Gå til innhold

Forsvare en fordypningsoppgave...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... det har jeg faktisk aldri gjort før.

Hva går det egentlig ut på? Jeg har skrevet en analyse av et litterært verk.

Hvilken type spørsmål kan jeg forvente å få, tror dere?

Jeg har mailet fagansvarlig, men stakkaren har enda ikke fått tid til å svare.

Takker på forhånd!

Videoannonse
Annonse
nøffgakkmøbææ
Skrevet

det betyr helt enkelt at du må forsvare de argumentene du har kommet med.

du kan liksom ikke bare svare "fordi det stod i pensum"- du må kunne vise faglig dybde og refleksjon.

eks: hvorfor har du valgt denne teorien for å forklare innholdet i teksten? " jo, fordi denne epoken var preget av blabla som igjen førte til at blabla. den teorien sier mye om dette, og blablablalblblabla."

så kan de stille deg motsprøsmål. de kan komme med eksempler på teorier du ikke har brukt, og ber deg svare på hvorfor du ikke har brukt disse. eller hvorfor du hqar valgt å sette fokus på det du har gjort.

det sies at ingen spørsmål er dumme, men det kan tenkes at din fagansvarlig synes dette var litt på kanten...jeg ville nok ikke svart på en slik henvendelse, jeg ville tatt det for gitt at man vet hva dette er når man studerer.

Skrevet

det betyr helt enkelt at du må forsvare de argumentene du har kommet med.

du kan liksom ikke bare svare "fordi det stod i pensum"- du må kunne vise faglig dybde og refleksjon.

eks: hvorfor har du valgt denne teorien for å forklare innholdet i teksten? " jo, fordi denne epoken var preget av blabla som igjen førte til at blabla. den teorien sier mye om dette, og blablablalblblabla."

så kan de stille deg motsprøsmål. de kan komme med eksempler på teorier du ikke har brukt, og ber deg svare på hvorfor du ikke har brukt disse. eller hvorfor du hqar valgt å sette fokus på det du har gjort.

det sies at ingen spørsmål er dumme, men det kan tenkes at din fagansvarlig synes dette var litt på kanten...jeg ville nok ikke svart på en slik henvendelse, jeg ville tatt det for gitt at man vet hva dette er når man studerer.

Mja, har man aldri prøvd det før, vet man sjelden hva det er. :-)

Men tusen takk for svaret, du gjorde det litt klarere for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...