Gå til innhold

FU: Hvor mange kjenner hverandre her?

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

LOL :D

Ikke le da! *s*

Uff - jeg er så lite kjent i Oslo, men det kom seg betraktelig disse tre dagene:

Bodde på Grensen. Kurs på Youngstorget. Gikk jo forbi mangfoldige viktige bygninger med departementer og pålitiske hus.... Gikk en tur opp til Universitetet, ned til Rådhuset, Akershus festning (den ene dagen). Den andre dagen fra Youngstorget og over på den andre siden av elva og oppover et stykke - tror jeg fant Grünerløkka *stolt* !!!

Så nå er jeg jo nesten lommekjent :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

9

• hare1365380455

4

• laban

2

• annegunn

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er en DOL'er jeg ser innimellom og prater med.

Og jeg kan vel ikke akkurat lyge på meg at jeg ikke kjenner Ringerikskringla ettersom vi er kusiner. :o)

Og så er det et par-tre stykker til som jeg mailer med på privaten da. Og så er det en som "bor i mobilen min" som hun sier selv.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har vært på DOL i maaaaaange år, men har ikke truffet noen.

Da jeg var i Oslo denne uka, gikk jeg og kikket på folk og tenkte: "Hun er kanskje en DOL'er.....Han likner kanskje på SDD, .....hun ser ut som Persille"

*s*

*smigret over å være tenkt på*

Gjest prust
Skrevet

*smigret over å være tenkt på*

Klart jeg tenker på deg!

Ups! Nå kom jeg på at jeg lovet deg å spørre på barnehagen om det klatrenettet de har ved lavvoen.... Har faktisk ikke truffet på avdelingsleder de siste ukene.... Får se om hun er der når jeg skal hente i dag!

hare1365380455
Skrevet

Ikke le da! *s*

Uff - jeg er så lite kjent i Oslo, men det kom seg betraktelig disse tre dagene:

Bodde på Grensen. Kurs på Youngstorget. Gikk jo forbi mangfoldige viktige bygninger med departementer og pålitiske hus.... Gikk en tur opp til Universitetet, ned til Rådhuset, Akershus festning (den ene dagen). Den andre dagen fra Youngstorget og over på den andre siden av elva og oppover et stykke - tror jeg fant Grünerløkka *stolt* !!!

Jeg er heller ikke kjent i Oslo. Det er kjekt å oppleve en ny by! :D

hare1365380455
Skrevet

Det er en DOL'er jeg ser innimellom og prater med.

Og jeg kan vel ikke akkurat lyge på meg at jeg ikke kjenner Ringerikskringla ettersom vi er kusiner. :o)

Og så er det et par-tre stykker til som jeg mailer med på privaten da. Og så er det en som "bor i mobilen min" som hun sier selv.

"bor i mobilen min"

Hehe, hun er altså en bitteliten doler? :D

Skrevet

"bor i mobilen min"

Hehe, hun er altså en bitteliten doler? :D

Hun ville nok blitt svært smigret om du sa hun var bitteliten. ;o)

hare1365380455
Skrevet

Hun ville nok blitt svært smigret om du sa hun var bitteliten. ;o)

Hun må jo være det om hun sitter inni mobilen din og koser seg! ;)

Gjest Persille
Skrevet

Klart jeg tenker på deg!

Ups! Nå kom jeg på at jeg lovet deg å spørre på barnehagen om det klatrenettet de har ved lavvoen.... Har faktisk ikke truffet på avdelingsleder de siste ukene.... Får se om hun er der når jeg skal hente i dag!

Takk, det er fint :)

Jeg tenkte faktisk på deg da jeg kjørte hjem på mandag og så på utsikten, jeg tenkte at dette skulle prust ha sett :)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Vet du - jeg tenkte mens jeg trippet rundt i hovedstaden - at alle kan sikkert se på meg at jeg var turist.... *s*

Men jeg ble nå stoppet av noen selgere på Youngstorget som lurte på hvilken strømleverandør jeg hadde - og da tenkte jeg at jeg ikke så så turistaktig ut likevel :-)

Det blir jeg omtrent hver dag det:)

Gjest prust
Skrevet

Takk, det er fint :)

Jeg tenkte faktisk på deg da jeg kjørte hjem på mandag og så på utsikten, jeg tenkte at dette skulle prust ha sett :)

Så koselig!

Det var virkelig fantastisk i Oslo denne uka. Fikk nesten en sånn ungdoms-frihetsfølelse, sånn reise ut i den store verden og se nye ting-følelse.

Ble imponert over de fantastiske klokkene i Rådhuset som spilte da jeg satt på en liten italiens restaurant like ved mandag kveld og så mot sjøen. Var også imponert over Akershus festning og utsikten utover fjorden.

