Gå til innhold

Når gjester kommenterer rot

Anbefalte innlegg

Gjest nei takk til besøk
Skrevet

Hadde besøk av ei i dag som var en veninne.

Sist gang jeg var hos henne hadde hun det ryddig selv om hun sa det ikke var det. Men før når hun har hatt det skikkelig rotete så har hun ikke sagt noe. ALtså noen ganger har hun det også veldig rotete.

Jeg har ikke stresset med rydding før hun kommer fordi jeg har sett hvor mye rot hun kan ha. Egentlig pleier jeg å ha det ganske ryddig.Men i dag fikk jeg høre det at det var rotete. Det var egentlig ryddig i stua og flere steder men jeg hadde ikke tatt kjøkkenet. Der var det litt rotete. Det var strøkent før på dagen men det blir jo fort rotete igjen.

Nå er jeg litt sur for kommentaren hennes. Hun har da vel ingen ting med hvordan vi har det. Hun har det da faktisk ikke ryddig alltid hun heller. Hun var hos meg bare en halvtime. Hvordan ville dere reagert?

Videoannonse
Annonse
Gjest bryr meg ikke
Skrevet

Om de nære venninnene mine hadde kommentert det så hadde jeg bare ledd :).

Hadde det kommet noen tilfeldig besøkende som hadde kommentert det, hadde jeg også tatt det med et smil, for de hadde sikkert en grunn til å kommentere det.

Jeg har venninner som har det rotete hjemme, men jeg gidder da ikke kommentere det ....

Gjest Signe Tur
Skrevet

Frekt! Det er lov å ha noe rot, og vi kan da selv ha det som vi vil hjemme!

Gjest Mom33
Skrevet

Jeg hadde ledd og tilbudt henne å rydde!

Men Gud bedre - hva slags venner har du?

Skrevet

jeg ville blitt såra. jeg synes det er ganske uhøflig å påpeke slikt, og om det skal påpekes bør det være så rotete at man ikke kan gå over gulvet for bare rot og at det står ett års oppvask på kjøkkenbenken. noe jeg tviler på at det gjør i ditt tilfelle.

den ene søstra mi har det med å le av visse ting når hun kommer på besøk. en pult som er litt for stor f.eks. jeg er litt redd for neste gang hun kommer, fordi vi har kjøpt ny tv, og jeg ser for meg at hun kommer til å le da også. og påpeke hvor stor den er (det er bare en 28" vanlig tv, men den synes ganske godt).

Skrevet

Hva slags venner har du?

Ingen som har vært på besøk hos meg har noensinne kommentert rotet, selv om det til tider kan være temmelig mye rot hos meg.

Jeg hadde skjønt det hvis det var så mye rot at det ikke var mulig å finne et sted å sette ned foten, eller hvis det stod to måneder gamle matrester og stinket på kjøkkenet, men det er vel neppe tilfellet.

Skrevet

Jeg hadde antatt at hun slang kommentaren i et forsøk på å få deg til å føle deg dum, slik at hun selv kunne føle seg overlegen.

Ikke bry deg, du.

Gjest nei takk til besøk
Skrevet

Jeg hadde antatt at hun slang kommentaren i et forsøk på å få deg til å føle deg dum, slik at hun selv kunne føle seg overlegen.

Ikke bry deg, du.

Mulig det. Mister litt lysten til å ha kontakt når noen oppfører seg slik, her og i nå i såfall.

Gjest nei takk til besøk
Skrevet

Hva slags venner har du?

Ingen som har vært på besøk hos meg har noensinne kommentert rotet, selv om det til tider kan være temmelig mye rot hos meg.

Jeg hadde skjønt det hvis det var så mye rot at det ikke var mulig å finne et sted å sette ned foten, eller hvis det stod to måneder gamle matrester og stinket på kjøkkenet, men det er vel neppe tilfellet.

Jeg har heller ikke opplevd at venner har sagt noe sånnt før, ble temmelig overrasket.

Gjest nei takk til besøk
Skrevet

jeg ville blitt såra. jeg synes det er ganske uhøflig å påpeke slikt, og om det skal påpekes bør det være så rotete at man ikke kan gå over gulvet for bare rot og at det står ett års oppvask på kjøkkenbenken. noe jeg tviler på at det gjør i ditt tilfelle.

den ene søstra mi har det med å le av visse ting når hun kommer på besøk. en pult som er litt for stor f.eks. jeg er litt redd for neste gang hun kommer, fordi vi har kjøpt ny tv, og jeg ser for meg at hun kommer til å le da også. og påpeke hvor stor den er (det er bare en 28" vanlig tv, men den synes ganske godt).

