mumitrollet Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Jeg er invitert i mange bryllup i sommer, bl.a. til et perifert søskenbarn jeg ikke har sett på mange år. Har takket pent nei til invitasjonen (kolliderer emd et annet bryllup). Kjøper man gave når man ikke kommer? Og, kan man kjøpe noe mindre siden brudeparet ikke har utgifter på en? (jmf debatt under) 0 Siter
flisa Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Ja, den som er bedt kjøper gave. Det kan jo være et vakkert lys og en liten brikk f.eks. ikke noe prangende. 0 Siter
citygirl Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Herover er det praktisert å gi en noe mindre gave når man av ulike grunnner ikke kan komme i et bryllup man er invitert i. En pen duk, for eksempel? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Tja... Om du kjøper gave eller ikke kommer helt an på hvilket forhold du vil ha til dem. Nå har de invitert deg, og på den måten tatt et skritt nærmere, sånn jeg ser det. Du gjør det samme, om du sender en liten gave. Kommer litt an på hva som er vanlig i familien din også. Men "plikt" til å kjøpe - det har du ikke etter min mening :-) 0 Siter
Gjest skulle bare mangle Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 SELVFØLGELIG gir man gave selv om man ikke kan komme!!! 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Hvis man ikke har sett hverandre på flere år og ikke står hverandre nær, hadde jeg sendt et kort. Men det er sikkert nok av de som er uenig her. Jeg synes heller ikke man skal gi etter hva man får, og gjøre forskjell på om det er et selskap med middag og full pakke eller bare kaffe og kaker eller lignende. 0 Siter
flisa Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Hvis man ikke har sett hverandre på flere år og ikke står hverandre nær, hadde jeg sendt et kort. Men det er sikkert nok av de som er uenig her. Jeg synes heller ikke man skal gi etter hva man får, og gjøre forskjell på om det er et selskap med middag og full pakke eller bare kaffe og kaker eller lignende. men du er jo litt sær da... 0 Siter
mumitrollet Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Skrevet 10. mai 2006 Herover er det praktisert å gi en noe mindre gave når man av ulike grunnner ikke kan komme i et bryllup man er invitert i. En pen duk, for eksempel? Høres fornuftig ut. 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 men du er jo litt sær da... Hihi, du er ikke den første som har bemerket det nei 0 Siter
mumitrollet Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Skrevet 10. mai 2006 Tja... Om du kjøper gave eller ikke kommer helt an på hvilket forhold du vil ha til dem. Nå har de invitert deg, og på den måten tatt et skritt nærmere, sånn jeg ser det. Du gjør det samme, om du sender en liten gave. Kommer litt an på hva som er vanlig i familien din også. Men "plikt" til å kjøpe - det har du ikke etter min mening :-) De bor 200 mil unna meg og vi har null kontakt. Lever et ganske forskjellig liv, egentlig. Ser ikke for meg at vi kommer til å få mer kontakt, heller? 0 Siter
serendipity Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Jeg hadde kjøpt gave ja.. samme sum som om jeg skulle kommet.. 0 Siter
flisa Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Hihi, du er ikke den første som har bemerket det nei Du blir nok mer konservativ med årene, -------------- du også... 0 Siter
Kvinnen med utopiene Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Du blir nok mer konservativ med årene, -------------- du også... Jeg håper da virkelig ikke det, men nå er jeg kommunist da, så jeg har litt å ta av 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 De bor 200 mil unna meg og vi har null kontakt. Lever et ganske forskjellig liv, egentlig. Ser ikke for meg at vi kommer til å få mer kontakt, heller? Da hadde jeg ikke gitt noe. Du er bare invitert fordi dere tilfeldigvis er i slekt. Ville bare takket hyggelig for invitasjonen og sagt jeg dessverre ikke kunne komme. Annet hvis det hadde vært folk du gjerne ville dratt i bryllupet til. 0 Siter
Gjest vanlig her iallefall Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Jeg kjøper gaver til brudepar selv om vi ikke er bedt engang jeg da. 0 Siter
flisa Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Jeg håper da virkelig ikke det, men nå er jeg kommunist da, så jeg har litt å ta av *PFØY* 0 Siter
Gyda Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Jeg ville gitt en gave, men kanskje av en litt lavere verdi enn om jeg skulle ha kommet til festen. 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Ja jeg synes det er bnaturlig å kjøpe en gave når man er bedt i bryllup. Man kjøper imidlertid noe mindre enn man ellers ville gjort. Er man invitert bare til kaffen, har jeg kjøpt et par fine påleggsgafler eller noe sånt. En liten oppmerksomhet. 0 Siter
flisa Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Ja jeg synes det er bnaturlig å kjøpe en gave når man er bedt i bryllup. Man kjøper imidlertid noe mindre enn man ellers ville gjort. Er man invitert bare til kaffen, har jeg kjøpt et par fine påleggsgafler eller noe sånt. En liten oppmerksomhet. Vil du komme på en kopp kaffe hos meg? jeg trenger påleggsgafler 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.