Gå til innhold

Hvor lenge er det kraftig spredning av bjørkepollen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest LucySky
Skrevet

Dette er bare gjetning fra min side (men jeg har lang erfaring, og mange bjørketrær i nærheten som jeg kan sjekke ut!) - men når det er så kraftig som nå, og fint vær enda et par dager, regner i alle fall jeg med at faren er over for min del sist i helga.

Her har bjørkene nesten sennepsbrune rakler, det betyr at de "tar seg helt ut". Så kommer det kjøligere vær, med litt regn, da detter mange av de nesten ferdige ned sammen med de helt ferdige.

Da kan vi lufte skikkelig ut, jippi!

Nyttårsjenta'
Skrevet

Dette er bare gjetning fra min side (men jeg har lang erfaring, og mange bjørketrær i nærheten som jeg kan sjekke ut!) - men når det er så kraftig som nå, og fint vær enda et par dager, regner i alle fall jeg med at faren er over for min del sist i helga.

Her har bjørkene nesten sennepsbrune rakler, det betyr at de "tar seg helt ut". Så kommer det kjøligere vær, med litt regn, da detter mange av de nesten ferdige ned sammen med de helt ferdige.

Huff ja, ikke morsomt med allergi.. Jeg har heldigvis bare milde symptomer mot bjørk. Jeg gruer meg skikkelig till gresset begynner derimot... Da er jeg ikke i veldig fin form... ;o(

Allergidritt!!

hare1365380455
Skrevet

Jeg føler meg innestengt i en varm hermetikkboks! Jeg håper det kommer regn i morgen, og at det i alle fall etter helgen går an å være ute litt! :)

hare1365380455
Skrevet

Se her: http://www.dagbladet.no/dinside/2006/05/10/465834.html :(

Gjest ikke sign
Skrevet

Huff ja, ikke morsomt med allergi.. Jeg har heldigvis bare milde symptomer mot bjørk. Jeg gruer meg skikkelig till gresset begynner derimot... Da er jeg ikke i veldig fin form... ;o(

Allergidritt!!

Kan jeg spørre hva slags symptomer du får, og hva du bruker mot det? Jeg har ikke-påvist gresspollenallergi, og så lenge den ikke slår ut på tester(hatt det de siste somrene) er det mange leger som sier de ikke kan gjøre noe.Problemet mitt er at jeg ikke klør i øyne osv. men blir sinnssykt tett i halsen og nesen..Men, vet jo ikke hva slags medisiner jeg skal bruke siden ikke legen min vil hjelpe :o(

Sofies mamma
Skrevet

Kommer an på hvor du bor. Det vil være til 23. mai på Sør- og Østlandet. Men nå har det vært ekstremt, så det trapper vel noe ned til helgen, tipper jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...