Gå til innhold

gave når man ikke drar i bryllup?

Anbefalte innlegg

mumitrollet
Skrevet

Jeg er invitert i mange bryllup i sommer, bl.a. til et perifert søskenbarn jeg ikke har sett på mange år. Har takket pent nei til invitasjonen (kolliderer emd et annet bryllup).

Kjøper man gave når man ikke kommer? Og, kan man kjøpe noe mindre siden brudeparet ikke har utgifter på en? (jmf debatt under)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den som er bedt kjøper gave. Det kan jo være et vakkert lys og en liten brikk f.eks. ikke noe prangende.

Skrevet

Herover er det praktisert å gi en noe mindre gave når man av ulike grunnner ikke kan komme i et bryllup man er invitert i.

En pen duk, for eksempel?

mil1365380270
Skrevet

Tja... Om du kjøper gave eller ikke kommer helt an på hvilket forhold du vil ha til dem. Nå har de invitert deg, og på den måten tatt et skritt nærmere, sånn jeg ser det. Du gjør det samme, om du sender en liten gave. Kommer litt an på hva som er vanlig i familien din også. Men "plikt" til å kjøpe - det har du ikke etter min mening :-)

Gjest skulle bare mangle
Skrevet

SELVFØLGELIG gir man gave selv om man ikke kan komme!!!

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Hvis man ikke har sett hverandre på flere år og ikke står hverandre nær, hadde jeg sendt et kort. Men det er sikkert nok av de som er uenig her.

Jeg synes heller ikke man skal gi etter hva man får, og gjøre forskjell på om det er et selskap med middag og full pakke eller bare kaffe og kaker eller lignende.

Skrevet

Hvis man ikke har sett hverandre på flere år og ikke står hverandre nær, hadde jeg sendt et kort. Men det er sikkert nok av de som er uenig her.

Jeg synes heller ikke man skal gi etter hva man får, og gjøre forskjell på om det er et selskap med middag og full pakke eller bare kaffe og kaker eller lignende.

men du er jo litt sær da...:)

mumitrollet
Skrevet

Herover er det praktisert å gi en noe mindre gave når man av ulike grunnner ikke kan komme i et bryllup man er invitert i.

En pen duk, for eksempel?

Høres fornuftig ut.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg ville ha kjøpt gave ja.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

men du er jo litt sær da...:)

Hihi, du er ikke den første som har bemerket det nei :)

mumitrollet
Skrevet

Tja... Om du kjøper gave eller ikke kommer helt an på hvilket forhold du vil ha til dem. Nå har de invitert deg, og på den måten tatt et skritt nærmere, sånn jeg ser det. Du gjør det samme, om du sender en liten gave. Kommer litt an på hva som er vanlig i familien din også. Men "plikt" til å kjøpe - det har du ikke etter min mening :-)

De bor 200 mil unna meg og vi har null kontakt. Lever et ganske forskjellig liv, egentlig. Ser ikke for meg at vi kommer til å få mer kontakt, heller?

serendipity
Skrevet

Jeg hadde kjøpt gave ja.. samme sum som om jeg skulle kommet..

Skrevet

Hihi, du er ikke den første som har bemerket det nei :)

Du blir nok mer konservativ med årene, -------------- du også...:)

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Du blir nok mer konservativ med årene, -------------- du også...:)

Jeg håper da virkelig ikke det, men nå er jeg kommunist da, så jeg har litt å ta av :)

mil1365380270
Skrevet

De bor 200 mil unna meg og vi har null kontakt. Lever et ganske forskjellig liv, egentlig. Ser ikke for meg at vi kommer til å få mer kontakt, heller?

Da hadde jeg ikke gitt noe. Du er bare invitert fordi dere tilfeldigvis er i slekt. Ville bare takket hyggelig for invitasjonen og sagt jeg dessverre ikke kunne komme. Annet hvis det hadde vært folk du gjerne ville dratt i bryllupet til.

Gjest vanlig her iallefall
Skrevet

Jeg kjøper gaver til brudepar selv om vi ikke er bedt engang jeg da.

Skrevet

Jeg håper da virkelig ikke det, men nå er jeg kommunist da, så jeg har litt å ta av :)

*PFØY*

Skrevet

Jeg ville gitt en gave, men kanskje av en litt lavere verdi enn om jeg skulle ha kommet til festen.

bugge -jenta
Skrevet

Ja jeg synes det er bnaturlig å kjøpe en gave når man er bedt i bryllup. Man kjøper imidlertid noe mindre enn man ellers ville gjort. Er man invitert bare til kaffen, har jeg kjøpt et par fine påleggsgafler eller noe sånt. En liten oppmerksomhet.

Skrevet

Ja jeg synes det er bnaturlig å kjøpe en gave når man er bedt i bryllup. Man kjøper imidlertid noe mindre enn man ellers ville gjort. Er man invitert bare til kaffen, har jeg kjøpt et par fine påleggsgafler eller noe sånt. En liten oppmerksomhet.

Vil du komme på en kopp kaffe hos meg? jeg trenger påleggsgafler :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...