Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Tantebarnet mitt lider av astma, og nå er spørsmålet blitt om hun kan få komme på overnattingsbesøk eller ikke. Grunnen til det er at jeg røyker - men ikke inne. Leiligheten har det heller aldri blitt røykt i (den er ny, så det er helt sikkert). Min svigerinne påstår at tantebarnet ble tett etter sist overnatting da vi sov på samme rom. Er det virkelig mulig at jeg har med meg så mye røykpartikler inn etter å ha kledd av meg og pusset tenner etc? Tantebarnet er ellers en aktiv unge, som spiller fotball etc, og ikke er tungt diagnosert som astmatiker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229925-astma-og-bes%C3%B8k-hos-ute-r%C3%B8ykere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blomsterløk

Noen barn (og også voksne) kan reagere ved å bli tett ved å sove sammen med en som røyker.

Men vil tro at det iallefall ville gått bra om du dusjet i tillegg før du går til sengs.

Har selv et astma-barn. Har ikke merket at han hadde reagert på å bli tett sammen med folk som røyker ute, han oppholder seg så klart ikke på fanget til de som røyker da.

Kan ikke bare barnet få medisin en gang ekstra før hun skal legges da?

Jeg ville ikke ha motsatt meg at gutten min var på overnattingsbesøk hos tante, som røyker ute. Og han er ellers i perioder ganske sterkt plaget av astma.

Gjest delieriana

Dersom det ikke står vindu åpent inn til rommet barnet sover i, og at du vasker deg godt også i ansiktet, og pusser tenner kan jeg ikke forstå at dette skulle gi ungen noe utslag.

Du kan jo evnt vaske rommet så det ikke er støvete, for det gir vel også utslag skulle jeg tro.

Som du sier er jo ikke barnet tungt diagnostisert og veldig aktiv. Synes dette hørtes ut som på grensen til hysteri. Hva gjør mamman hvis ungen skal en tur i byen? Innånding av eksos må da være langt skadeligere enn å overnatte hos en røyker som atpåtil ikke røyker inne.

Jeg røyker litt og er mamma. Røyker aldri inne. Vasker meg alltid godt, pusser tenner og tar på litt godlukt hvis jeg har "luftet" meg. Barnet mitt har aldri sagt jeg lukter røyk, men nå har ikke hun astma heller da.

laguna1365380434

Det der mistenker jeg for å være vissvass

Om en person ikke kan sove med en person som har røkt men et helt annet sted, i et helt røykfritt rom, da burde personen egentlkig bo i boble eller noe.

Ren røykermobbing, effektivisert av å sette uskyldige småbarn forann seg, ogh ikke noe annet.

Tror jeg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...