laguna1365380434 Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Mai er jo full av gave som må gies bort, i mitt tilfelle kjenner jeg brudepar, dåpsbarn, konfirmant, bror med fødselsdag og to kompiser med samme:-o De fleste er greie ogjeg kan tenke på noe..Men dåpsbarnet, altså! :-I Det er barn av en fetter av meg, og jeg kjøper på vegne av meg og min bror. Problemet er at fretteren min er så streng i smaken, han i seg selv er helt umulig å kjøpe noe til, og det er IKKE lettere med datteren merker jeg. Jeg våger meg ikke inn på smykker og pynteting, og det er for dristig, og jeg kan ikke komme på noe som babyen selv vil ha glede av..(enda!) Derfor: Er barnebøker kult, selvom hun er for liten enda? Jeg tenkte på å kjøpe bøkene til Astrid Lindgren i en pen samling eller noe. Det må da aksepteres selv v en vaskekte snobb, og det må jo være morsomt for jenta senere? Er den OK? Hvis den er det, er det da noen som vet ca hva noe slikt koster og hvor jeg får det? Det hadde vært flott! Tilbakemeldinger mottas med stor takk. Dåpsgaveinnhandling var IKKE blandt min sterkeste sider! ;-) 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Bøker er alltid tøft! Og det går da ikke an å ikke like Astrid Lindgren De har sikkert noe på Tanum, bokkilden eller bokklubbene. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 Bøker er alltid tøft! Og det går da ikke an å ikke like Astrid Lindgren De har sikkert noe på Tanum, bokkilden eller bokklubbene. Takk..Da kjører jeg bøker..Jeg var bare så usikker på om det var noe, da det er så lenge til hun får noen glede av dem..om var "nødt" til å kjøpe en babyting..Og der er jeg for redd for streng smak, de tør jeg bare ikke. :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Jeg synes det er en fin gave. Ellers er en ordentlig tursekk (barnestørrelse), skikkelig trehjulssykkel eller fiskestang også kule gaver. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 Jeg synes det er en fin gave. Ellers er en ordentlig tursekk (barnestørrelse), skikkelig trehjulssykkel eller fiskestang også kule gaver. Ja det var jo også ordentelig fine gaver! :-) Kult med flee alternativer, takk skal du ha, for dette var jeg ikke særlig god til! 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 De fleste dåpsgaver havner i en skuff og blir liggende der å ta opp plass. Det eneste som har blitt mye brukt her en sånn Karius og Baktus grøttallerken. Ellers synes jeg en bok var en veldig god ide. 0 Siter
Mari25 Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Vi kjøpte bok til ei på 1 måned, og foreldrene ble veldig glade:-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 De fleste dåpsgaver havner i en skuff og blir liggende der å ta opp plass. Det eneste som har blitt mye brukt her en sånn Karius og Baktus grøttallerken. Ellers synes jeg en bok var en veldig god ide. Kult! :-) Jeg var redd det var teit fordi den kan jo ikke brukes sånn med det samme.. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 Vi kjøpte bok til ei på 1 måned, og foreldrene ble veldig glade:-) Bra! :-) Jeg var veldig usikker her..Bok må en jo vente med..Men som sagt smykke og sånn tør jeg ikke, det blir for vanskelig, de er så strenge..;-) 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Takk..Da kjører jeg bøker..Jeg var bare så usikker på om det var noe, da det er så lenge til hun får noen glede av dem..om var "nødt" til å kjøpe en babyting..Og der er jeg for redd for streng smak, de tør jeg bare ikke. :-) Jeg synes det høres greit ut å velge noe som hun kan få glede av senere, og lenge. De fleste har eller får det de trenger av babyutstyr ganske raskt også. 0 Siter
