Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Hvor lenge overlever sædceller i f.eks. en kopp, i romtemperatur? Kan man fryse ned sæd i vanlig fryser? Jeg vet dette høres helt villt ut, men...Jeg og X har et barn og ønsker ett til sammen. Problemet er at ingen av oss har lyst til å ha sex med den andre og da går det jo ikke an lage barnet på den tradisjonelle måten! Å få hjelp på f.eks. kvinneklinikken kan vi vel se langt etter. Kan man befrukte seg selv kunstig på en eller annen måte, i så fall hvordan? Hva gjør vi, hvilke muligheter har vi? Hvis noen har en genial idè så er vi takknemmelige for alle tips og råd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229777-%C3%A5-lage-barn-uten-%C3%A5-ha-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Noomie

12

• morsan

2

• carma

2

• mariaflyfly

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Herregud dette er da ikke sant? Dere vil ha et barn sammen med greier ikke ha sex med hverandre???? Dere må da for all del ikke begynne å få fler unger sammen da!

Hva har sexlysten vår med barna våre å gjøre? Blander du normalt sammen de tingene??? Jeg beundrer alle som påberoper seg evnen å styre sexlysten sin så til de grader at de kan ha sex på kommando. Problemet er bare at jeg tror ikke noe på dem...Takk for umiddelbar respons, om enn ikke særlig nyttig... :-)

Tja, hvis han lar ladningen gå oppi en engangssprøyte (uten spiss) og du deretter legger deg på rygg og sprøyter dette inn i deg, så er det absolutt en sjanse for at graviditet kan bli resultatet, skulle jeg tro.

Forutsatt at du har eggløsning, da.

Jeg har hørt rykter om at enkelte lesbiske som har blitt gravide med homofile menn har blitt gravide ved inseminiering uten hjelp fra lege, så da antar jeg at de kan ha brukt tilsvarende metoder.

Men antar at overlevelsestiden for sæd i friluft ikke er så veldig lenge, så best om dere er tilstede samtidig, om ikke akkurat i samme rom dersom dere ikke ønsker det.

Hvorvidt nedfrysing i vanlig fryser er OK aner jeg ikke, men jeg mener å ha hørt at nedfrysing på klinikker skjer med ...husker ikke hva det heter.... slik at temperaturen blir -70 grader eller deromkring., Adskillig kaldere enn de -20 gradene man har i en dypfryser! ;-)

Gjest Mom33

Jeg tar deg på alvor, jeg da, fordi jeg vet at det der er en vanlig problemstilling for lesbiske og homofile som ønsker seg barn.

Jeg har 2 vennepar som har befruktet hverandre (hm, ble det en helt god setning, da?) uten å ha hatt direkte fysisk kontakt. De har gjort det slik, at han - den vordende far - har gått på et egnet rom (toalett, soverom, you name it) og runket. Sæden er samlet opp i en stor engangssprøyte, som hun - den vordende mor - har sprøytet inn i skjeden.

Sæd tåler ikke romtemperatur særlig lenge, så disse vordende foreldrene har vært i samme leilighet under befruktningen. Jeg tror jeg husker at en sædprøve ikke må være mer enn 2 timer gammel hvis den skal undersøkes på f.eks. sykehuset, så det betyr vel kanskje at kvaliteten synker omtrent på den tida.

Vanlig fryser gjør ikke noe positivt med sædcellene, det er ikke kaldt nok. De bare dør der.

Rent praktisk er det altså godt mulig å lage barn uten å få hjelp fra det offentlige eller å være i fysisk kontakt.

Gjest tulleinnlegg?

Hva har sexlysten vår med barna våre å gjøre? Blander du normalt sammen de tingene??? Jeg beundrer alle som påberoper seg evnen å styre sexlysten sin så til de grader at de kan ha sex på kommando. Problemet er bare at jeg tror ikke noe på dem...Takk for umiddelbar respons, om enn ikke særlig nyttig... :-)

Jeg tror bare ikke på at et par? som vil ha et barn til sammen ikke greier å ha et samleie for å lage denne ungen. Bare tanken på et barn dere ønsker dere burde gitt dere lysten tilbake. Tviler på at dette er sant, et sånt forhold kan umulig finnes!

Annonse

Tja, hvis han lar ladningen gå oppi en engangssprøyte (uten spiss) og du deretter legger deg på rygg og sprøyter dette inn i deg, så er det absolutt en sjanse for at graviditet kan bli resultatet, skulle jeg tro.

Forutsatt at du har eggløsning, da.

Jeg har hørt rykter om at enkelte lesbiske som har blitt gravide med homofile menn har blitt gravide ved inseminiering uten hjelp fra lege, så da antar jeg at de kan ha brukt tilsvarende metoder.

Men antar at overlevelsestiden for sæd i friluft ikke er så veldig lenge, så best om dere er tilstede samtidig, om ikke akkurat i samme rom dersom dere ikke ønsker det.

Hvorvidt nedfrysing i vanlig fryser er OK aner jeg ikke, men jeg mener å ha hørt at nedfrysing på klinikker skjer med ...husker ikke hva det heter.... slik at temperaturen blir -70 grader eller deromkring., Adskillig kaldere enn de -20 gradene man har i en dypfryser! ;-)

Takk for fornuftig svar, høres ut som det kanskje kunne være en løsning....Skal ihvertfall forfølge idèen og se hva jeg finner ut! Igjen, takk for respons :-)

Gjest tulleinnlegg?

