Zombiebob Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Integreringen er miserabel. USA er verdens mest homogene samfunn. Det fins hele byer hvor det bare snakkes kinesisk, hele byer hvor det bare snakkes spansk. Områder hvor 80% av innbyggerne ikke kan snakke engelsk i det hele tatt. Etter som åra går, så skiller folkeslagene lag som olje og vann. Vi snakker om Little China, Little Bombay, Little Cuba osv. Så homogene at du vil tro du er i det landet de kom fra. De har tatt med seg en bit av landet. Til og med sine egne politikere, prester, frisører, tannleger, leger, politifolk - nesten komplette samfunn. Integrering er ukjent. Amerikanske jøder gifter seg med jøder i 95% av tilfellene. Her i landet gifter færre og færre seg med nordmenn. Pakistanerne har rekorden, 99,9% gifter seg med sine egne. i 1995 var det 90%. "Det fins hele byer hvor det bare snakkes kinesisk, hele byer hvor det bare snakkes spansk." Eh... javel.. hvor da? 0 Siter
keinstein Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 "Det fins hele byer hvor det bare snakkes kinesisk, hele byer hvor det bare snakkes spansk." Eh... javel.. hvor da? Little Havana - Calle Ocho i Miami. Alle som bor der snakker spansk, untatt turistene. Det kan sikkert diskuteres om det er en by osv men du skjønner sikkert hva jeg mener. 0 Siter
Zombiebob Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Little Havana - Calle Ocho i Miami. Alle som bor der snakker spansk, untatt turistene. Det kan sikkert diskuteres om det er en by osv men du skjønner sikkert hva jeg mener. Sist jeg sjekket var Miami en by, så så mye å diskutere er det egentlig ikke. Og jeg lurer fortsatt på hvor disse byene der de bare snakker kinesisk er... 0 Siter
keinstein Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Sist jeg sjekket var Miami en by, så så mye å diskutere er det egentlig ikke. Og jeg lurer fortsatt på hvor disse byene der de bare snakker kinesisk er... Her har jeg vært en gang. Nesten ingen snakket engelsk. Bare se på utvalget TV-kanaler, 70 med kinesisk tale og et titall med kinesisk tale og kantonisisk undertekst. http://www.sanfranciscochinatown.com/culture/tv.html Du får bruke min definisjon på by, men området Cinatown er enormt stort. Kinesisk er språket i denne lille "byen", men noen i butikker og på offentlige kontorer snakker de engelsk. 0 Siter
Goliath Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Det er nettopp det jeg synes er så fantastisk - han tar våre stereotype bilder av invandrere og får oss til å le av det. Og viser at de har selvironi nok til å le av det selv også. Samme med hun gamle dama. Viser at gamle folk har humor og sjelvironi de også :-) Helt enig med deg! Ler så jeg griner av disse fra tid til annen, og tror de gjør en bedre jobb for å forkjempe intolleranse og fordommer enn de fleste andre.....:-) 0 Siter
Goliath Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Ikke sant?! Men kommunismens fallit er at noen med makt skor seg og er tilfredse med tingenes tilstand. Ikke tanken om likhet og deling. Og nettopp det viser hvor stor forskjell det er på teori og praksis - og hvorfor det er så "farlig" å blindt følge prinsippene.... For mennesker er mennesker - med de feil og mangler vi har. Og DET er noe man er NØDT til å lege inn i "regnestykket" eller "planleggingen" eller hva pokker man skal kalle det....:-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Og nettopp det viser hvor stor forskjell det er på teori og praksis - og hvorfor det er så "farlig" å blindt følge prinsippene.... For mennesker er mennesker - med de feil og mangler vi har. Og DET er noe man er NØDT til å lege inn i "regnestykket" eller "planleggingen" eller hva pokker man skal kalle det....:-) Skjønner ikke hvordan man kan være kommunist. Naivt å tro det skal fungere, etter min mening. Men en fin tanke, det er det absolutt. Og vi trenger kommunister i samfunnet - noen som trekker i motsatt retning. 0 Siter
Goliath Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Skjønner ikke hvordan man kan være kommunist. Naivt å tro det skal fungere, etter min mening. Men en fin tanke, det er det absolutt. Og vi trenger kommunister i samfunnet - noen som trekker i motsatt retning. Ballansen er viktig - og akkurat nå begynner det å tippe litt "den gale veien" i Norge......med Jens og Kristin i tospann.... Mulig Jensemann hadde klart seg vesentlig bedre om han ikke hadde hatt Kristin der, men jeg er lite imponert over også Jens for tiden. Han virker litt "tøflete"....:-) 0 Siter