Gemini Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Kult! :-) Jeg var redd det var teit fordi den kan jo ikke brukes sånn med det samme.. Det er mye bedre å gi noe varig enn noe veldig "dåpsting" eller babyting. Gaver fra dåpen som er varige, blir jo bare mer og mer betydningsfulle etter som barnet blir eldre, i motsetning til en dåpsattest-holder f.eks. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Bøker er jo flotte gaver til et dåpsbarn - særlig hvis foreldrene er glade i å lese også! Astrid Lindgren er et bra alternativ. Ellers finnes det mange flotte bøker i serien: "Den store ....boken" F.eks. Den store eventyrboken. Den store rim og regleboken. Den store barnesangboken. Osv. Fine bøker med fine tegninger. Ellers går det ann å kjøpe noen prakteksempler av f.eks. Asbjørnsen og Moe, Tusen og en natt, Brødrene Grimm. Eller noen klassisk som Snorre, Heimskringla. Eller en flott familiebibel, eller barnebibel. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 Det er mye bedre å gi noe varig enn noe veldig "dåpsting" eller babyting. Gaver fra dåpen som er varige, blir jo bare mer og mer betydningsfulle etter som barnet blir eldre, i motsetning til en dåpsattest-holder f.eks. Ja, det er jo sant..Jeg er bare veldig grønn på dåpspakkehandling, så jeg var vldig usikker på om det var masse bankerse cotume ting rundt det.. :-) 0 Siter
flisa Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Takk..Da kjører jeg bøker..Jeg var bare så usikker på om det var noe, da det er så lenge til hun får noen glede av dem..om var "nødt" til å kjøpe en babyting..Og der er jeg for redd for streng smak, de tør jeg bare ikke. :-) bleier? - så hun ikke tisser i parken. Eller hva med dette: http://www.barnimagen.com/forum/thread/2585916 Syns det var litt gøy med medlemsskap i et boligbyggelag. 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Det er mye bedre å gi noe varig enn noe veldig "dåpsting" eller babyting. Gaver fra dåpen som er varige, blir jo bare mer og mer betydningsfulle etter som barnet blir eldre, i motsetning til en dåpsattest-holder f.eks. Finnes det? 0 Siter
Gemini Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Ja, det er jo sant..Jeg er bare veldig grønn på dåpspakkehandling, så jeg var vldig usikker på om det var masse bankerse cotume ting rundt det.. :-) Jeg har gitt bok i dåp tidligere, bl.a. etter råd herfra. Når DOL-mødrene ikke bare har bekreftet det, men til og med foreslått det uten noen føringer, så må det jo være et godt valg ;-) Jeg kjøpte en av de som jubalong nevner, en av "de store..."-bøkene (husker ikke i farten hvilken av dem). 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 Bøker er jo flotte gaver til et dåpsbarn - særlig hvis foreldrene er glade i å lese også! Astrid Lindgren er et bra alternativ. Ellers finnes det mange flotte bøker i serien: "Den store ....boken" F.eks. Den store eventyrboken. Den store rim og regleboken. Den store barnesangboken. Osv. Fine bøker med fine tegninger. Ellers går det ann å kjøpe noen prakteksempler av f.eks. Asbjørnsen og Moe, Tusen og en natt, Brødrene Grimm. Eller noen klassisk som Snorre, Heimskringla. Eller en flott familiebibel, eller barnebibel. Tusen takk for mange flotte forslag! :-) Veldig bra å få hjelp, her er man grønn! ;-) Oj så mye lettere det var å tenke ut noe til bursdagene, brudeparet og til og med til konfirmanten..Dåpsbarn var VANSKELIG! Så jeg er veldig takknemmelig for alle de fine forslagene. 0 Siter
Gemini Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Finnes det? Det finnes! Og tinnboks til å ha den første hårlokken og den første tannen i...! 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 Jeg har gitt bok i dåp tidligere, bl.a. etter råd herfra. Når DOL-mødrene ikke bare har bekreftet det, men til og med foreslått det uten noen føringer, så må det jo være et godt valg ;-) Jeg kjøpte en av de som jubalong nevner, en av "de store..."-bøkene (husker ikke i farten hvilken av dem). Flott! Nå ble jeg lettet her..For den pakka der var vanskelig..Jeg pleier, sånn for å skryte, å være god med pakkier, men den der var en nøtt. ;-) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Kult! :-) Jeg var redd det var teit fordi den kan jo ikke brukes sånn med det samme.. Nei, men den kan i hvertfall brukes senere, i motsetning til mange av de typiske dåpsgavene:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.