Gjest Gliset Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Trenger litt hjelp her... Skal søke på stilling og må sende inn sønaden via nettet (jobbnord.no) Men hvordan i alle dager funker dette da? Har aldri søkt på stilling før ved å fylle ut sånn sjema og sendt søknaden på den måten. Hvordan gjør jeg det med vitnemål og attester? Er det vanlig å scanne inn papirene og sende de over nett? En annen ting jeg lurer på: Når vil en potensiell arbeidsgiver ta kontakt med mine referanser? Jeg har jo ikke lyst å fortelle til de på jobben at jeg har tenkt å søke et annet sted. Vil den arbeisgiveren ta kontakt med de før de evt tar kontakt med meg? Håper noen kan hjelpe:-) 0 Siter
mrxx Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Du skal bare skrive søknad på jobben og ikke sende med eller scanne noen vitnemål. Dette kan du ta med ved et eventuelt intervjue. Du kan be de der du søker jobb om å si i fra til deg før de kontakter dine referanser. Alternativt er at du bruker noen andre enn fra den jobben du har nå, hvis det er mulig. Men du må si i fra til de du bruker som referanser, vet du ikke om de vil stille opp bør du spørre først. Hvis du vet at de stiller opp kan du si i fra i ettertid. Men ikke la de kontakte referansene dine ute at disse vet noe, derfor må du si i fra det i søknaden. 0 Siter
Gjest Gliset Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Du skal bare skrive søknad på jobben og ikke sende med eller scanne noen vitnemål. Dette kan du ta med ved et eventuelt intervjue. Du kan be de der du søker jobb om å si i fra til deg før de kontakter dine referanser. Alternativt er at du bruker noen andre enn fra den jobben du har nå, hvis det er mulig. Men du må si i fra til de du bruker som referanser, vet du ikke om de vil stille opp bør du spørre først. Hvis du vet at de stiller opp kan du si i fra i ettertid. Men ikke la de kontakte referansene dine ute at disse vet noe, derfor må du si i fra det i søknaden. Tusen tusen takk:-) Nå skal jeg bare sende ivei og håpe på det beste.. 0 Siter
tiv Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 Jeg oppgir aldri referanser med én gang. De spør dersom de vil ha det. Evt kan du skrive "Referanser vil bli oppgitt ved forespørsel". Jeg har aldri fått noen negative tilbakemeldinger på det. 0 Siter
Gjest Gliset Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Jeg oppgir aldri referanser med én gang. De spør dersom de vil ha det. Evt kan du skrive "Referanser vil bli oppgitt ved forespørsel". Jeg har aldri fått noen negative tilbakemeldinger på det. Takk skal du ha tiv:-) Jeg tror jeg følger ditt eksempel... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.