Gå til innhold

Sydentur for tenåringer

Anbefalte innlegg

Gjest moren hennes
Skrevet

De trenger da ikke gjøre alt som mamma sier, selv om mamma sier nei til å dra til Syden aleine.

Mamma kan ikke sei nei til å dra noen steder til en som er myndig. Du må forstå forskjellen på en myndig og en umyndig person. En myndig person bestemmer over seg selv og kan dra hvor som helst, men du kan si nei til penger. Barna blir voksne uansett om vi liker tanken eller ikke, og synes vi er så mye klokere.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

14

• Dorthe

7

• Mary Poppins

6

• Mari25

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest moren hennes
Skrevet

Bor barna hjemme, under utdanning, SELV om de er myndige, så mener jeg at jeg/vi kan bestemme over barnet.

Du tar feil. Du kan ikke bare ha meninger om at du kan bestemme, det holder ikke ifølge loven. Hvis datteren din må spørre deg om lov til å være ute om kvelden, og du nekter henne så er det overgrep definert ut fra loven.

Gjest ung selv
Skrevet

Gi deg da. Det er kule mødre som blir med jentene på Sydentur. Kjipe mødre blir hjemme uten å bry seg.

Det er ikke akkurat slik at man blir med på disko og er fengselsvokter da.

Feil. Du er nok for gammel til å uttale deg her. Kule mødre lar barna dra, innser de er voksne. Kjipe mødre må bli med for å passe på.

Skrevet

Feil. Du er nok for gammel til å uttale deg her. Kule mødre lar barna dra, innser de er voksne. Kjipe mødre må bli med for å passe på.

Du kan umulig være av de yngste selv dersom du har en 18 åring. Og hvis du ikke har skjønt at mødre og døtre kan kose seg sammen på ferie så har du feil mor eller feil datter :o)

Gjest ung selv
Skrevet

Du kan umulig være av de yngste selv dersom du har en 18 åring. Og hvis du ikke har skjønt at mødre og døtre kan kose seg sammen på ferie så har du feil mor eller feil datter :o)

Jeg har en datter på 18? Riktig... Jeg er ung sier jeg jo. Og neida, man trenger ikke ha feil datter eller mor for å ikke synes det er stas å ha med mor på alt mulig.

Jeg har da andre venner jeg gjør sånt med. Mor og far besøkes men de tas ikke med på byen eller på sydenturer. Det får da være måte på. Kanskje når jeg blir 40 synes jeg det er ok å være med gamlingene på noe, men tviler egentlig. Foreldre er foreldre.

Skrevet

Jeg har en datter på 18? Riktig... Jeg er ung sier jeg jo. Og neida, man trenger ikke ha feil datter eller mor for å ikke synes det er stas å ha med mor på alt mulig.

Jeg har da andre venner jeg gjør sånt med. Mor og far besøkes men de tas ikke med på byen eller på sydenturer. Det får da være måte på. Kanskje når jeg blir 40 synes jeg det er ok å være med gamlingene på noe, men tviler egentlig. Foreldre er foreldre.

Da er du ikke gammel nok til å uttale deg :o) Men lar ikke småunger bestemme sjøl vet du,

Gjest ung selv
Skrevet

Da er du ikke gammel nok til å uttale deg :o) Men lar ikke småunger bestemme sjøl vet du,

Du mener altså at folk over myndighetsalderen og folk som bor alene er småunger? Sier vel det meste om hva slags syn du har på det her. Småunger på 30 får de lov å dra alene da? Eller må mor passe på dem også?

Mary Poppins
Skrevet

Du har din mening, og jeg min, jeg kan være like klok som deg fordet.

Hva med russetiden da? Får hun dra på russetreff?

Gjest ung selv
Skrevet

Mor blir vel med på russetreff også... *himler med øya*

Gjest stå på ditt du
Skrevet

Det var vel Syden vi snakket om, var det ikke ?

Joda russetiden skal hun få være med på, nå er det ca 16 år til så kanskje jeg har endret mening til da ..... ;)

Mary Poppins
Skrevet

Det var vel Syden vi snakket om, var det ikke ?

Joda russetiden skal hun få være med på, nå er det ca 16 år til så kanskje jeg har endret mening til da ..... ;)

Aha det forklarer en del :)

Tipper du forandrer mening om en ca ti år ;0)

Gjest dyrt - enig
Skrevet

Jeg skal ikke nekte henne. Hun er myndig og bestemmer over seg selv. Hun har heller ikke forlangt noe som helst, men bare fortalt at far skal gi henne 4000 kr. Det jeg liker dårlig er at turen er dyr og unødvendig der og da.

Det jeg liker dårlig er at turen er dyr og unødvendig der og da

Jeg er så enig med deg. 8000 det er mye penger. Trenger man virkelig så mye penger for å reise til syden?

Enten så er hun ferdig med videregående, ellers har hun et år igjen? Uansett er vel framtiden ganske usikker i forhold til inntekt, og mange utgifter venter i den alderen. Hva med førerkort? Hvis jeg var deg ville jeg heller sponset slike ting.

Gjest dyrt - enig
Skrevet

Jeg skal ikke nekte henne. Hun er myndig og bestemmer over seg selv. Hun har heller ikke forlangt noe som helst, men bare fortalt at far skal gi henne 4000 kr. Det jeg liker dårlig er at turen er dyr og unødvendig der og da.

en ting til. Husker da jeg var like gammel og noen venninner skulle på sydentur. Da sa moren min, at siden jeg var myndig kunne jeg bestemme selv, men hun likte det ikke! Det var ikke lett å si ja etter den avslutningen på samtalen.

Den turen jeg gikk glipp av, hadde endt med mye jentekrangel, og mye rusmidler og vill festing. Siden det ikke er helt meg, syntes jeg det var like greit jeg ikke ble med. Selv om jeg var skikkelig sinna der og da.

Skrevet

Du mener altså at folk over myndighetsalderen og folk som bor alene er småunger? Sier vel det meste om hva slags syn du har på det her. Småunger på 30 får de lov å dra alene da? Eller må mor passe på dem også?

Jeg har sluttet å passe på mine for lenge siden jeg men venninna mi passer som en hauk på sine som er eldre enn mine og de kommer stadig krypende og trenger hjelp eller penger.

Mine kommer i nødens stund men hvis noen av dem hadde kommet for å la meg ordne opp fordi de hadde fått klage av huseieren hadde jeg dødd av skam fordi de ikke kunne ordne opp for seg sjøl.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...