Vil gjerne komme tilbake og bli bedre kjent med byen. Muligens skal jeg en liten tur med jobben i slutten av mai også. Og så har min mor veldig lyst til at vi to en gang skal ha noen dager i Oslo sammen og rusle rundt på steder hun kjente da hun var ung....

Ha en strålende dag :-)

Skrevet

Jeg kjenner SDD, Knotten og Tuss utenfor skjermen, men vet ikke om de to siste er på Dol lenger. Lenge siden jeg har snakket med dem.

Gjest Persille
Skrevet

Så koselig!

Det var virkelig fantastisk i Oslo denne uka. Fikk nesten en sånn ungdoms-frihetsfølelse, sånn reise ut i den store verden og se nye ting-følelse.

Ble imponert over de fantastiske klokkene i Rådhuset som spilte da jeg satt på en liten italiens restaurant like ved mandag kveld og så mot sjøen. Var også imponert over Akershus festning og utsikten utover fjorden.

Vil gjerne komme tilbake og bli bedre kjent med byen. Muligens skal jeg en liten tur med jobben i slutten av mai også. Og så har min mor veldig lyst til at vi to en gang skal ha noen dager i Oslo sammen og rusle rundt på steder hun kjente da hun var ung....

Ha en strålende dag :-)

Du får si fra, så skal vi grave frem noen råd på de tingene du burde se :)

Neste gang bør du ta et måltid på Ekebergrestauranten. Det er litt dyrt der (ikke HELT avskrekkende), men de har en fantastisk uteservering med utsikt over "hele Oslo". Så en liten lunsj der gjør seg bra!

Gjest prust
Skrevet

Du får si fra, så skal vi grave frem noen råd på de tingene du burde se :)

Neste gang bør du ta et måltid på Ekebergrestauranten. Det er litt dyrt der (ikke HELT avskrekkende), men de har en fantastisk uteservering med utsikt over "hele Oslo". Så en liten lunsj der gjør seg bra!

Høres bra ut! Hvordan kommer jeg meg opp dit? Går det buss eller bane dit?

Kom jo plutselig på at vi skal jo inn igjen til Oslo i morgen. Skal i konfirmasjon på Mysen, men vi skal overnatte på en gård i Skedsmo, så lørdagen har vi tenkt å ha i Oslo.

Mine planer (uten at jeg har hatt tid til å diskutere det med min kjære) er at vi kjører til f.eks. Grorud og parkerer, tar t-banen til Oslo S, går og rusler rundt på Akershus festning (gutten på 7 er hekta på borger og riddere), går Karl Johan opp til Slottet, slik at de har fått se det (er det for langt for to på 5 og 7?) Har vogn til hun minste på 2.

SÅ tenkte jeg Frognerparken til slutt. Høres det greit ut?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ikke le da! *s*

Du skulle ha ropt opp til meg da du sto der, så skulle jeg ha vinket til deg:)

Gjest prust
Skrevet

Du skulle ha ropt opp til meg da du sto der, så skulle jeg ha vinket til deg:)

Tenkte på deg da jeg passerte ulike store bygninger... Vet ikke helt hva du jobber med, men du er vel "byråkrat" i en eller anne fasong?

Smilte til alle jeg, og tenkte at kanskje en DOL'er så meg :-)

Skrevet

Høres bra ut! Hvordan kommer jeg meg opp dit? Går det buss eller bane dit?

Kom jo plutselig på at vi skal jo inn igjen til Oslo i morgen. Skal i konfirmasjon på Mysen, men vi skal overnatte på en gård i Skedsmo, så lørdagen har vi tenkt å ha i Oslo.

Mine planer (uten at jeg har hatt tid til å diskutere det med min kjære) er at vi kjører til f.eks. Grorud og parkerer, tar t-banen til Oslo S, går og rusler rundt på Akershus festning (gutten på 7 er hekta på borger og riddere), går Karl Johan opp til Slottet, slik at de har fått se det (er det for langt for to på 5 og 7?) Har vogn til hun minste på 2.

SÅ tenkte jeg Frognerparken til slutt. Høres det greit ut?

Ta T-banen til Stortinget eller Nasjonalteateret, så blir det enda litt kortere.

Dere klarer fint å gå fra Akershus til Slottet.

Gjest prust
Skrevet

Ta T-banen til Stortinget eller Nasjonalteateret, så blir det enda litt kortere.

Dere klarer fint å gå fra Akershus til Slottet.

Takk :-)

Men når vi da har vært på slottet, hvordan kommer vi oss til Frognreparken? Har jo vært der for noen år siden, men husker ikke helt hvordan jeg kom dit....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...