Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Noen som har en virkelig god oppskrift? Gjerne en litt sunnere variant. Jeg tenker bytte ut noe av melet med havregryn, for jeg har hørt at det blir litt sunnere av det. Blir det like godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hiver ofte en neve eller to med havregryn i vaffelrøra og tar litt mindre sukker i. De blir ikke så søte som vanlig, men stort sett går de da ned. :o)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg hiver ofte en neve eller to med havregryn i vaffelrøra og tar litt mindre sukker i. De blir ikke så søte som vanlig, men stort sett går de da ned. :o)

takk :)

Skrevet

Havremel eller fin sammalt hvete kan også brukes. Jeg synes igrunnen det blir vel så godt som havregryn, da vaflene ikke blir så harde.

Skrevet

Moren min brukte alltid en blanding av sammalt hvete og havregryn, eller bare sammalt mel. Dvs. ikke bare da, men byttet ut en stor del av hvetemelet. Men mest vanlig hvetemel (eller kanskje speltmel blir sunnere?). Når jeg tenker meg om, så tror jeg moren min også brukte surmelk i røra. Hm - det var sånt man skulle ha lært seg eller skrevet ned...

Skrevet

Jeg bruker også litt havregryn i røra.

Da er det viktig at ungene ikke ser røra etterpå, for den blir jo litt grå og "klumpete". Så da liker de ikke de vaflene...

Mary Poppins
Skrevet

Jeg bruker også litt havregryn i røra.

Da er det viktig at ungene ikke ser røra etterpå, for den blir jo litt grå og "klumpete". Så da liker de ikke de vaflene...

Den eneste ungen som skal spise vafler her er meg ;-)

Mary Poppins
Skrevet

Moren min brukte alltid en blanding av sammalt hvete og havregryn, eller bare sammalt mel. Dvs. ikke bare da, men byttet ut en stor del av hvetemelet. Men mest vanlig hvetemel (eller kanskje speltmel blir sunnere?). Når jeg tenker meg om, så tror jeg moren min også brukte surmelk i røra. Hm - det var sånt man skulle ha lært seg eller skrevet ned...

Takk for svar, ble ikke noe valfer idag fordi jeg fant ut at jeg ikke hadde melk, men skal prøve det ut imorgen :)

Mista nikket
Skrevet

Går du inn på detsoteliv.no og søker på vafler der, får du opp noen forslag

hare1365380455
Skrevet

Jeg bruker bl.a. skummet kulturmelk, litt kardemomme og vaniljesukker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...