Gå til innhold

Rekrutteringsbyråer

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjøre?
Skrevet

Jeg er nyutdannet og vil klare å kapre en jobb jeg virkelig vil ha, ikke bare en butikkjobb. Derfor innbiler jeg meg at det er best å registrere seg hos alle mulig rekrutteringsbyråer, men hvordan fungerer det? Hvor mange er det vanlig å registrere seg hos? Ser på finn.no at det er veldig mange forskjellige og at du ofte må registrere CVen din hos det byrået hvis du vil søke på en jobb de har inne. Da blir det jo fort til at man må registrere CVen hos mange byråer. Blir de "sure" hvis du aldri godtar jobber de finner til deg? Eller hvis man sier man har registrert seg hos flere (de er jo konkurrenter..)?

Trenger litt råd og tips om dette. Er et lite dilemma for vil jo søke på alle mulige interessante jobber og da ender det vel med at jeg står oppført hos både manpower, adecco, aetat, kelly, back up, proffice osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du "tar til takke" med jobber som f.eks. sekretær i starten, så kan du fort få opprykk til stillinger som passer utdannelsen din bedre etter hvert. Jeg ser det rundt meg hele tiden.

Ei jente, kom rett fra BI, jobbet som sekretær (via vikarbyrå) noen måneder, gjorde en kjempegod jobb uten å klage selv om det ikke var drømmejobben. Samtidig som hun ga uttrykk for at hun hadde andre ambisjoner på sikt. Etter en stund fikk hun en forespørsel internt, intervju på en stilling som var midt i blinken ift utdannelsen hennes, og fikk den (fast jobb også).

Sånt kan lønne seg! :-)

Gjest hva gjøre?
Skrevet

Om du "tar til takke" med jobber som f.eks. sekretær i starten, så kan du fort få opprykk til stillinger som passer utdannelsen din bedre etter hvert. Jeg ser det rundt meg hele tiden.

Ei jente, kom rett fra BI, jobbet som sekretær (via vikarbyrå) noen måneder, gjorde en kjempegod jobb uten å klage selv om det ikke var drømmejobben. Samtidig som hun ga uttrykk for at hun hadde andre ambisjoner på sikt. Etter en stund fikk hun en forespørsel internt, intervju på en stilling som var midt i blinken ift utdannelsen hennes, og fikk den (fast jobb også).

Sånt kan lønne seg! :-)

Ja, helt enig med deg der, men det jeg lurte på (forklarte meg tydeligvis ikke bra nok ;)) var om hvor mange steder jeg kan/skal registrere meg?

Jeg tar så klart hva jeg kan få der det er muligheter for å utvikle meg, men for å i det hele tatt kunne søke på jobber jeg vil ha så må jeg ofte registrere meg hos flere rekrutteringsbyråer.

Er det noen "grenser" for hvor mange jeg kan/skal/bør registrere meg hos?

Skrevet

Registrer deg hos så mange som mulig! Du må regne med at de fleste byråene hører du ingenting fra med mindre du møter opp personlig

Skrevet

Ja, helt enig med deg der, men det jeg lurte på (forklarte meg tydeligvis ikke bra nok ;)) var om hvor mange steder jeg kan/skal registrere meg?

Jeg tar så klart hva jeg kan få der det er muligheter for å utvikle meg, men for å i det hele tatt kunne søke på jobber jeg vil ha så må jeg ofte registrere meg hos flere rekrutteringsbyråer.

Er det noen "grenser" for hvor mange jeg kan/skal/bør registrere meg hos?

Tror ikke det er noe problem om du står hos mange byråer parallelt.

Eneste gangen jeg har hørt noen reagere på det, er for 15 år siden eller deromkring, et lite lokalt vikarbyrå som ikke tillot at man sto registrert hos andre. Men jeg har jobbet for Proffice og Kelly, uten at jeg kan huske at det slike restriksjoner hos de.

Gjest hva gjøre?
Skrevet

Tror ikke det er noe problem om du står hos mange byråer parallelt.

Eneste gangen jeg har hørt noen reagere på det, er for 15 år siden eller deromkring, et lite lokalt vikarbyrå som ikke tillot at man sto registrert hos andre. Men jeg har jobbet for Proffice og Kelly, uten at jeg kan huske at det slike restriksjoner hos de.

Ok, takk for svar.

Må bare spørre deg om en ting til siden du har jobbet slike steder. Håper det er greit :)

Hvis de finner jobber til deg som du ikke vil ha, blir de sure? Eller blir det slik at de til slutt ikke gidder å ringe meg? Jeg har utdannet meg innen salg og markedsføring og vil derfor ikke ha butikkjobb, men noe mer relatert til utdannelsen min. Sa dette til et byrå men de ringer stadig om butikkjobber. Føler meg jo litt slem når jeg sier konstant nei.

Gjest hva gjøre?
Skrevet

Registrer deg hos så mange som mulig! Du må regne med at de fleste byråene hører du ingenting fra med mindre du møter opp personlig

Ok, har hørt fra tre av seks nå så derfor jeg tenkte det kanskje var dumt.. Men takk for tips :)

Skrevet

Ok, takk for svar.

Må bare spørre deg om en ting til siden du har jobbet slike steder. Håper det er greit :)

Hvis de finner jobber til deg som du ikke vil ha, blir de sure? Eller blir det slik at de til slutt ikke gidder å ringe meg? Jeg har utdannet meg innen salg og markedsføring og vil derfor ikke ha butikkjobb, men noe mer relatert til utdannelsen min. Sa dette til et byrå men de ringer stadig om butikkjobber. Føler meg jo litt slem når jeg sier konstant nei.

Det kommer nok an på saksbehandlere vil jeg tro. Jeg har ikke så mye erfaring med det, jeg fikk interessante jobb-tilbud stort sett, og etter et år tilbud om fast jobb hos det firmaet jeg da hadde vært vikar hos det siste halvåret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...