Gå til innhold

Gå ned i vekt ved å kutte ut brus?

Anbefalte innlegg

Gjest trener litt også
Skrevet

Brus med sukker i altså......

Videoannonse
Annonse
  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

9

• Angelica :o)

6

• Ugga Bugga

4

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Aimabel
Skrevet

det funker det ja. Er det mye brus det er snakk om da?

Gjest trener litt også
Skrevet

det funker det ja. Er det mye brus det er snakk om da?

Jeg drakk cirka 0,5-1 liter cola nesten hver dag.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg drakk cirka 0,5-1 liter cola nesten hver dag.

er det ikke 250 kcal i en flaske da tro? Mener å ha sett det et sted. Isåfall sparer du på 250-500 kcal, hjelper på det :-)

Gjest trener litt også
Skrevet

er det ikke 250 kcal i en flaske da tro? Mener å ha sett det et sted. Isåfall sparer du på 250-500 kcal, hjelper på det :-)

Jeg håper nå det!

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg håper nå det!

går du over til sukkerfri brus i stedet så taper du ikke noe på det engang. Det er bare en vanesak, så jeg synes det er helt merkelig at noen fortsatt drikker sukkerbrus. Ja, det er jo mulig at kunstig sukker ikke er helt bra for helsa, men for vekta fungerer den iallefall bra.

Mary Poppins
Skrevet

går du over til sukkerfri brus i stedet så taper du ikke noe på det engang. Det er bare en vanesak, så jeg synes det er helt merkelig at noen fortsatt drikker sukkerbrus. Ja, det er jo mulig at kunstig sukker ikke er helt bra for helsa, men for vekta fungerer den iallefall bra.

Eig jeg synes også det er rart at noen fortsatt drikker sukkerholdig brus. Nå synes jeg Pepsi Max er den beste brusen i verden og slår alle sukkerholdige brus, men jeg hadde fremdeles drukket det selv om jeg synes Cola var bedre, nettopp pga sukkerinnholdet.

Skrevet

Eig jeg synes også det er rart at noen fortsatt drikker sukkerholdig brus. Nå synes jeg Pepsi Max er den beste brusen i verden og slår alle sukkerholdige brus, men jeg hadde fremdeles drukket det selv om jeg synes Cola var bedre, nettopp pga sukkerinnholdet.

Hvis man ikke drikker så veldig mye brus, gjør det ikkke så mye om det lille man drikker har sukker i!

Og når det f eks gjelder barnet mitt, kjører jeg på regelen at det er bedre med sjelden&lite, men naturlig! :-)

Altså ikke noe aspartam på ham!

Gjest Aimabel
Skrevet

Det er enda usikkert hvilken påvirkning den kunstige brusen har på kroppen ellers da. Det er det jeg misliker med den. Men jeg er også blitt hekta på pepsi max. Og jeg som ikke likte cola før :-(

Skrevet

Faktisk kan sukkerfri brus også føre til vektøkning. Kroppen tror den får sukker og produserer mer insulin, og insulin lagrer fett.

Gjest Aimabel
Skrevet

Hvis man ikke drikker så veldig mye brus, gjør det ikkke så mye om det lille man drikker har sukker i!

Og når det f eks gjelder barnet mitt, kjører jeg på regelen at det er bedre med sjelden&lite, men naturlig! :-)

Man bør jo ikke drikke ubegrenset av kunstig søtet brus heller, pga tenner og usikkerhet ang kreftfare.

0,5-1l om dagen er ganske mye synes jeg. Mye kalorier å spare iallefall.

Angelica :o)
Skrevet

Spørs vel litt på resten av kostholdet også.

Skrevet

Man bør jo ikke drikke ubegrenset av kunstig søtet brus heller, pga tenner og usikkerhet ang kreftfare.

0,5-1l om dagen er ganske mye synes jeg. Mye kalorier å spare iallefall.

Jeg synes det er mye å drikke brus hevr dag uansett hva slags brus det er snakk om.

Hva er galt med vann? ;-)

Mary Poppins
Skrevet

Når det gjelder barnet ditt så støtter jeg deg i det.

Men når man drikker så mye brus som meg så nytter det ikke med sukkerholdig brus, da hadde jeg trillet :)

Mary Poppins
Skrevet

Faktisk kan sukkerfri brus også føre til vektøkning. Kroppen tror den får sukker og produserer mer insulin, og insulin lagrer fett.

Det der er ikke bevist.

Det sies at sukkerfri brus kan føre til at man opplever større søthunger, men jeg har personlig ikke merket det.

Gjest trener litt også
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1147279969' post='3106966]

Spørs vel litt på resten av kostholdet også.

Jeg prøver å spise sunnere men jeg er ikke helt fanatisk.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk drikker brus i det hele tatt.

Hva er galt med vann, liksom?

Angelica :o)
Skrevet

Jeg prøver å spise sunnere men jeg er ikke helt fanatisk.

Da vil det nok hjelpe :)

Har ei venninne som raste ned i vekt da hun sluttet helt med cola

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg synes det er mye å drikke brus hevr dag uansett hva slags brus det er snakk om.

Hva er galt med vann? ;-)

ikkeno galt med vann. Men blir litt lei av det i lengden. Har drukket to liter vann i dag. Da var det godt å ta seg et glass iskald pepsi max etter jobb. Til middag ble det enda mer vann. Føler meg som et vandrende svømmebasseng :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...