Gå til innhold

Kan jeg også få hjelp med gave..?

Anbefalte innlegg

Gjest usmakelig
Skrevet

Det finnes! Og tinnboks til å ha den første hårlokken og den første tannen i...!

Æsj, å samle på kropsdeler er litt motbydellig synes jeg.

Videoannonse
Annonse
laguna1365380434
Skrevet

bleier? - så hun ikke tisser i parken.

Eller hva med dette: http://www.barnimagen.com/forum/thread/2585916

Syns det var litt gøy med medlemsskap i et boligbyggelag.

Der var det jo en hel side med fine forslag..Takk! :-)

Og bleier er HELT unødvendig. Om du synes jeg er streng skulle du møtt fetter. Jeg er så godt som 200% sikker på at han ALDRI vil la avkommet urinere i sentrumsparkene! ;-)

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Det finnes! Og tinnboks til å ha den første hårlokken og den første tannen i...!

Oi, jeg ser virkelig nødvendigheten i slike ting. Jeg tror nesten de kommer på min liste over oppfinnelser som overhodet ikke har noe for seg.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Bøker er en kjempefin dåpsgave, synes

Kvinnen med utopiene
Skrevet

I gamle dager var det flere familier som banket alle barnas tenner inn i en rosemalt (for de som kunne) trestol, ofte gjennom flere generasjoner. Jeg har sett en sånn "tannstol" på folkemuseet. Var litt guffent...

laguna1365380434
Skrevet

Bøker er en kjempefin dåpsgave, synes

Bra! :-)

jubalong70
Skrevet

Tusen takk for mange flotte forslag! :-)

Veldig bra å få hjelp, her er man grønn! ;-) Oj så mye lettere det var å tenke ut noe til bursdagene, brudeparet og til og med til konfirmanten..Dåpsbarn var VANSKELIG! Så jeg er veldig takknemmelig for alle de fine forslagene.

Velbekomme!!!

Gjest usmakelig
Skrevet

I gamle dager var det flere familier som banket alle barnas tenner inn i en rosemalt (for de som kunne) trestol, ofte gjennom flere generasjoner. Jeg har sett en sånn "tannstol" på folkemuseet. Var litt guffent...

Uæh...

Skrevet

Synes det høres ut som en superflott presang. Men pris har jeg ingen anelse om. Ofte er slikt billigere på nettet i hvertfall. (Og enklere enn å gå i butikken)

laguna1365380434
Skrevet

Synes det høres ut som en superflott presang. Men pris har jeg ingen anelse om. Ofte er slikt billigere på nettet i hvertfall. (Og enklere enn å gå i butikken)

Takk! :-) Da skal jeg søke & sjekke litt!

Skrevet

Det gjøres jo hele tiden. Men normalt under bakken ;-)

Skrevet

Ja, jeg liker ikke å ta vare på hestehaler og sånn - *grøss*

bugge -jenta
Skrevet

Bra! :-) Jeg var veldig usikker her..Bok må en jo vente med..Men som sagt smykke og sånn tør jeg ikke, det blir for vanskelig, de er så strenge..;-)

Hvis de ikke er antikristelige deluxe, er det ganske trygt i mange familier med et gullkors. Det ser jeg blir gitt mye både til jenter og gutter. Det trenger ikke være blant de minste. Men du kjenner typen og vet om det blir helt feil. Kors er jo noe mange folk går med uansett livssyn og fint til arv.(senere gi til barnet sitt)

Skrevet

Bøker er fine dåpsgaver. Det har vi pleid å gi, og det har alltid blitt godt tatt i mot. Og en dåpsgave skal vel være noe av varig verdi, skal det ikke? Klassikere som Astrid Lindgren er veldig fine gaver.

Ellers vil jeg gjerne foreslå André Bjerkes barnerim.

Skrevet

Vi kjøpte Hobbiten til min nevø da han ble døpt, stor suksess. Broren min hadde allerede lest den for ham da han var 1 år, ikke det at han skjønte noe, "men da fikk han lest noe interessant mens han satt ved sengen hans til han hadde sovnet" som han sa. :)

Tolkien er jo klassiker, og Hobbiten er jo egentlig en barnebok.

Syns det er helt supert både å få og å gi bøker, kultur må jo være supert å gi til en snobbs barn. ;)

Skrevet

Nå har jeg ikke lest alle svarene du har fått, men jeg synes bøker er kjempefine dåpsgaver!

Jenta vår fikk "Den store juleboken" og "Den store barnesangboka" (2 bind). Stor suksess! Ho er 4 nå, og elsker å synge og bli lest for fra disse bøkene. Inni har giverne laget et flott lite dikt til henne, og skrevet under med sine signaturer: To voksne, og to barn på 5 og 7 år. Artig å ha for seinere!

Kjempekoselig!;-)

Skrevet

Det ungene mine har fått som jeg har satt mest pris på er barnetallerkensett fra Torbjørn Egner. Jeg har flere sett og ungene har brukt dem til de ble store. Minstemann har brukt alle settene helt til nå og de store er helt klar over hvilket sett som er sitt og vil ha det igjen seinere.

Men nå er ikke mine døpt da men har likevel fått presanger.

Skrevet

Det er en veldig bra gave, synes jeg:-) Sønnen min fikk noen bøker i dåpsgave. Kvalitetsbøker av typen han kan vokse med. Perfekt!

Mrs. Wallace
Skrevet

Bøker er superdupert! Til dåpsgave passer det godt med noen klassikere, synes jeg.

Både André Bjerkes barnerim og Inger Hagerups barnerim har nylig kommet ut i nyutgivelser, de slår an hos barn fra 1,5 til 35 år (minst, men det er hva jeg i hvert fall kan garantere herfra).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...