikke tanken om at en sydentur skulle sponses av mor og far slått meg. Er så utenkelig at de sikkert ville blitt stumme om jeg hadde spurt. Tipper hun er blakk som en kirkeråtte når hun kommer hjem, hjelp henne heller litt da hvis du vil :-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Det tilhører i så fall sjeldenhetene. Hvorfor skulle man ville ha med mora si på en sånn tur? Jeg vil ha med moren og faren min av og til. Vi drar ganske ofte på tur sammen, har det gøy og koselig. Oftest med venner eller samboer, men man har hverandre på lånt tid. Og trives man sammen, finner jeg ingen god grunn til å la være. 0 Siter
flisa Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Jeg vil ha med moren og faren min av og til. Vi drar ganske ofte på tur sammen, har det gøy og koselig. Oftest med venner eller samboer, men man har hverandre på lånt tid. Og trives man sammen, finner jeg ingen god grunn til å la være. Sånn er det med oss også. og folk blir jo ikke gamle lenger. Min far så eldre ut på 70-tallet enn det han gjør nå. Da hadde han frakk og hatt -hehe 0 Siter
Gjest moren hennes Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Jeg tror jeg hadde sagt at hun selv måtte jobbe inn de 4000. Så hadde jeg heller gitt litt lommepenger eller noe hun trengte til turen, etter at hun hadde klart å tjene penger til billetten. Jeg synes ikke hun kan forlange at du skal betale en (halv) tur uten at dere har avtalt det på forhånd. Hun har ikke forlangt noe, og det er vel mere spørsmål om jeg sponser lommepenger. 0 Siter
Gjest moren hennes Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Hvorfor skal du nekte henne det`? - Jeg blir med selv jeg når mine jenter skal - så sitter jeg i skyggen med en bok, mens de gjør morsommere ting. Har du tenkt på det? .) De kan ikke forlange at du bidrar med like mye om du ikke har - det skjønner ho. det får holde at far sponser 4000,- og så jobber hun for resten. Jeg skal ikke nekte henne. Hun er myndig og bestemmer over seg selv. Hun har heller ikke forlangt noe som helst, men bare fortalt at far skal gi henne 4000 kr. Det jeg liker dårlig er at turen er dyr og unødvendig der og da. 0 Siter
flisa Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Jeg skal ikke nekte henne. Hun er myndig og bestemmer over seg selv. Hun har heller ikke forlangt noe som helst, men bare fortalt at far skal gi henne 4000 kr. Det jeg liker dårlig er at turen er dyr og unødvendig der og da. Det hadde jeg sagt. At faren syns det er greit er hans sak, og det tåler hun å høre :-) Om du ikke føler for å være med å spleise skal du ikke føle deg presset til det heller. Du vil kanskje betale for helt andre ting en anenn gang. 0 Siter
Gjest moren hennes Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Joda hun er myndig, men så lenge hun bor hos deg så har du faktisk noe du skulle ha sagt. Helt enig med deg, skal hun til Syden får hun betale hele morroa selv. Jeg hadde ALDRI sendt min 18 åring til Syden kun med venninner. Har ei venninne som sendte sin 18 åring avgårde for en måneds tid siden ...... der hadde det visstnok vært fuktig og vilt .... Denne 18 åringen bor også hjemme hos sine foreldre, men måtte betale hele turen og oppholdet selv. Hun er myndig og jeg bestemmer ikke over henne. Hun bor hjemme ja, men ingen kan nekte henne å flykte ut. 0 Siter
laban Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Hun har ikke forlangt noe, og det er vel mere spørsmål om jeg sponser lommepenger. Jeg hadde nok sponset litt (forutsatt at jeg hadde råd og vi hadde et OK forhold), men ikke finansiert turen som en selvfølge. 0 Siter
flisa Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Hun er myndig og jeg bestemmer ikke over henne. Hun bor hjemme ja, men ingen kan nekte henne å flykte ut. Sånn tenker jeg også - men jeg kjenner et foreldrepar som forlanger at deres 19-åring som bor hjemme, skal være hjemme tidlig i helgene - slik at mor og far får en tid alene etter "ungene" har lagt seg - sånt er sært syns jeg. 0 Siter
