Gå til innhold

Hjelp til valg av bærbar pc

Anbefalte innlegg

Gjest pc-kjøperen
Skrevet

Har fått en rekvisisjon på bærbar pc fra hjelpemiddelsentralen til min datter på 12.

Den skal brukes på skolen og til hjemmeleksene(og sikkert litt spill)

Rekvisisjonen er på 9000 inkl. programmer og veske.

Har vært å søkt etter noen tester,men finner ikke så mye hjelp der.

Har sett på et par stykker i butikk:

Compaq presario 5102EU og Packard bell R1030.

Er det noen som ha erfaring med disse,eller har noe annet å anbefale?

Tekniske spesifikasjoner som kreves er:

* CPU/harddisk med vanlig ytelse

* Vanlig standard lyd/grafikk kort

* Diskettstasjon ev.annen lagringsløsning

* 14"TFT skjerm

* Windows xp eller windows2000

* Tekstbehandlingsprogram Work suite,Office pakke eller tilsvarende program med word 2000 eller nyere

* Trådløst,integrert nettverkskort.

Takker masse for hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte den første du nevner til minstemann på rekvisisjon men måtte vel betale en tusenlapp ekstra. Men kanskje det var fordi harddisken var 60 Gb?

Den funker bra den men jeg er ikke noen ekspert da men fikk noen råd av en av jentene her.

Gjest pc-kjøperen
Skrevet

Jeg kjøpte den første du nevner til minstemann på rekvisisjon men måtte vel betale en tusenlapp ekstra. Men kanskje det var fordi harddisken var 60 Gb?

Den funker bra den men jeg er ikke noen ekspert da men fikk noen råd av en av jentene her.

Det er bare 40 gb på den jeg så på og den kostet 6990,- (7990,- med service avtale,hva nu enn det måtte være) på elkjøp. Vet ikke om jeg burde gå for større harddisk?

Skrevet

Jeg kjøpte Tundra 1557 fra PSdata.no i høst, og har aldri vært SÅ fornøyd med en pc før. Den er kjapp, har dvd-brenner, og er veldig god å skrive på.

Den mangler bluetooth, og kommer uten programmer, men kjenner man noen som har programmer liggende hjemme, er det en smal sak å installere dem.

Skulle jeg kjøpt ny pc igjen, hadde jeg uten tvil valgt samme merke.

Skrevet

Det er bare 40 gb på den jeg så på og den kostet 6990,- (7990,- med service avtale,hva nu enn det måtte være) på elkjøp. Vet ikke om jeg burde gå for større harddisk?

Jeg har bare 40 sjøl men har en stasjonær ved siden av. Jeg tror jeg ville gått for 60 i hvert fall, jeg kjøpte en til datteren min i påsken og da kjøpte jeg og 60.

Det spørs jo hva man skal bruke den til, jeg ville jo aldri brukt denne til nedlasting.

Men som sagt så er jeg nesten blond når det gjelder data, det er mange her som er eksperter :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...