Zombiebob Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Her har jeg vært en gang. Nesten ingen snakket engelsk. Bare se på utvalget TV-kanaler, 70 med kinesisk tale og et titall med kinesisk tale og kantonisisk undertekst. http://www.sanfranciscochinatown.com/culture/tv.html Du får bruke min definisjon på by, men området Cinatown er enormt stort. Kinesisk er språket i denne lille "byen", men noen i butikker og på offentlige kontorer snakker de engelsk. Altså, det blir mye lettere å kjøpe argumentene dine dersom du ikke overdriver så utrolig. San Fransisco er en by på 750.000 innbyggere, altså litt større enn Oslo. Chinatown er noen få kvartaler i San Fransicso, litt mindre enn grunerløkka, tar ca 5-10 min å spasere gjennom. Og så og si alle snakker engelsk (i tillegg til kantonesisk.) Men de har profilert seg som en turistattraksjon, og melker sin kinesiske kulturarv for hva det er verd. Det er kun en liten del av befolkningen i San Franscico med kinesisk/asiatisk bakgrunn som bor i Chinatown. (Se også http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Asian_sf1.gif - På dette kartet er chinatown ca en tredjedel av det mørke området oppe til høyre.) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Ballansen er viktig - og akkurat nå begynner det å tippe litt "den gale veien" i Norge......med Jens og Kristin i tospann.... Mulig Jensemann hadde klart seg vesentlig bedre om han ikke hadde hatt Kristin der, men jeg er lite imponert over også Jens for tiden. Han virker litt "tøflete"....:-) He-he, de får så hatten passer ;-) Og at AP tør å ta Jagland ut i lyset, det skjønner jeg virkelig ikke. Men det gleder meg :-) 0 Siter
Goliath Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 He-he, de får så hatten passer ;-) Og at AP tør å ta Jagland ut i lyset, det skjønner jeg virkelig ikke. Men det gleder meg :-) Vi får gjøre det beste ut av det - og det er vel kanskje nettopp å more seg over dem:-) Og jeg tror det vil bli enda mye mer å more seg over i månedene og årene som kommer - og samtidig sikkert litt å gråte over også...he-he... 0 Siter
keinstein Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Altså, det blir mye lettere å kjøpe argumentene dine dersom du ikke overdriver så utrolig. San Fransisco er en by på 750.000 innbyggere, altså litt større enn Oslo. Chinatown er noen få kvartaler i San Fransicso, litt mindre enn grunerløkka, tar ca 5-10 min å spasere gjennom. Og så og si alle snakker engelsk (i tillegg til kantonesisk.) Men de har profilert seg som en turistattraksjon, og melker sin kinesiske kulturarv for hva det er verd. Det er kun en liten del av befolkningen i San Franscico med kinesisk/asiatisk bakgrunn som bor i Chinatown. (Se også http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Asian_sf1.gif - På dette kartet er chinatown ca en tredjedel av det mørke området oppe til høyre.) Jeg ser arrogansen og motviljen din. Sitat i artikkel: Riktignok viser de siste offisielle analyser at New York aldri har vært mer segregert enn nå.... http://www.verdensmagasinetx.no/Artikler/528.html Jeg har bl a vært i over 20 stater og møtt mange hundre mennesker fra alle fire hjørner av kontinentet pluss et stykke nedover neste kontinent. Jeg vet hva segregering er. Jeg har vært i bl a Chinatown i 5 ulike byer. Segregeringen av de svarte vet jo alle om nå. Det flerkulturelle samfunnet er en drøm. Vi burde heller innse at det ikke er mulig og forholde oss til det. Vi skal leve side om side, men ikke i samme hus. 0 Siter
Zombiebob Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Jeg ser arrogansen og motviljen din. Sitat i artikkel: Riktignok viser de siste offisielle analyser at New York aldri har vært mer segregert enn nå.... http://www.verdensmagasinetx.no/Artikler/528.html Jeg har bl a vært i over 20 stater og møtt mange hundre mennesker fra alle fire hjørner av kontinentet pluss et stykke nedover neste kontinent. Jeg vet hva segregering er. Jeg har vært i bl a Chinatown i 5 ulike byer. Segregeringen av de svarte vet jo alle om nå. Det flerkulturelle samfunnet er en drøm. Vi burde heller innse at det ikke er mulig og forholde oss til det. Vi skal leve side om side, men ikke i samme hus. Det er ikke arroganse å be om at du skal være etterrettelig i argumentasjonen. Det at det finnes Chinatowns rundt omkring, betyr ikke at "det flerkulturelle samfunnet er en drøm". 0 Siter
