Gjest usmakelig Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Det finnes! Og tinnboks til å ha den første hårlokken og den første tannen i...! Æsj, å samle på kropsdeler er litt motbydellig synes jeg. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 bleier? - så hun ikke tisser i parken. Eller hva med dette: http://www.barnimagen.com/forum/thread/2585916 Syns det var litt gøy med medlemsskap i et boligbyggelag. Der var det jo en hel side med fine forslag..Takk! :-) Og bleier er HELT unødvendig. Om du synes jeg er streng skulle du møtt fetter. Jeg er så godt som 200% sikker på at han ALDRI vil la avkommet urinere i sentrumsparkene! ;-) 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Det finnes! Og tinnboks til å ha den første hårlokken og den første tannen i...! Oi, jeg ser virkelig nødvendigheten i slike ting. Jeg tror nesten de kommer på min liste over oppfinnelser som overhodet ikke har noe for seg. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Bøker er en kjempefin dåpsgave, synes 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Æsj, å samle på kropsdeler er litt motbydellig synes jeg. I gamle dager var det flere familier som banket alle barnas tenner inn i en rosemalt (for de som kunne) trestol, ofte gjennom flere generasjoner. Jeg har sett en sånn "tannstol" på folkemuseet. Var litt guffent... 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 Bøker er en kjempefin dåpsgave, synes Bra! :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Tusen takk for mange flotte forslag! :-) Veldig bra å få hjelp, her er man grønn! ;-) Oj så mye lettere det var å tenke ut noe til bursdagene, brudeparet og til og med til konfirmanten..Dåpsbarn var VANSKELIG! Så jeg er veldig takknemmelig for alle de fine forslagene. Velbekomme!!! 0 Siter
Gjest usmakelig Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 I gamle dager var det flere familier som banket alle barnas tenner inn i en rosemalt (for de som kunne) trestol, ofte gjennom flere generasjoner. Jeg har sett en sånn "tannstol" på folkemuseet. Var litt guffent... Uæh... 0 Siter
Speak Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Synes det høres ut som en superflott presang. Men pris har jeg ingen anelse om. Ofte er slikt billigere på nettet i hvertfall. (Og enklere enn å gå i butikken) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 Synes det høres ut som en superflott presang. Men pris har jeg ingen anelse om. Ofte er slikt billigere på nettet i hvertfall. (Og enklere enn å gå i butikken) Takk! :-) Da skal jeg søke & sjekke litt! 0 Siter
Gemini Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Æsj, å samle på kropsdeler er litt motbydellig synes jeg. Det gjøres jo hele tiden. Men normalt under bakken ;-) 0 Siter
flisa Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Æsj, å samle på kropsdeler er litt motbydellig synes jeg. Ja, jeg liker ikke å ta vare på hestehaler og sånn - *grøss* 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Bra! :-) Jeg var veldig usikker her..Bok må en jo vente med..Men som sagt smykke og sånn tør jeg ikke, det blir for vanskelig, de er så strenge..;-) Hvis de ikke er antikristelige deluxe, er det ganske trygt i mange familier med et gullkors. Det ser jeg blir gitt mye både til jenter og gutter. Det trenger ikke være blant de minste. Men du kjenner typen og vet om det blir helt feil. Kors er jo noe mange folk går med uansett livssyn og fint til arv.(senere gi til barnet sitt) 0 Siter
Orio Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Bøker er fine dåpsgaver. Det har vi pleid å gi, og det har alltid blitt godt tatt i mot. Og en dåpsgave skal vel være noe av varig verdi, skal det ikke? Klassikere som Astrid Lindgren er veldig fine gaver. Ellers vil jeg gjerne foreslå André Bjerkes barnerim. 0 Siter
Velouria Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Vi kjøpte Hobbiten til min nevø da han ble døpt, stor suksess. Broren min hadde allerede lest den for ham da han var 1 år, ikke det at han skjønte noe, "men da fikk han lest noe interessant mens han satt ved sengen hans til han hadde sovnet" som han sa. Tolkien er jo klassiker, og Hobbiten er jo egentlig en barnebok. Syns det er helt supert både å få og å gi bøker, kultur må jo være supert å gi til en snobbs barn. 0 Siter
puttelull Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Nå har jeg ikke lest alle svarene du har fått, men jeg synes bøker er kjempefine dåpsgaver! Jenta vår fikk "Den store juleboken" og "Den store barnesangboka" (2 bind). Stor suksess! Ho er 4 nå, og elsker å synge og bli lest for fra disse bøkene. Inni har giverne laget et flott lite dikt til henne, og skrevet under med sine signaturer: To voksne, og to barn på 5 og 7 år. Artig å ha for seinere! Kjempekoselig!;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Det ungene mine har fått som jeg har satt mest pris på er barnetallerkensett fra Torbjørn Egner. Jeg har flere sett og ungene har brukt dem til de ble store. Minstemann har brukt alle settene helt til nå og de store er helt klar over hvilket sett som er sitt og vil ha det igjen seinere. Men nå er ikke mine døpt da men har likevel fått presanger. 0 Siter
tonie Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Det er en veldig bra gave, synes jeg:-) Sønnen min fikk noen bøker i dåpsgave. Kvalitetsbøker av typen han kan vokse med. Perfekt! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Bøker er superdupert! Til dåpsgave passer det godt med noen klassikere, synes jeg. Både André Bjerkes barnerim og Inger Hagerups barnerim har nylig kommet ut i nyutgivelser, de slår an hos barn fra 1,5 til 35 år (minst, men det er hva jeg i hvert fall kan garantere herfra). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.