laban Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Takk :-) Men når vi da har vært på slottet, hvordan kommer vi oss til Frognreparken? Har jo vært der for noen år siden, men husker ikke helt hvordan jeg kom dit.... Gå ned mot Aker Brygge (altså mot sjøen, det blir kortere enn tilbake til festningen) og ta trikk nr. 12 til Vigelandsparken. Det er holdeplass rett foran den gamle Vestbanebygningen (nå Nobels fredssenter el.l.). 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Gå ned mot Aker Brygge (altså mot sjøen, det blir kortere enn tilbake til festningen) og ta trikk nr. 12 til Vigelandsparken. Det er holdeplass rett foran den gamle Vestbanebygningen (nå Nobels fredssenter el.l.). Takker og bukker! 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Tenkte på deg da jeg passerte ulike store bygninger... Vet ikke helt hva du jobber med, men du er vel "byråkrat" i en eller anne fasong? Smilte til alle jeg, og tenkte at kanskje en DOL'er så meg :-) "Vet ikke helt hva du jobber med, men du er vel "byråkrat" i en eller anne fasong?" He he, neida er ikke det:) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 "Vet ikke helt hva du jobber med, men du er vel "byråkrat" i en eller anne fasong?" He he, neida er ikke det:) Hm.... Har sett for meg deg som en eller annen type mellomleder i en stor bedrift, gjerne en offentlig :-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Jeg er litt sånn "småkjent" med Ulvinnen og Gyda, og har _nesten_ møtt Ulvinnen i RL. Vi har også kjørt forbi hverandre ;-) Har også mailet med M.Angelica og Annegunn. "og har _nesten_ møtt Ulvinnen i RL. Vi har også kjørt forbi hverandre ;-)" Ja, det stemmer. Jeg glemte å ta med at jeg regner deg som et halvt treff, og dermed har møtt 1,5 doler i RL ;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Vi var på samme sted, samtidig tirsdag ettermiddag :-) Dessverre fant vi ikke ut av det før nå i formiddag.... *s* 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Høres bra ut! Hvordan kommer jeg meg opp dit? Går det buss eller bane dit? Kom jo plutselig på at vi skal jo inn igjen til Oslo i morgen. Skal i konfirmasjon på Mysen, men vi skal overnatte på en gård i Skedsmo, så lørdagen har vi tenkt å ha i Oslo. Mine planer (uten at jeg har hatt tid til å diskutere det med min kjære) er at vi kjører til f.eks. Grorud og parkerer, tar t-banen til Oslo S, går og rusler rundt på Akershus festning (gutten på 7 er hekta på borger og riddere), går Karl Johan opp til Slottet, slik at de har fått se det (er det for langt for to på 5 og 7?) Har vogn til hun minste på 2. SÅ tenkte jeg Frognerparken til slutt. Høres det greit ut? "Mine planer (uten at jeg har hatt tid til å diskutere det med min kjære) er at vi kjører til f.eks. Grorud og parkerer, tar t-banen til Oslo S" Bra plan, da får de tatt t-bane også, og sett mange rare folk "går og rusler rundt på Akershus festning (gutten på 7 er hekta på borger og riddere), går Karl Johan opp til Slottet, slik at de har fått se det (er det for langt for to på 5 og 7?) Har vogn til hun minste på 2." Nei, det tror jeg ikke er for langt. Det er et lite stykke å gå, men det er mye rart å se på veien. Hvertfall om det er pent vær! Da er det mye gatemusikanter osv - så det går nok helt greit. "SÅ tenkte jeg Frognerparken til slutt. Høres det greit ut?" Ja, der er det mye moro for barna både å se på, og å klatre på Da kan dere jo ta trikken fra National til Frognerparken, så blir det ikke så langt å gå. Moro med trikk også Ekebergrestauranten ligger i Kongsveien. Man kan fint gå dit fra sentrum (via gamlebyen) - men ikke med barn, det er litt langt, og litt for bratt (oppover hele veien). Uten bil ville jeg tatt trikken til sjømannsskolen (BI), det er bare noen få holdeplasser, og den stopper rett ved restauranten. Når du går av trikken går du bare inn i skogen der, og litt inni der ser du den, den synes ikke fra veien - men veldig godt fra sentrum. Om du står på Oslo S og ser på vannet, og så snur deg opp mot venstre, så ser du den inni skogen der - hvitt bygg. Sjømannsskolen er det bygget som ligger på klippen (også opp til venstre) som ser ut som en gammel borg, med flagg på toppen. 0 Siter