keinstein Skrevet 13. mai 2006 Skrevet 13. mai 2006 Det er ikke arroganse å be om at du skal være etterrettelig i argumentasjonen. Det at det finnes Chinatowns rundt omkring, betyr ikke at "det flerkulturelle samfunnet er en drøm". Vi snakket litt om Norge: Retorikken nærmer seg mer og mer dette: "Jo mer det blir klart at det flerkulturelle eksperimentet har mislyktes katastrofalt, dess hardere presser elitene på for at det skal gjennomføres. Selv om det setter helt grunnleggende rettssikkerhet til side. Ideen om et flerkulturelt samfunn, tvungen kulturell likhet, er en like farlig utopi som kommunismen, ideen om tvungen økonomisk likhet. Akkurat som kommunismen skadet Øst-Europa for generasjoner, vil det flerkulturelle idealet skape dype sår i Vest-Europa. Kanskje ødelegge byer og hele land for alltid. Islam i enhver form er uforenelig med vestlig demokrati, og kan ikke "integreres" mer med vår kultur mer enn ild kan integreres med vann. Muslimsk innvandring vil få katastrofale konsekvenser for Europa, og våre barn og barnebarn kommer til å betale regningen for vår feighet og dumhet." Oslo Øst det nye Kosovo i 2020? Malmø det nye Libanon? Begge "Felerkuturelle" områder som eksloderte. Et av dem fredelige områder som brått ble et helvete. Jeg kan love deg at jeg har vært i Jugoslavia et utall ganger på 80 tallet. Fredeligere sted skulle du lete lenge etter, fattig men fredelig. Ingen drømte om det som skulle kommme. De gamle sa "Dette kan ikke gå bra, vi er så ulike våre naboer fra fjellene" De unge sa "Du forstår ikke dette bestefar, du er gammel og det er nye tider" Så så de første store mafiagruppene sitt snitt, og uvennskapet startet. Like barn leker best, ved siden av andre like barn som også leker best, inntil den ene siden forsøker å mele sin egen kake på bekostning av den andre. Du kan tolke dette som du vil, men politiet har nettop røpet at Oslo Øst huser ca 100 organisterte kriminelle i en hard kjerne i tre gjenger, i tillegg til ca 3,5 tusen unge kriminelle som ser ut til å være/bli vervede soldater. Fra disse er det hittil i år beslaglagt ca 500 våpen. Deriblant et tungt maskingevær og ammunisjon nok til en liten geriljakrig. Det jaktes nå på et antall skarpe håndgranater som er observert. Litt bekymret for å starte panikk er de, konstablene. 0 Siter
keinstein Skrevet 13. mai 2006 Skrevet 13. mai 2006 Vi snakket litt om Norge: Retorikken nærmer seg mer og mer dette: "Jo mer det blir klart at det flerkulturelle eksperimentet har mislyktes katastrofalt, dess hardere presser elitene på for at det skal gjennomføres. Selv om det setter helt grunnleggende rettssikkerhet til side. Ideen om et flerkulturelt samfunn, tvungen kulturell likhet, er en like farlig utopi som kommunismen, ideen om tvungen økonomisk likhet. Akkurat som kommunismen skadet Øst-Europa for generasjoner, vil det flerkulturelle idealet skape dype sår i Vest-Europa. Kanskje ødelegge byer og hele land for alltid. Islam i enhver form er uforenelig med vestlig demokrati, og kan ikke "integreres" mer med vår kultur mer enn ild kan integreres med vann. Muslimsk innvandring vil få katastrofale konsekvenser for Europa, og våre barn og barnebarn kommer til å betale regningen for vår feighet og dumhet." Oslo Øst det nye Kosovo i 2020? Malmø det nye Libanon? Begge "Felerkuturelle" områder som eksloderte. Et av dem fredelige områder som brått ble et helvete. Jeg kan love deg at jeg har vært i Jugoslavia et utall ganger på 80 tallet. Fredeligere sted skulle du lete lenge etter, fattig men fredelig. Ingen drømte om det som skulle kommme. De gamle sa "Dette kan ikke gå bra, vi er så ulike våre naboer fra fjellene" De unge sa "Du forstår ikke dette bestefar, du er gammel og det er nye tider" Så så de første store mafiagruppene sitt snitt, og uvennskapet startet. Like barn leker best, ved siden av andre like barn som også leker best, inntil den ene siden forsøker å mele sin egen kake på bekostning av den andre. Du kan tolke dette som du vil, men politiet har nettop røpet at Oslo Øst huser ca 100 organisterte kriminelle i en hard kjerne i tre gjenger, i tillegg til ca 3,5 tusen unge kriminelle som ser ut til å være/bli vervede soldater. Fra disse er det hittil i år beslaglagt ca 500 våpen. Deriblant et tungt maskingevær og ammunisjon nok til en liten geriljakrig. Det jaktes nå på et antall skarpe håndgranater som er observert. Litt bekymret for å starte panikk er de, konstablene. "Oslo Øst huser ca 250 organiserte kriminelle i en hard kjerne i tre gjenger" skulle det være. Finner støtte i VG-artikkel fra forrige uke på side 3 og med en kjent Ap-politiker. Der er tallene : 200 kjernekarer, 3000 nybegynnere og 450 våpen, maskingeværet nevnes også, men håndgranatene har de glemt. Mon tro hva som ikke er beslaglagt fra disse håpefulle flerkulturelle berikelsene på to bein? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.