Gå til innhold

Sydentur for tenåringer

Anbefalte innlegg

Gjest stå på ditt du
Skrevet

Tuller du? Hadde du nektet datteren din å dra på sydentur med venninner selv om hun betalte det selv????

Jepp det hadde jeg.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

14

• Dorthe

7

• Mary Poppins

6

• Mari25

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jepp det hadde jeg.

Hvordan kan du bestemme over en myndig person?

Skrevet

Jeg syns ikke dette var så vanskelig:

1) Hun vil til syden og er 18 år

2) Far vil gi henne 4000, greit nok, det er hans sak.

3) Du syns det er dyrt eller unødvendig og vil ikke sponse turen

Si det til henne, at dette får hun betale for selv. Det har hun ikke det minste vondt av. Hvis hun er flink og klarer å spare opp pengene, kan du jo evt. gi et ekstra tilskudd like før ferien (evt. etterpå, når hun kommer blakk hjem).

Gjest moren hennes
Skrevet

Jepp det hadde jeg.

Du kan ikke nekte henne å dra når hun er myndig. Det du kan gjøre er å nekte henne å bo hjemme, nekte henne penger osv. En attenåring er myndig og det er ikke noe å skryte av at de gjør fremdeles alt som mamma sier når de er myndige.

Gjest skjønner ikke helt
Skrevet

Jeg bare lurer på om du egentlig stilller et spørsmål her, eller om du bare klager???

Gjest glaice
Skrevet

Jepp det hadde jeg.

Hadde du vært moren min hadde jeg flyttet ut den dagen jeg ble 18!

Selv var jeg tre mnd i østen som 19 åring...ingen kunne nekte meg det!

Gjest glaice
Skrevet

Så fint at pappan har bidratt med penger, men hun kan ikke forvente at du skal gjøre det samme.

Skal man på dyre ferier, ja da må man spare seg til det selv.

Tror ikke det er lurt å få alt opp i henda...

Mary Poppins
Skrevet

Jepp det hadde jeg.

Du er ikke riktig klok.

Gjest moren hennes
Skrevet

Jeg bare lurer på om du egentlig stilller et spørsmål her, eller om du bare klager???

Ingenting. Du må ikke stille spørsmål eller klage. Jeg setter ord på det som er en del av hverdagen for meg.

Gjest moren hennes
Skrevet

Hadde du vært moren min hadde jeg flyttet ut den dagen jeg ble 18!

Selv var jeg tre mnd i østen som 19 åring...ingen kunne nekte meg det!

Jeg ville ikke nektet deg det, men bekymret meg hadde jeg;) Jeg reiser selv mye og har vært mange rare steder og min mor engster seg hver gang. Jeg pleier å sende SMS eller ringe nesten hver dag når jeg er på reise. Det er mors rett å engste seg for barna sine;)

Gjest glaice
Skrevet

Jeg ville ikke nektet deg det, men bekymret meg hadde jeg;) Jeg reiser selv mye og har vært mange rare steder og min mor engster seg hver gang. Jeg pleier å sende SMS eller ringe nesten hver dag når jeg er på reise. Det er mors rett å engste seg for barna sine;)

Håper ikke du trodde jeg svarte deg ang at jeg ville flyttet når jeg var 18. Det var svar til "stå på ditt du", som ville nektet datra å reise til syden.

Klart, foreldrene mine var nok litt bekymret, men de stolte på meg ;-)

Og jeg kom hel hjem, med mange erfaringer rikere, på både godt og vondt...

Gjest stå på ditt du
Skrevet

Du er ikke riktig klok.

Du har din mening, og jeg min, jeg kan være like klok som deg fordet.

Gjest stå på ditt du
Skrevet

Hvordan kan du bestemme over en myndig person?

Bor barna hjemme, under utdanning, SELV om de er myndige, så mener jeg at jeg/vi kan bestemme over barnet.

Gjest stå på ditt du
Skrevet

Du kan ikke nekte henne å dra når hun er myndig. Det du kan gjøre er å nekte henne å bo hjemme, nekte henne penger osv. En attenåring er myndig og det er ikke noe å skryte av at de gjør fremdeles alt som mamma sier når de er myndige.

De trenger da ikke gjøre alt som mamma sier, selv om mamma sier nei til å dra til Syden aleine.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det og hun hadde ikke fått fem flate av meg. Jeg er urolig nok for dattera mi som oppholder seg i utlandet for tida og som snart er 21 år.

Skrevet

Hvorfor skal du nekte henne det`? - Jeg blir med selv jeg når mine jenter skal - så sitter jeg i skyggen med en bok, mens de gjør morsommere ting. Har du tenkt på det? .)

De kan ikke forlange at du bidrar med like mye om du ikke har - det skjønner ho. det får holde at far sponser 4000,- og så jobber hun for resten.

Helt enig med deg. Venninna mi og jeg ble med og passet på da dattera mi var yngre. Og de tre turene vi tok kostet langt fra 8000 kr.

Skrevet

Jeg ville mye heller blitt hjemme enn å ha med kjipe mor som barnevakt. Synes det er slemt gjort jeg, la barna more seg, du kan ikke passe på dem hele tiden.

Gi deg da. Det er kule mødre som blir med jentene på Sydentur. Kjipe mødre blir hjemme uten å bry seg.

Det er ikke akkurat slik at man blir med på disko og er fengselsvokter da.

Skrevet

En 18-åring som skal på tur med venninner, vil ikke under noen omstendigheter ha med seg mora...

Du tar feil. Du ser jo at både flisa og jeg har vært med våre unger og jeg vet med sikkerhet at dattera mi ikke ser på meg som et unødvendig påheng.

Skrevet

Bor barna hjemme, under utdanning, SELV om de er myndige, så mener jeg at jeg/vi kan bestemme over barnet.

Ikke hvor de skal gå vel? - fanken de kan sikkert melde deg for frihetsberøvelse om du prøver deg på et sånt stunt.....:-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Hun har ingen grunn til å forvente eller kreve at du sponser en dyr sydentur for henne.

Du har ingen grunn til å forvente eller kreve at hun blir hjemme, så lenge hun skaffer pengene hun trenger selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...