groms Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Hei, men jeg var på jobb desember 2004 mistet jeg nesten synet helt på begge øynene.jeg fikk tunnelsyn.varte ca i 20-40 sek. tok kontakt med lege og fikk beskjed om å komme på kontoret dagen etter da dette skjedde om kvelden.jeg kom dagen etter og legen sjekket øynene mine og fant ikke ut noe, men sendet meg til øyenlegen.øyenlegen fant heller ikke noe galt men han hadde vist mistanke til noe siden jeg ble sendt til sykehus får å ta mr.rønken. Der fant dem en flekk som ikke skulle være der.det gikk en måned så ble jeg svimmel lik det jeg fikk etter at jeg mistet synet,så bar det til sykehus på nytt og mr.rønken en gang til.Men dem så bare samme flekk igjen. Så ble jeg sendt til trømso får å ta ct.rønken. Der kunne dem ikke se noe galt. Da lurer jeg på hvorfår dem så samme flekk to ganger i hammerfest med mr.rønken og ikke noe i tromsø. Min fastlege mente at det kunne være forstyrrelser som var skyldig i at mr rønken viste en flekk på jern. Men da jeg sporte om det kunne skje to ganger og at flekken vistes på samme plass ble han usikker. har ikke merket noe til dette mer. spiser noe blodfortynner og noe for kolestrol.er 36 år gammel ka skal jeg gjøre. skal jeg bare spise dette og slå meg til ro med at jeg ikke vet ka som feiler meg med sikkerhet..?? Håper på svar. Hilsen:Sten 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230025-hjerneslag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Svar til Groms. Når man får slike alarmerende symptomer som du referer, vil man snarest mulig forsøke å finne en årsak til dem i hjernen. Hyppigste årsak til slike fenomèn er små propper eller tilstopninger i mindre pulsårer i hjernen. Ved hjelp av MR og/eller CT vil vi kunne se hvorvidt slik skade har oppstått. Det synes som om du har ungått det. Av andre årsaker til synsforstyrrelser av den karakter du beskriver er svulster, men som regel vil synsforstyrrelsene ikke være raskt forbigående hvis det er en svulst som er årsaken. Etter å ha gjennomgått to MR- og en CT-undersøkelse av hjernen turde det være avgjort at du ikke har noen av delene. Det kan ha væt en forbigående sirkulasjonsforstyrrelse i hjernen som har gitt deg symptomene. Det er all grunn til at du fortsetter med dine blodfortynnede og kolesterolsenkende medisiner, samt regelmessig får kontrollert at ditt blodtrykk liger i nedre normalområde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230025-hjerneslag/#findComment-1784991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.