keinstein Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Skrevet 10. mai 2006 Men du kan vel innrømme at dette ikke gjelder alle muslimer? Det finnes en stor del som er integrert, og bidrar til det norske samfunn på en positiv måte som flerkulturelle borgere. Nå har du sagt mye om hva problemet er. Hva vil du gjøre for å løse det? Man løser jo ikke problemeti verden ved å stenge alle, selv de som kan bidra positivt, ute av Norge... Jeg har aldri brukt ordet alle. Jeg tror vi er maktesløse, det er ikke opp til oss i det hele tatt. Vi er stilt på sidelinjen og kan bare se på. Men vi vil ikke se på heller, vi lukker øynene. Det blir som keiserens nye klær, der gutten roper: "Men se - de flytter jo selv vekk fra nordmenn!! Nordmenn flytter vekk fra dem!" Så sier de "voksne" : "Nei fy skamme deg, det er ikke sant! Se der borte, der flyr det en gjøk, gitt" Den planlagte undersøkelsen om migrering mellom bydeler er skrinlagt, vi vil ikke ha slikt. Det er forbudt å legge tiltak til bestemte grupper eller bestemte bydeler for å unngå stigmatisering av grupper eller bydeler. Stigmatiseringen overlates til jungeltrommene. Jungeltrommene dundrer, mens media og myndigheter holder kjeft. 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Jeg har aldri brukt ordet alle. Jeg tror vi er maktesløse, det er ikke opp til oss i det hele tatt. Vi er stilt på sidelinjen og kan bare se på. Men vi vil ikke se på heller, vi lukker øynene. Det blir som keiserens nye klær, der gutten roper: "Men se - de flytter jo selv vekk fra nordmenn!! Nordmenn flytter vekk fra dem!" Så sier de "voksne" : "Nei fy skamme deg, det er ikke sant! Se der borte, der flyr det en gjøk, gitt" Den planlagte undersøkelsen om migrering mellom bydeler er skrinlagt, vi vil ikke ha slikt. Det er forbudt å legge tiltak til bestemte grupper eller bestemte bydeler for å unngå stigmatisering av grupper eller bydeler. Stigmatiseringen overlates til jungeltrommene. Jungeltrommene dundrer, mens media og myndigheter holder kjeft. Det er jo en veldig vanskelig problemstilling, og veldig farlig. For vi har opplyste og velmenende mennesker som virkelig ønsker å løse problemet, og så har vi de som bare vil bli kvitt alle innvandrere. Det er også det jeg synes er så skummelt med FrPs innvandringspolitikk. En god del av velgerne er ikke ute etter en god løsning, de vil bare "ha dem ut". FrP har alt for mange kortsiktige løsninger, og det er skummelt. Men nå tar jeg helgen. Ha en god dag 0 Siter
keinstein Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Skrevet 10. mai 2006 Det er jo en veldig vanskelig problemstilling, og veldig farlig. For vi har opplyste og velmenende mennesker som virkelig ønsker å løse problemet, og så har vi de som bare vil bli kvitt alle innvandrere. Det er også det jeg synes er så skummelt med FrPs innvandringspolitikk. En god del av velgerne er ikke ute etter en god løsning, de vil bare "ha dem ut". FrP har alt for mange kortsiktige løsninger, og det er skummelt. Men nå tar jeg helgen. Ha en god dag "Alle" vil ilegge FRP diverse holdninger, ytringer og egenskaper. Men så lenge alt dette ikke står i partiprogremmet og de ikke er offisielle, så blir det bare ileggelser, skepsis, svartmaling og baksnakking. Man snakker om at man ikke skal ilegge innvandrere egenskaper de ikke har, men da må også FRP-folk få være i fred for dette fenomenet. Likt for alle. Noen er paranoide og intolerante i det offentlige rom, men de får tale for seg selv. De er ikke nødvendigvis representative selv om de utnevner seg selv til det. Om en totalt ukjent fra FRP smuglet fire flasker vin, så er ikke alle smuglere. 0 Siter
Simen Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Einar Gerhardsen stakkar, han skrøt åpenlyst av Sovjet og Stalin i 50-åra. Han var totalt uvitende om at millioner døde i et politisk helvete. Stalin meide ned sine egne for å få brorskap, solidaritet og likhet, det samme som Einar. Les partiprogrammet til SV, der står det samme i dag som før, de gamle ideene som har drept så mange. Respekten for enkeltmennsket fjernes. Naturstridige ideer som må tvinges og trues igjennom hos halve befolkningen, de mennesker som enkeltvis naturlig vil gjøre noe helt annet på grunn av sine naturlige behov og initiativ. Islam er om mulig enda mer menneskefientlig med sin unike intoleranse og hvor respekten for mennesket mangler totalt. Du er en historieløs ignorant keinstein. Gerhardsen har aldri beundret Stalin. (Den gangen du kalte deg Ulv i ... sammenlignet du hanm til og med med Hitler(!): "Begge var sosialister og populister" Allerede i 1948 tok han et av de skarpeste oppgjørene med kommunistene i norsk etterkrigshistorie, den såkalte Kråkerøytalen. Den har du vel aldri hørt om, og for å spare deg for å søke på google, skal du få en direkte link av meg. http://www.dna.no/index.gan?id=47829&subid=0 0 Siter
