Elisabeth1365380359 Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Jeg skal hjelpe brudeparet med å finne egnet bryllupsreise. Begge er studenter, og økonomien er deretter. Kravene er ikke så store, sol, strand og kanskje markeder med litt shoppemuligheter (ikke shoppe som i london nei). Paret har aldri vært alene på ferie, og syden er en stor drøm for begge. Har dere, kjære dolere, noen gode forslag på reisemål, gjerne i syden, som har overkommelig pris, men som verken er festeplass eller familieplass. Skal tross alt være litt romantisk også. Håper på mange gode forslåg. På forhånd; Tusen takk kjære dolere! 0 Siter
sheba Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 marokko?? et utrolig flott land, rolig om du ønsker og et utrolig gjestfritt folk:-) Men Asia er best, synd det kanskje er litt dyrt:-( 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 marokko?? et utrolig flott land, rolig om du ønsker og et utrolig gjestfritt folk:-) Men Asia er best, synd det kanskje er litt dyrt:-( Dyre reisemål er uaktuelt. Pengene strekker ikke til. Men takk for svar! Skal sjekke ut marokko:) 0 Siter
sheba Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Dyre reisemål er uaktuelt. Pengene strekker ikke til. Men takk for svar! Skal sjekke ut marokko:) marakesh er fantastisk, der har du utgangspunkt til mange av marokkos flotte severdigheter:-) 0 Siter
Speak Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Madeira. Vet ikke helt med priser, men det er kjemperomatisk. Masse blomster og vill/vakker natur. Men de må da leie bil for å se seg rundt på øya. 0 Siter
Gjest tenk deg om Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Dyre reisemål er uaktuelt. Pengene strekker ikke til. Men takk for svar! Skal sjekke ut marokko:) Marokko er BÅNN I BØTTA!! Har vært der og reiser ALDRI igjen dit... 0 Siter
Gjest jphoenix Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Marokko vil jeg foreslå. Spesielt Marrakech - helt fantastisk. Ikke strender der da - vi kombinerte en uke der med en uke i Agadir. Vi ble helt fasinerte, og reiser gjerne tilbake. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 marakesh er fantastisk, der har du utgangspunkt til mange av marokkos flotte severdigheter:-) Gran Canaria, fordi det er billig, og egentlig veldig vakkert om man ikke er på de gærne stedene. Arguineguin, fordi det er et av de få opprinnelige småbyene med stor andel canariere, gamle, søte menn med svart alpelue osv. Fiskebåter. OK, masse gamle skandinaver med åreknuter og gåstol også, men. Nydelig havutsikt. Si at de skal gå innendørs på Appollo når det er lunsjtid, og spise sammen med alle gutta fra elektrisitetsverket og snekkerne og slikt. Passelig med shopping. Hoteller og sånt vet jeg ikke noe om, for vi bor privat når vi er på Gran Canaria, men kanskje Sunwing? 0 Siter
Luise Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Spørsmål nummer en er jo når på året de skal reise, antar at det er i sommersesongen. Jeg sverger til Hellas - det er "Syden" for meg - og av de rimeligere reisemålene fra Norge. Har vært på Gran Canaria, Tunisia, Menorca Algarve og Tyrkia også, men opplever alt disse som mindre romantisk og "glattere", mer turistmaskiner. Vet ikke hvor de reiser fra, fra Oslo er det mye a velge i, selv likte jeg veldig godt Thassos (Kavalla flyplass), en grønn øy med mange fine strender, og små koselige hoteller og god rimelig mat. Bor ikke selv nær Oslo, ellers kunne jeg tenkt meg å prøvd Preveza (Parga) på fastlands-vestkysten. Fra andre steder i landet er det Cycladene (flyplass Santorini), Kreta og Rhodos som er lettest tilgjengelig. Av disse oppfatter jeg definitivt Cycladene som mest romantisk, Naxos og Paros er noe rimeligere enn Santorini, men da må du 2-3 timer med båt, kan jo være hyggelig i seg selv det. Ville anbefallt å bo inne i en av de små byene der, f.eks. Naxos by, eller Narissa(?) på Paros - fortsatt lett tilgjengelig strender, og godt utvalg i butikker og restauranter. Oia på Santorini er fantastisk romantisk, men et stykke til nærmeste strand, og ikke helt rimelig. Creta er fint også, men ikke så malerisk på nordkysten i hvertfall, men den beste maten i Hellas (skal dit selv i sommer, men med mann og barn). Rhodos by er heller ikke dumt, øst-og vestkysten er mer rent sol-og bad orientert (familier) For å finner tilgjengelig plasser, prøv www.solfaktor.no, men prisene som oppgis der er sjelden reelle for sluttsummen... Mer om de ulike øyene i Helles finner du her:http://www.islandstrolling.com/norwegian/index.htm, del 2 Ellers kan Kroatia være verdt en kikk, men der har jeg ikke vært selv. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Barcelona er det perfekte reisemål: Både storby- og badeferie i ett. Barcelona er en akkurat passe stor storby med masse kultur, god mat, hyggelig bykjerne og så er det en laaang strand midt i byen!!! Det er lett å finne billige flyturer og hoteller i Barcelona. 0 Siter
Luise Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Barcelona er det perfekte reisemål: Både storby- og badeferie i ett. Barcelona er en akkurat passe stor storby med masse kultur, god mat, hyggelig bykjerne og så er det en laaang strand midt i byen!!! Det er lett å finne billige flyturer og hoteller i Barcelona. Tja, jeg prøvde - ønsket oss egentlig dit i år, men måtte innse at budsjettet ikke holdt - men vi må reise i skoleferien da, sikkert bedre på andre tider. Barcelona har også langt høyere kriminalitet enn Hellas - jeg tenkte derfor at det kanskje ikke var det idelle reisemålet for et lite reisevant par som helst vil konsentrere seg om hverandre, men selv reiser jeg altså gjerne, kanskje neste år. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Tja, jeg prøvde - ønsket oss egentlig dit i år, men måtte innse at budsjettet ikke holdt - men vi må reise i skoleferien da, sikkert bedre på andre tider. Barcelona har også langt høyere kriminalitet enn Hellas - jeg tenkte derfor at det kanskje ikke var det idelle reisemålet for et lite reisevant par som helst vil konsentrere seg om hverandre, men selv reiser jeg altså gjerne, kanskje neste år. Jeg fløy til Barecelona for 1000 kr, og fant hotell for 50 Euro pr natt for to... Det er BILLIG! Jeg merket ikke noe til den kriminalitetn du sikter til. Vi var ute sent på kvelden og koste oss, og var aldri utrygge. Helt supert for oss i alle fall. 0 Siter
Luise Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Jeg fløy til Barecelona for 1000 kr, og fant hotell for 50 Euro pr natt for to... Det er BILLIG! Jeg merket ikke noe til den kriminalitetn du sikter til. Vi var ute sent på kvelden og koste oss, og var aldri utrygge. Helt supert for oss i alle fall. Wow - neste år skal vi være litt tidligere ute ja, det var billig, Barcelona er absolutt en by jeg vil besøke. Jeg har aldri vært der selv, men alle guidebøkene advarer at Barcelona har mye veksenapping og lommetyverier osv, og venner av meg ble forsøkt robbet en ettermiddag. De var mange i følge, så flere løp etter og tyven slapp veska han hadde fått med seg, men syntes det var ekkelt likevel. Ikke for det, slikt skjer i Oslo også, men litt mer upraktisk på en utenlandstur. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.