Gjest moren hennes Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Det hadde jeg sagt. At faren syns det er greit er hans sak, og det tåler hun å høre :-) Om du ikke føler for å være med å spleise skal du ikke føle deg presset til det heller. Du vil kanskje betale for helt andre ting en anenn gang. Jeg har ikke tenkt å gi henne 4000 kr. fordi far gir det, men jeg hadde sponset ferie uansett og kan neppe la være fordi hun drar på ferie som ikke jeg er enig i. Hun er myndig og det betyr at hun bestemmer selv. 0 Siter
Gjest moren hennes Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Sånn tenker jeg også - men jeg kjenner et foreldrepar som forlanger at deres 19-åring som bor hjemme, skal være hjemme tidlig i helgene - slik at mor og far får en tid alene etter "ungene" har lagt seg - sånt er sært syns jeg. Da godtar de ikke ungene som voksne. Er man myndig så er man myndig. Jeg har en til som er 20 og han gjør ikke alltid som jeg synes han skal gjøre. Jeg har heller ikke bestandig gjort som foreldrene mine eller andre synes jeg skal, og har klart meg bra i livet;) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Sånn er det med oss også. og folk blir jo ikke gamle lenger. Min far så eldre ut på 70-tallet enn det han gjør nå. Da hadde han frakk og hatt -hehe Nei, jeg synes ikke foreldrene mine er gamle i det hele tatt. (De har kommet i reparasjonsalderen, og spiser litt medisiner. Det er det som gjør at jeg skjønner de ikke varer evig.) De er morsommere å være sammen med en enkelte av vennene mine. Men de syntes sine foreldre var gamle da de var yngre enn mine er nå. Sånn vi har det er tydeligvis ikke mest vanlig. Er utrolig takknemlig for at vi kan omgås på den måten vi gjør. Hvis noe skjer med en av oss, har vi utnyttet tiden godt :-) 0 Siter
flisa Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Nei, jeg synes ikke foreldrene mine er gamle i det hele tatt. (De har kommet i reparasjonsalderen, og spiser litt medisiner. Det er det som gjør at jeg skjønner de ikke varer evig.) De er morsommere å være sammen med en enkelte av vennene mine. Men de syntes sine foreldre var gamle da de var yngre enn mine er nå. Sånn vi har det er tydeligvis ikke mest vanlig. Er utrolig takknemlig for at vi kan omgås på den måten vi gjør. Hvis noe skjer med en av oss, har vi utnyttet tiden godt :-) Veldig enig! 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 For at mora vil! Jeg synes det er kjempe koselig å dra på ferie med mamma, og pappa for den saks skyld. Men ikke akkurat på en sånn tur, når man er 18 og skal på ferie drar man som oftest med en stor venninnegjeng og skal feste feste og feste enda litt mer. På dagen er man fyllesyk. Da passer det seg ikke å ha med moren. Heldigvis er jeg ikke 18 lenger og når jeg er på ferie er det ikke festing som tår øverst på listen, så nå er det bare koselig å dra på ferie med mamma:) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Joda hun er myndig, men så lenge hun bor hos deg så har du faktisk noe du skulle ha sagt. Helt enig med deg, skal hun til Syden får hun betale hele morroa selv. Jeg hadde ALDRI sendt min 18 åring til Syden kun med venninner. Har ei venninne som sendte sin 18 åring avgårde for en måneds tid siden ...... der hadde det visstnok vært fuktig og vilt .... Denne 18 åringen bor også hjemme hos sine foreldre, men måtte betale hele turen og oppholdet selv. Tuller du? Hadde du nektet datteren din å dra på sydentur med venninner selv om hun betalte det selv???? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Sånn tenker jeg også - men jeg kjenner et foreldrepar som forlanger at deres 19-åring som bor hjemme, skal være hjemme tidlig i helgene - slik at mor og far får en tid alene etter "ungene" har lagt seg - sånt er sært syns jeg. fryktelig sært ja 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.