Gjest LucySky Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Noen med peiling på stoffer? Jeg liker å farge tøy (en og annen gang) - med blandet hell, det må innrømmes. Nå har jeg en flagrende overdel som jeg gjerne skulle ha farget i en annen farge, så den blir mørkere og jevnere (er veldig spraglete). Men det er altså viskose. Enkelte kunststoffer er umulige å hjemmefarge. Men viskose (rayon), går det an? Jeg har googlet litt, men det blir for teknisk for meg. 0 Siter
calendula Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Viskose har sitt utspring i et naturmateriale (omdannet). Det går fint an å farge det, men være obs på at sømmene sikert er sydd med polyester & ikke tar til seg farge. (Står som regel for bomull, ull & viskose på fargepakkene) 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Viskose har sitt utspring i et naturmateriale (omdannet). Det går fint an å farge det, men være obs på at sømmene sikert er sydd med polyester & ikke tar til seg farge. (Står som regel for bomull, ull & viskose på fargepakkene) Tusen takk! Det var det jeg egentlig trodde, men sikker var jeg ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.