Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

men jeg var på jobb desember 2004 mistet jeg nesten synet helt på begge øynene.jeg fikk tunnelsyn.varte ca i 20-40 sek.

tok kontakt med lege og fikk beskjed om å komme på kontoret dagen etter da dette skjedde om kvelden.jeg kom dagen etter og legen sjekket øynene mine og fant ikke ut noe, men sendet meg til øyenlegen.øyenlegen fant heller ikke noe galt men han hadde vist mistanke til noe siden jeg ble sendt til sykehus får å ta mr.rønken.

Der fant dem en flekk som ikke skulle være der.det gikk en måned så ble jeg svimmel lik det jeg fikk etter at jeg mistet synet,så bar det til sykehus på nytt og mr.rønken en gang til.Men dem så bare samme flekk igjen.

Så ble jeg sendt til trømso får å ta ct.rønken.

Der kunne dem ikke se noe galt.

Da lurer jeg på hvorfår dem så samme flekk to ganger i hammerfest med mr.rønken og ikke noe i tromsø.

Min fastlege mente at det kunne være forstyrrelser som var skyldig i at mr rønken viste en flekk på jern.

Men da jeg sporte om det kunne skje to ganger og at flekken vistes på samme plass ble han usikker.

har ikke merket noe til dette mer.

spiser noe blodfortynner og noe for kolestrol.er 36 år gammel

ka skal jeg gjøre.

skal jeg bare spise dette og slå meg til ro med at jeg ikke vet ka som feiler meg med sikkerhet..??

Håper på svar.

Hilsen:Sten

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230025-hjerneslag/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Groms.

Når man får slike alarmerende symptomer som du referer, vil man snarest mulig forsøke å finne en årsak til dem i hjernen. Hyppigste årsak til slike fenomèn er små propper eller tilstopninger i mindre pulsårer i hjernen. Ved hjelp av MR og/eller CT vil vi kunne se hvorvidt slik skade har oppstått. Det synes som om du har ungått det.

Av andre årsaker til synsforstyrrelser av den karakter du beskriver er svulster, men som regel vil synsforstyrrelsene ikke være raskt forbigående hvis det er en svulst som er årsaken.

Etter å ha gjennomgått to MR- og en CT-undersøkelse av hjernen turde det være avgjort at du ikke har noen av delene. Det kan ha væt en forbigående sirkulasjonsforstyrrelse i hjernen som har gitt deg symptomene. Det er all grunn til at du fortsetter med dine blodfortynnede og kolesterolsenkende medisiner, samt regelmessig får kontrollert at ditt blodtrykk liger i nedre normalområde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230025-hjerneslag/#findComment-1784991
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...