Gå til innhold

gave når man ikke drar i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi gifta oss fikk vi gaver fra en del av de som ikke kunne komme, andre hørte kom det ikke noe fra - noen meldte ikke avbud en gang.

Syns ikke det er nødvendig å gi en gave hvis man ikke drar i bryllupet, men har man lyst har man lov :-)

Videoannonse
Annonse
mumitrollet
Skrevet

Ja jeg synes det er bnaturlig å kjøpe en gave når man er bedt i bryllup. Man kjøper imidlertid noe mindre enn man ellers ville gjort. Er man invitert bare til kaffen, har jeg kjøpt et par fine påleggsgafler eller noe sånt. En liten oppmerksomhet.

Hadde egentlig tenkt å gi gave, men lurte mest på nivået, liksom. Jeg vet ikke om de har gaveliste noe sted, så derfor står jeg vel ganske fritt til å kjøpe noe "småtteri".

Takk for alle svar.

Skrevet

Er en bedt så gir en gave, uansett. Går en ikke, så kan en kanskje kjøpe en litt mindre gave enn om en faktisk kommer.

Gjest sandex
Skrevet

Ville selvfølgelig gitt en ting... Har vært i samme situasjon som deg.. og da ga jeg 500,- mer enn nok ihvertfall :)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg kjøpte en liten en her når eksen min giftet seg.Han hadde bare familie invitert, men jeg tror de fleste vennene kjøpte noe til paret fordet.

Jeg kjøpte bare noe småtteri da, krydder i fine krydderglass, salt og pepperskål og to pakker fine servietter, og det synes jeg var akkurat passe, når det var til min ekskjæreste som jeg ikke ser så mye lenger, og siden jeg ikke fikk middag eller no..;-)

Skrevet

Jeg kjøpte en liten en her når eksen min giftet seg.Han hadde bare familie invitert, men jeg tror de fleste vennene kjøpte noe til paret fordet.

Jeg kjøpte bare noe småtteri da, krydder i fine krydderglass, salt og pepperskål og to pakker fine servietter, og det synes jeg var akkurat passe, når det var til min ekskjæreste som jeg ikke ser så mye lenger, og siden jeg ikke fikk middag eller no..;-)

Vi fikk ikke noe av min eks da vi gidtet oss - forventet det ikke heller - men jeg syns det ville vært naturlig å gi til han....rart.

laguna1365380434
Skrevet

Vi fikk ikke noe av min eks da vi gidtet oss - forventet det ikke heller - men jeg syns det ville vært naturlig å gi til han....rart.

Ja men jeg og *** er innmari gode buddies da..Så han måtte jo få en liten oppmerksomhet, synes jeg:-)

Men det var litt rart å finne på noe. Jeg var litt usikker på om bruden synes det var OK å få pkke av meg og sånn, selvom vi går helt greit overens.

:-)

bugge -jenta
Skrevet

Vil du komme på en kopp kaffe hos meg? jeg trenger påleggsgafler :)

Hvem gjør ikke det? Får man noen gang nok av påleggsgafler sier jeg? Svaret er nei, og derfor er det den perfekte gave til noen man ikke kjenner så godt, lett å bytte osv.

Skulle fått hvis jeg kom på besøk:o)

Skrevet

Jeg hadde selvsagt gitt gave om jeg ble invitert i bryllup, men om jeg ikke kunne delta, hadde jeg nok kjøpt noe rimeligere.

Jeg gir jo også gaver når ungdommene i nabolaget eller barna til klubbvenninnene gifter seg, men bare en liten "telegram"-gave.

Gjest spleis med noen
Skrevet

Er det noen du kjenner godt som skal, foreldrene / besteforeldrene dine feks? I såfall hadde jeg spurt om å henge meg på deres gave.

mumitrollet
Skrevet

Er det noen du kjenner godt som skal, foreldrene / besteforeldrene dine feks? I såfall hadde jeg spurt om å henge meg på deres gave.

De vil nok helt sikker gi noe eget, antar jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...