Gjest nøffgakkmø Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 ser på brudesave at de har et enormt utvalg, og at prisene ligger laaaangt under norske priser. men hvor mye ville det kostet å få tilsendt en kjole når utgangspisen er eks 4000 kr? noen som har gjort dette? 0 Siter
Gjest Har handlet mye utenlands Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Spørs vel om du slipper unna tollen eller ikke. Det er et sjansespill, kan gå veldig greit. 0 Siter
nøffgakkmøbææ Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Spørs vel om du slipper unna tollen eller ikke. Det er et sjansespill, kan gå veldig greit. sier du det ja? og hvordan slipper man unna tollen? jeg er helt klar for å drive kriminelle handlinger når det gjelder toll:) hehe..... 0 Siter
Gemini Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 sier du det ja? og hvordan slipper man unna tollen? jeg er helt klar for å drive kriminelle handlinger når det gjelder toll:) hehe..... En mulighet er å be avsender oppgi at det er en gave. Da tror jeg det er 1000 kr som er øvre grense (istedenfor de forhatte 200)... Skrive ned prisen er e annen mulighet, men i dette tilfellet blir det jo utopisk å kunne skrive ned prisen såpass mye vil jeg tro. Det som er en mer realistisk mulighet, hvis du ikke bor så altfor langt fra Sverige, er å bruke det såkalte "poste restante-trikset" Se http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2004/1095878485.92 :-) 0 Siter
Reg@l Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Det aner jeg ikke, men du må nok belage deg på å betale moms (25%) pluss forenklet tollgebyr eller hva det heter på ca 175 kroner. 0 Siter
Gemini Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 sier du det ja? og hvordan slipper man unna tollen? jeg er helt klar for å drive kriminelle handlinger når det gjelder toll:) hehe..... Glemte å skrive at det poste restante-trikset er fullt lovlig. Men det står mer om det i linken da. 0 Siter
flisa Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 En mulighet er å be avsender oppgi at det er en gave. Da tror jeg det er 1000 kr som er øvre grense (istedenfor de forhatte 200)... Skrive ned prisen er e annen mulighet, men i dette tilfellet blir det jo utopisk å kunne skrive ned prisen såpass mye vil jeg tro. Det som er en mer realistisk mulighet, hvis du ikke bor så altfor langt fra Sverige, er å bruke det såkalte "poste restante-trikset" Se http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2004/1095878485.92 :-) hmmmm....da kan man vel likesågodt bruke adressen til hytta i Sverige? 0 Siter
Gemini Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 hmmmm....da kan man vel likesågodt bruke adressen til hytta i Sverige? Vet ikke, men vil tro at det kan funke. Men jeg garanterer ingenting... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.