Jeg tar deg på alvor, jeg da, fordi jeg vet at det der er en vanlig problemstilling for lesbiske og homofile som ønsker seg barn.

Jeg har 2 vennepar som har befruktet hverandre (hm, ble det en helt god setning, da?) uten å ha hatt direkte fysisk kontakt. De har gjort det slik, at han - den vordende far - har gått på et egnet rom (toalett, soverom, you name it) og runket. Sæden er samlet opp i en stor engangssprøyte, som hun - den vordende mor - har sprøytet inn i skjeden.

Sæd tåler ikke romtemperatur særlig lenge, så disse vordende foreldrene har vært i samme leilighet under befruktningen. Jeg tror jeg husker at en sædprøve ikke må være mer enn 2 timer gammel hvis den skal undersøkes på f.eks. sykehuset, så det betyr vel kanskje at kvaliteten synker omtrent på den tida.

Vanlig fryser gjør ikke noe positivt med sædcellene, det er ikke kaldt nok. De bare dør der.

Rent praktisk er det altså godt mulig å lage barn uten å få hjelp fra det offentlige eller å være i fysisk kontakt.

Grøss og gru.

Gjest Ulvinnen

Om du er gift med X, så vil jeg ikke se helt bort fra at dere kan få hjelp på et sykehus.

Det blir ikke helt det samme, men da jeg ikke ble gravid fordi mannen min hadde dårlig sædkvalitet, så fikk vi tilbud om å få fersk sæd sprøytet inn i min livmor for å forkorte veien for sædcellene.

Dette var ikke en fertilitets klinikk, men vanlig regionssykehus.

Gjest tulleinnlegg?

Takk for fornuftig svar, høres ut som det kanskje kunne være en løsning....Skal ihvertfall forfølge idèen og se hva jeg finner ut! Igjen, takk for respons :-)

Men du. Hvis ingen av dere har sexlyst, eller er dere også homofile? Hvordan i helsike skal mannen greie å runke ut sæd? Må jo være litt kåt for å få til det og da.

Jeg tror bare ikke på at et par? som vil ha et barn til sammen ikke greier å ha et samleie for å lage denne ungen. Bare tanken på et barn dere ønsker dere burde gitt dere lysten tilbake. Tviler på at dette er sant, et sånt forhold kan umulig finnes!

Jeg mener jeg motparten for X. Men jeg kan godt presisere; vi er IKKE et par og har ikke vært det på 6 år. Begge har andre partnere.

Takk!! Problemet er vel at det er "flaut" og at barnet vi allerede har alltid er til stede...Men vi må vel bare prøve på det, hvis de ikke overlever mer enn et par timer...Takk for godt og seriøst svar, ihvertfall! :-)

Annonse

Mener du om jeg har lagd et tulleinnlegg? Vel, det har jeg ikke.

Hvordan tror du at lesbiske og homofile lager barn?

Det er flere varianter på den befruktningsdelen, vet du.

Virker som det er litt forvirring her nå, eller kanskje det bare er jeg som er forvirret...Jeg er ikke helt sikker på hvordan man svarer til hvem!? Jeg har fått seriøs og oppriktig tilbakemelding fra "morsan", "ulvinnen" og "mom33", disse har jeg takket og jeg setter pris på tipsene de har gitt meg. "tulleinnlegg?" derimot har så vidt jeg har forstått kun vært interessert i å fronte egne fordommer, eget sneversyn og egen uvitenhet og jeg har svart på disse innleggene i en mindre hyggelig tone. Beklager det! Til dere som har gitt meg seriøse, oppriktige og konstruktive tilbakemeldinger og forslag; TUSEN TAKK :-) Til de fordommsfulle og fordømmende; tenk dere om en gang til og la heller være å skrive noe?! Jeg ba om tips, ikke andres mening om oss!

Gjest Mom33

Takk!! Problemet er vel at det er "flaut" og at barnet vi allerede har alltid er til stede...Men vi må vel bare prøve på det, hvis de ikke overlever mer enn et par timer...Takk for godt og seriøst svar, ihvertfall! :-)

Dere trenger jo ikke være tilstede på samme plass, da, om dere synes det er ubehagelig.

Eksempelvis - han er inne i ditt hus/din leilighet og gjør det han skal gjøre mens du er utendørs med barnet. Når han er ferdig, får du beskjed om å komme - så bytter dere plass, rett og slett.

Og forøvrig trenger dere jo ikke akkurat å kringkaste planene i nabolaget, da, skjønner jo at dette ikke er helt A4.

Men en liten ting: Leste jeg ikke at dere begge to har nye partnere? Hvordan stiller disse seg til dette opplegget?

Gjest tulleinnlegg?

Jeg mener jeg motparten for X. Men jeg kan godt presisere; vi er IKKE et par og har ikke vært det på 6 år. Begge har andre partnere.

da er dere forhåpentligvis homosexuelle og partnerene deres er med på dette. går ann å preisiere litt da vet du. man kan ikke anbefale et par som ikke virker som har det noe bra å drive med kunstig befruktning. hvis det er homosexualitet som er grunnen er det en annen sak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...