Priest Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg er en mann i begynnelsen av 30-årene. Jobber inne ved PC. Jeg har i løpet av de siste 2 måneden hatt hodepine. Hodepinen har vært varierende på styrke, og det har variert hvor den er lokalisert i hodet. Til tider bak det ene øyet, noen ganger opp rundt tinningen, og som stråler bakover mot bakhodet. Den er ofte verre på kvelden enn på morgenen. Den her ikke så intens at den hindrer meg i jobben, men den er der og er meget irriterende. Jeg har hvert til lege to ganger og tatt blodtrykk og blodprøve. Først gang jeg tok blodtrykket sa legen at den var litt høy, men ok. Andre gangen var blodtrykket litt høyere. Den første blodprøven for høye verdier på: S-ferritin (305) S-Natrium (136) S-ASAT (53) S-ALAT (193) Den andre blodprøven tatt en måned senere: S-ASAT (52) S-ALAT (199) Dette forstår jeg antyder ett Virus? Jeg har en venn som har fått kyssesyke. Kan det være det? Var også ute og reist (Øst -Asia) noen uker før hodepinen kom. Kan det være noe jeg har fått med derfra? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229849-hodepine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Det bør taes utvidete prøver av sykdommer som affiserer lever; særlig hepatitt-variantene, samt andre virus, f.eks mononukleose ( kyssesyken) og cytomegalovirus. In infeksjon kan godt være årsak til hodepinen. Høres ut som dette kan være en såkalt tensjonshodepine; kommer ofte av stramme muskler, som kan komme sekundært til infeksjon. Muskelspenninger kan også komme av stress, nakkestivhet, særlig ved feil tilpasset arbeidsplass. Det at lokalisasjonen varierer, og at den er værst utover dagen er et "godt tegn". Ondartet hodepine, som f.eks ved svulst er oftest værst om morgenen, og ledsages av kvalme/svimmelhet. Men du bør følges opp av fastlegen, dersom årsak til de høye leververdiene ikke finnes bør det taes bilder av leveren, og kanskje hodet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229849-hodepine/#findComment-1754296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.