Nei det var ikke så ille. Forstår ikke hvorfor hun måtte påpeke dette.

Gjest nei takk til besøk
Skrevet

Hev deg over det.

Ja, skal prøve på det.

Gjest nei takk til besøk
Skrevet

Jeg hadde ledd og tilbudt henne å rydde!

Men Gud bedre - hva slags venner har du?

Jeg greier ikke å le når jeg egentlig blir litt paff og sur.

Hun er ofte hyggelig men det hender hun bryter ut med litt sårende kommentarer.

Gjest nei takk til besøk
Skrevet

Frekt! Det er lov å ha noe rot, og vi kan da selv ha det som vi vil hjemme!

Enig. Jeg kunne aldri i verden fått meg til å si noe sånnt til venner.

Gjest nei takk til besøk
Skrevet

Om de nære venninnene mine hadde kommentert det så hadde jeg bare ledd :).

Hadde det kommet noen tilfeldig besøkende som hadde kommentert det, hadde jeg også tatt det med et smil, for de hadde sikkert en grunn til å kommentere det.

Jeg har venninner som har det rotete hjemme, men jeg gidder da ikke kommentere det ....

Skjønner ikke helt poenget med å kommentere det negative hvis ikke man vil oppnå noe med det. Om jeg støtt hadde hatt det rotete og hun dermed ikke trivdes med å være her p.g.a rot så var det noe annet. Men jeg tror folk flest syns jeg har det koselig og greit nok til at de kan ha det hyggelig.

Skrevet

Jeg er litt sår på det der fordi jeg hadde ei venninne som kunne finne på å sjekke om glassene mine var rene før hun drakk av dem og dra fingeren over bilderammer og slike ting. Og gjerne kommentere at det var ikke helt rent her, akkurat.

Så jeg har ganske nulltoleranse for slike kommentarer, jeg er ingen slask, men om jeg så hadde vært det, så skulle venninner pent holde kjeft.

Og jeg kuttet henne ut pga enda en ufin kommentar om leiligheten min. Hun er godt over gjennomsnittet opphengt i hygiene og rydding, men jeg orket ikke unnskylde henne.

En annen felles venninne som vi har derimot, har aldri fått en eneste kommentar selv om hun faktisk _er_ ganske sjuskete av seg. Så jeg skjønner lite.

Over til deg igjen - er dette et gjentakende problem så gir du henne klar beskjed om å passe seg selv. Er det en en-gangs-greie så glem det.

Gjest husmora sa det
Skrevet

Jeg tror du er et skikkelig surrehue i huset.

Gjest huldraa
Skrevet

Jeg er litt sår på det der fordi jeg hadde ei venninne som kunne finne på å sjekke om glassene mine var rene før hun drakk av dem og dra fingeren over bilderammer og slike ting. Og gjerne kommentere at det var ikke helt rent her, akkurat.

Så jeg har ganske nulltoleranse for slike kommentarer, jeg er ingen slask, men om jeg så hadde vært det, så skulle venninner pent holde kjeft.

Og jeg kuttet henne ut pga enda en ufin kommentar om leiligheten min. Hun er godt over gjennomsnittet opphengt i hygiene og rydding, men jeg orket ikke unnskylde henne.

En annen felles venninne som vi har derimot, har aldri fått en eneste kommentar selv om hun faktisk _er_ ganske sjuskete av seg. Så jeg skjønner lite.

Over til deg igjen - er dette et gjentakende problem så gir du henne klar beskjed om å passe seg selv. Er det en en-gangs-greie så glem det.

Kanskje hun viste at du var litt grisete?

Gjest nei takk til besøk
Skrevet

Akkuratt nå vil jeg helst ikke treffe henne men av erfaring så går det jo som regel over. Men kommer ikke å godta så mange slike kommentarer til før jeg sier i fra og kutter henne ut som veninne.

Jeg har mange venner og er faktisk nødt til å sile ut hvem jeg skal prioritere å bruke tid på.

Skrevet

Kanskje hun viste at du var litt grisete?

Viste?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...