Gjest oppgitt leier av hus Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Hei. Er det noen som vet hvor man kan henvende seg ,når man har problemer med huseier.Vi strever med og få tilbake leie og depositums peng for et sted vi ikke kan bo. Det fins jo ikke vann i huset.Vet de reparere i andre huset,men at de har latt vannrøret være kuttet av 3 mnd.Har lissom 3 mnd oppsigelse,men dette kan da vel ikke gjelde når vi ikke kan bo der. Huseieren får vi ikke tak i heller. Vet nå i ettertid at mange har blitt lurt av h-n.Hører noen sier namsmann eller anmeldelse. Er dette noe dere vet... please svar.... 0 Siter
petter smart Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Vann i huset regnes som en selvfølgelighet. Dersom dere ikke får vann og har gitt skriftlig beskjed (helst på en slik måte at dette kan bevises) om dette så har utleier en rimelig tid til å gjøre noe med det. Gjør han ikke det er det en mangel i lovens forstand og du kan holde tilbake en del av leien. Denne delen må vurderes ut fra mangelen, men her ville jeg ikke betalt mer enn maks halv leie. Slutt å betal leie og si opp med øyeblikkelig virkning (noe du kan gjøre ved alvorlige mangler, noe dette må sies å være). 0 Siter
Gjest oppgitt leier av hus Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Vann i huset regnes som en selvfølgelighet. Dersom dere ikke får vann og har gitt skriftlig beskjed (helst på en slik måte at dette kan bevises) om dette så har utleier en rimelig tid til å gjøre noe med det. Gjør han ikke det er det en mangel i lovens forstand og du kan holde tilbake en del av leien. Denne delen må vurderes ut fra mangelen, men her ville jeg ikke betalt mer enn maks halv leie. Slutt å betal leie og si opp med øyeblikkelig virkning (noe du kan gjøre ved alvorlige mangler, noe dette må sies å være). Hei. Takk for svar. Har ikke hatt vann på 3 måneder og måtte flytte til mor. Snakket med huseier ang null vann,noe hun lovet skulle ordnes raskt.Etter dette vil hun ikke svare.Vi prøvde og nå henne en måned ,men da måtte vi si opp.Kan ikke leve uten vann i springen.Reise til andre for og dusje,dobesøk osv syns jeg ikke er rimlig da jeg betaler leie.Problemet er vel de tre oppsigelsesmånedene hun holder igjen. Hun får da ikke leid ut et hus uten vann .... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.