Gå til innhold

Hvor mye i pengegave i konfirmasjonsgave til nevø????

Anbefalte innlegg

Gjest konfirmasjonsproblematikk..
Skrevet

Aner ikke helt hvor mye jeg skal gi. Klart det kommer jo an på lommeboken. Men hva mener dere er "passelig"??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er mulig å mene noe om hva som er "passelig", men jeg kan si hva jeg har gjort i forhold til mine nevøer.

Jeg har 5 "tantebarn" som er godt spredt utover i alder, den eldste er 27 og den yngste 9. De tre som er konfirmert har fått mellom ett og to tusen kroner hver; forrige gang en var konfirmant så var meg med å spleiset på en pc sammen med hans to voksne søsken, og mener å huske at jeg da bidro med 2000,- mens de andre to sto for innkjøp og klargjøring, og betalte en litt lavere sum.

Hadde jeg hatt en haug med nevøer og nieser, hadde jeg neppe gitt såpass høye beløp.

Tror jeg...*s*

Gjest det varierer nok
Skrevet

Sønnen min var konfirmert i helga. Han fikk 500 fra sin temmelig velstående onkel, 500 + en liten gave fra sin helt gjennomsnitts tante, og 1000 fra sin litt under gjennomsnitts onkel (med gj.snitt mener jeg inntekt, selvsagt ;)

Gjest LOTUS78
Skrevet

passe gave til en nevø er ca. 700-1000kr. Men man gir etter lommeboka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...