Gjest liede Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Vet du - jeg tenkte mens jeg trippet rundt i hovedstaden - at alle kan sikkert se på meg at jeg var turist.... *s* Men jeg ble nå stoppet av noen selgere på Youngstorget som lurte på hvilken strømleverandør jeg hadde - og da tenkte jeg at jeg ikke så så turistaktig ut likevel :-) Skjønner hva du mener. Jeg føler meg beglodd alle steder jeg ikke er kjent. I butikker og strøk jeg ikke er i så ofte, for ikke å snakke om på treningssenteret! Noen av gateselgerne er veldig flinke til å plukke ut folk. Jeg blir aldri stoppet på vei til/fra skolen selv om det ikke alltid er samme folk som står der. I andre deler av byen blir jeg derimot stoppet. På Oslo S er de ekstemt plagsomme. HVEM har tid til å stoppe for dem der da!? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 "Mine planer (uten at jeg har hatt tid til å diskutere det med min kjære) er at vi kjører til f.eks. Grorud og parkerer, tar t-banen til Oslo S" Bra plan, da får de tatt t-bane også, og sett mange rare folk "går og rusler rundt på Akershus festning (gutten på 7 er hekta på borger og riddere), går Karl Johan opp til Slottet, slik at de har fått se det (er det for langt for to på 5 og 7?) Har vogn til hun minste på 2." Nei, det tror jeg ikke er for langt. Det er et lite stykke å gå, men det er mye rart å se på veien. Hvertfall om det er pent vær! Da er det mye gatemusikanter osv - så det går nok helt greit. "SÅ tenkte jeg Frognerparken til slutt. Høres det greit ut?" Ja, der er det mye moro for barna både å se på, og å klatre på Da kan dere jo ta trikken fra National til Frognerparken, så blir det ikke så langt å gå. Moro med trikk også Ekebergrestauranten ligger i Kongsveien. Man kan fint gå dit fra sentrum (via gamlebyen) - men ikke med barn, det er litt langt, og litt for bratt (oppover hele veien). Uten bil ville jeg tatt trikken til sjømannsskolen (BI), det er bare noen få holdeplasser, og den stopper rett ved restauranten. Når du går av trikken går du bare inn i skogen der, og litt inni der ser du den, den synes ikke fra veien - men veldig godt fra sentrum. Om du står på Oslo S og ser på vannet, og så snur deg opp mot venstre, så ser du den inni skogen der - hvitt bygg. Sjømannsskolen er det bygget som ligger på klippen (også opp til venstre) som ser ut som en gammel borg, med flagg på toppen. Takk for nyttig og spennende info! Håper bare at mannen min også har lyst til å inn til byen på lørdagen! 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Takk for nyttig og spennende info! Håper bare at mannen min også har lyst til å inn til byen på lørdagen! Det er mye moro å se i sentrum på en lørdag om været holder Forøvrig er Fridays (Karl Johan v Spikersuppa, National ved Saga Kino, og midt på Aker Brygge) veldig barnevennlige steder å lunsje. Ballonger, tegnesaker, og god mat... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 "og har _nesten_ møtt Ulvinnen i RL. Vi har også kjørt forbi hverandre ;-)" Ja, det stemmer. Jeg glemte å ta med at jeg regner deg som et halvt treff, og dermed har møtt 1,5 doler i RL ;-) Ja, nå blei jeg skikkelig fornærma altså! ;-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Ja, nå blei jeg skikkelig fornærma altså! ;-) :-) Hvordan skal jeg ro den i havn? Du er min favorittdoler blandt dem jeg har kjørt forbi - hjelper det? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 :-) Hvordan skal jeg ro den i havn? Du er min favorittdoler blandt dem jeg har kjørt forbi - hjelper det? Ja, nå ble alt straks myyye bedre altså :-) Neste gang skal jeg huske å vinke også! 0 Siter
Prozak Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Vi var på samme sted, samtidig tirsdag ettermiddag :-) Dessverre fant vi ikke ut av det før nå i formiddag.... *s* Jeg feide over henne samme kveld, men ingen av oss har funnet det ut ennå. "............................................." 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Ja, nå ble alt straks myyye bedre altså :-) Neste gang skal jeg huske å vinke også! Og jeg skal vinke tilbake! Kanskje jeg til og med stopper neste gang :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Og jeg skal vinke tilbake! Kanskje jeg til og med stopper neste gang :-) Jepp, heretter gjelder det å få mannfolka til å være litt mer observante ;-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Jepp, heretter gjelder det å få mannfolka til å være litt mer observante ;-) He he, nå må du ikke avsløre hvorfor vi ikke var så observante selv ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 He he, nå må du ikke avsløre hvorfor vi ikke var så observante selv ;-) Det hopper vi galant over.... *fnis* 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Det hopper vi galant over.... *fnis* :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Jeg har vært på DOL i maaaaaange år, men har ikke truffet noen. Da jeg var i Oslo denne uka, gikk jeg og kikket på folk og tenkte: "Hun er kanskje en DOL'er.....Han likner kanskje på SDD, .....hun ser ut som Persille" *s* Akkurat slik går jeg også 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.