Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hmmz1365380983

Jeg er en gutt som blir 20 år i sommer. Har alltid hatt veldig mye hår på hodet(alltid fått hørt dette hos frisør o.l), men i de siste ukene (toppen en måned), har jeg lagt mærke til at det faller av 2-3 hår når jeg f.eks har oppi hårvoks. Når jeg tørker meg i håret med et håndkle kan det også komme et par. jeg har aldri lagt merke til dette før nå og jeg kan ikke se at håret har blitt noe tynnere enda ihvertfall. Min far nærmer seg 50 år og har ikke antydning til hårtap enda. Men derimot min farfar har mistet mye hår. Kan tilføye at jeg var sen ut i puberteten(var vell 17-18 år før d virkeli begynte) Er dette normalt eller begynner jeg å miste håret? hvis dette er tilfelle er det noe jeg kan gjøre for å forsinke dette? mulig jeg forhaster meg, men man blir jo litt engstelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229831-litt-r%C3%B8yting-n%C3%A5-og-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

det er ikke uvanlig å miste mer hår i perioder uten at dette har noe med arvelig betinget hårtap å gjøre. Slike andre hårtap er forbigående i de fleste tilfeller.

Det arvelige vil vanligvis vise seg som "viker" og fortynning bak i kronen. Det finnes behandling for arvelig betinget hårtap, men ingen ville begynne med det, før en var sikker på at dette er årsaken til hårtapet.

Jeg synes du skal vente litt å se om dette ikke går over. Gi det 2-3 måneder i alle fall, før du kontakter fastlegen din.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...