Gjest MMSN Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Vi skal gifte oss i løpet av året, men vil ikke ha et stort og tradisjonellt bryllup. Vi har kun noen få gode venner men en familie vi er veldig glad i. Det viktigste for oss er at familien får være med når vi gifter oss. Vi har tenkt litt på å dra til utlandet og ta med familien (foreldre og søsken med samboere/barn). Men, det blir kanskje veldig dyrt..?? Er det noen av dere som har haft et annerledes bryllup dere kan fortelle om? Hva var bra med det, evt. dårlig? Hvor mye betalte dere? Hvordan reagerte venner som ikke fikk være med etc? Takksom for svar! ) 0 Siter
flisa Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Det er da mange som gjør det slik - ring ambassaden i det landet dere vil gifte dere - og planlegg så ut fra det. Min bror tenkte å gjøre det slik - men vi velger da selv om vi blir med på reisen eller ikke- og vi betaler reisen selv, selvsagt. 0 Siter
Gjest MMSN Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Det er da mange som gjør det slik - ring ambassaden i det landet dere vil gifte dere - og planlegg så ut fra det. Min bror tenkte å gjøre det slik - men vi velger da selv om vi blir med på reisen eller ikke- og vi betaler reisen selv, selvsagt. Åh... Du syns ikke det er "gjerrig" å la gjestene betale for reisen..?? 0 Siter
Gemini Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Jeg har ikke erfaring med noe annet enn vanlig bryllup selv, men underveis i bryllupsplanleggingen var vi nok inne på tanken om å reise utenlands på ambassade eller sjømannskirke et par ganger :-) Jeg var en del inne på kvinneguiden.no - der er det et bryllupsforum. Mange har "tatt av" ifbm. overdådige bryllupsplaner, detaljer osv. der, men det er også en del gode tips å hente. Tror nok du finner noe om alternative bryllup der. Det jeg har hørt, er at om man reiser utenlands og har bare de aller nærmeste, så er det mange som har en mer uformell vennefest en stund etter at de kommer tilbake, slik at vennene da også får være med å feire. 0 Siter
flisa Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Åh... Du syns ikke det er "gjerrig" å la gjestene betale for reisen..?? Nei - ikke når det er unge mennesker i etableringsfasen. Dere kan jo betale for maten der nede el. 0 Siter
Gjest Lisan12 Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Vi skal gifte oss "utradisjonelt" nå i juni. Har kun invitert søsken, foreldre, forlovere og barna. Har ikke fått noen negative tilbakemeldinger fra venner som ikke får komme. Tror det begynner å bli veldig vanlig å gjøre det anderledes og folk har forståelse for at man ikke har råd til store overdådige bryllup. Vi skal vies av Human-Etisk Forbund (koster 3000,-) på et sted som betyr mye for oss, og så skal vi ha middagen på et spesielt sted etterpå. Dette stedet er relativt kostbart, derfor er kun de nærmeste invitert. 0 Siter
Gjest MMSN Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Vi skal gifte oss "utradisjonelt" nå i juni. Har kun invitert søsken, foreldre, forlovere og barna. Har ikke fått noen negative tilbakemeldinger fra venner som ikke får komme. Tror det begynner å bli veldig vanlig å gjøre det anderledes og folk har forståelse for at man ikke har råd til store overdådige bryllup. Vi skal vies av Human-Etisk Forbund (koster 3000,-) på et sted som betyr mye for oss, og så skal vi ha middagen på et spesielt sted etterpå. Dette stedet er relativt kostbart, derfor er kun de nærmeste invitert. Hva er human-etisk forbund? Hvorfor skal de vie dere? (Nysgjerrig) 0 Siter
Gjest Lisan12 Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Hva er human-etisk forbund? Hvorfor skal de vie dere? (Nysgjerrig) http://www.human.no/ Jeg står ikke i statskirken, men er derimot medlem i Human Etisk Forbund. Vielsen blir en flott sermoni alikevel, men med kjærlighet og respekt for hverandre i fokus. Du kan lese mer på linken over, men kort hentet fra sidene deres: Hva er humanetikk? Humanetikk er et livssyn som tar utganspunkt i mennesket selv. Fordi humanetikken ikke regner med at det finnes noen gud, er det ikke en religion. Humanetikken har som mål at vi mennesker skal leve gode liv og vise ansvar for hverandre og for kommende generasjoner. Vår etikk er rettet mot det målet. I mellommenneskelige forhold understreker vi betydningen av gjensidighet og toleranse. Toleransen har imidlertid også sin grense. Mer finner du på sidene deres. De utfører også navnedager (type dåp), boreglige konfirmasjoner og gravferder. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.