Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest tulleinnlegg?

"Vet det ikke er A4-opplegg og at mange syntes det er uforståelig, forkastelig og feil."

Tja, jeg synes det er veldig strenge ord, jeg da. Tror nok heller det er slik at folk flest ikke klarer å sette seg inn i en noe annerledes situasjon, og dermed heller ikke har tenkt så godt gjennom en slik problemstilling dere har.

Det som imidlertid er uforståelig, forkastelig og feil - for meg - er å ikke ta vare på de barna man tross alt setter til verden. Men å lage og oppfostre barn i en annerledes livsform enn den gemene hos kvalifiserer ikke til slike ord.

Håper dere finner ut av det!

Men når man ser det kaoset her de skal lage barn i så kan man jo undres hvor bra barnet vil få det da...

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Noomie

12

• morsan

2

• carma

2

• mariaflyfly

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mom33

Men du er jo anonym!

Vil ikke ungene synes det er litt rart at du fikk barn med en annen mann en ham du var sammen med da? Selvsagt vil de det, og de kommer sikkert også til så få høre dette på bygda.

Jeg synes også dette er veldig tvilsomt.

Men da må du jo bare være glad det ikke er du som er en av partene her, da.

Jeg har hørt atskillig dårligere "unnskyldninger" fra folk som ønsker barn.

Gjest Mom33

Men når man ser det kaoset her de skal lage barn i så kan man jo undres hvor bra barnet vil få det da...

Jeg tror et barn som er så ønsket og velgjennomtenkt får det veldig bra, jeg, men det vet jeg jo ikke.

Ikke vet jeg hvordan endel andre barn har det heller, det finnes jo mange eksempler på barn som ikke er planlagt, ikke er ønsket og ikke er tatt vare på. Disse oppfyller i alle fall - i positiv forstand - de to første kriteriene.

Men da må du jo bare være glad det ikke er du som er en av partene her, da.

Jeg har hørt atskillig dårligere "unnskyldninger" fra folk som ønsker barn.

De barna som allerede er i bildet har det godt, er selvsikre og trygge. De vokser på alle andre måter også opp med "alternativt tenkende" voksne og lider ikke under det. De er ønsket og elsket på lik linje med det ufødte barnet og lever i et tollerant og godt miljø. Det har vi selvfølgelig tatt med i betraktningen. Jeg takker morsan og ulvinnen for all, god støtte og er i utgangspunktet enig med dem i at ikke alt tulleinnlegg? sier trenger kommentarer. Jeg ønsker allikevel å beroligge vedkommende med at brana våre, både eksisterende og fremtidige, har det godt og stabilt, med alle sine mors- og fars-figurer. De har ikke noe med, eller noe interesse av, hvem som har eller ikke har sex med hvem av de voksne. Så en kjapp kommentar til fristil: Har du prøvd å ha sex med noen du ikke ønsker å ha sex med, frivillig? Noen du i tillegg skal ha et godt, nært og tett samarbeid med resten av livet? Det er vanskeligere enn jeg trodde...tro meg, vi har prøvd å overtale oss selv og hverandre til å gå for "en kjapp en". Det går ikke.

• 2 uker senere...
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Sædceller må fryses ned og tines opp under spesielle prosedyrer, og det kan du ikke klare selv. Utenfor kroppen lever sædcellene kun få timer, opptil et halvt døgn. Holdes de ved kroppstemperatur kan de leve litt lenger enn om "prøven" blir kald. Det er selvfølgelig mulighet for at du lager sæd i et glass, og at hun får den varme/ferske prøven og sprøyter den lengst mulig inn i skjeden. Dette bør da gjøres omkring hennes eggløsning; dette er oftest 14 dager FØR neste mens, kan også påvises ved urin-tester som fåes kjøpt på apotek.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...