Simen Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Reis til Cuba, spør folk på gata om de er mer lykkelige nå når alle disse ideene er gjennomført? De er fattige som lus, initiativløse og forvirret. Bor i gamle hus som ingen vet hvem som eier, uten strøm, vann eller noe som ligner offentlige tjenester. Husene ramler ned og ingen bygger dem opp igjen. Samme som i gamle Øst-Tyskland. Det eneste de tenker på er om det kommer politi eller milits og arresterer noen i dag. Å snakke med turister tør de nesten ikke. Tvang, frykt og fattigdom. Før dette var Cuba et blomstrende land med masse turister. Og så kom mannen med ideene..... og så begynte folk å dø... Igjen viser du din totale mangel på historiekunnskaper. Cuba under Castro er jævlig, men det var sannelig ikke noe "blomstrende paradis" under Salazar heller. Folk flest var lut fattige og sultne analfabeter. Korrupsjonen var uten sidestykke på den vestlige halvkule den gangen og man ble arrestert om man så mye som ytret et negativt pip om det herskende regime. Det "blomstrende turistparadiset" ditt var et sant helvete for de aller fleste. 0 Siter
keinstein Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Skrevet 10. mai 2006 Du er en historieløs ignorant keinstein. Gerhardsen har aldri beundret Stalin. (Den gangen du kalte deg Ulv i ... sammenlignet du hanm til og med med Hitler(!): "Begge var sosialister og populister" Allerede i 1948 tok han et av de skarpeste oppgjørene med kommunistene i norsk etterkrigshistorie, den såkalte Kråkerøytalen. Den har du vel aldri hørt om, og for å spare deg for å søke på google, skal du få en direkte link av meg. http://www.dna.no/index.gan?id=47829&subid=0 "(Den gangen du kalte deg Ulv i ... sammenlignet du hanm til og med med Hitler(!): "Begge var sosialister og populister" " Sludder og vås, ellers ingen kommentar. "Allerede i 1948 ..." Prøvde Einar å innføre planøkonomi i Norge etter sovjetisk mønster. 0 Siter
keinstein Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Skrevet 10. mai 2006 Igjen viser du din totale mangel på historiekunnskaper. Cuba under Castro er jævlig, men det var sannelig ikke noe "blomstrende paradis" under Salazar heller. Folk flest var lut fattige og sultne analfabeter. Korrupsjonen var uten sidestykke på den vestlige halvkule den gangen og man ble arrestert om man så mye som ytret et negativt pip om det herskende regime. Det "blomstrende turistparadiset" ditt var et sant helvete for de aller fleste. Cubas befolkning er blitt fattigere etter Castro og de må jobbe mer for mindre totalt sett. Jeg skriver ikke "paradis", og historien mer enn det. Landet har forsynt halve verden med helsearbeidere. Etter Sovjetunionens fall i 1991 kom sterk økonomisk tilbakegang, og de prøver nå å få turistene tilbake. 0 Siter
Simen Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 "(Den gangen du kalte deg Ulv i ... sammenlignet du hanm til og med med Hitler(!): "Begge var sosialister og populister" " Sludder og vås, ellers ingen kommentar. "Allerede i 1948 ..." Prøvde Einar å innføre planøkonomi i Norge etter sovjetisk mønster. Nei. Det var visst mushimulle du kalte deg den gangen. Du hadde et par hint om noe lignende da du kalte deg Mr. Pimmel også. Ta et søk på Gerhardsen og du møter deg selv i døra uansett hvor mye du prøver å benekte det. 0 Siter
Gjest husfrua Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Jeg har flere muslimske venner som lever gode liv. De blir ikke mishandlet eller undertrykt. Jeg synes din amngel på evne til å se nyanser er skremmende. Er ikke du i juneiten da? 0 Siter
tonie Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Er ikke du i juneiten da? Akkurat, ja. Hvorfor så ikke jeg det før nå? Skjerpings *s* 0 Siter
keinstein Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Skrevet 10. mai 2006 Nei. Det var visst mushimulle du kalte deg den gangen. Du hadde et par hint om noe lignende da du kalte deg Mr. Pimmel også. Ta et søk på Gerhardsen og du møter deg selv i døra uansett hvor mye du prøver å benekte det. Sludder og vås. Jeg er helt likegyldig over hva jeg skal ha skrevet før under hvilket nick. kontrollfreak. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.